Baslåda för att lyssna på Hårdrock?

Gronwalls
8 juli 2008 · 1 808 Inlägg

Casy skrev:
tujbo och busfabror har rätt i det dom säger. Hellre 1st 12"-bas för 4k än 2st 12" för 4k. Sen vet jag inte vilken sorts bas du ska välja.. men det kan säkert någon annan här svara på.

ja kan slänga iväg 8 - 10 tusen på 2 basar, inge problem med pengar smile

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
Horsyhorse
9 juli 2008 · 1 727 Inlägg

Jamen då är det bara att klämma till på 2 Genesis 10or, eller 12or.

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
Muppsi Bessewisser
9 juli 2008 · 556 Inlägg

Hallå!

Köpte det här paketet för en vecka sen http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=16297 och jävlar va bra det funkar till allt!

tänk på att bygga en liten låda, finns typ rekommendationer till dom flesta basarna

//SkyNard

How low
granada75
9 juli 2008 · 177 Inlägg

Ingen som läser de klistrade trådarna?
Ingen bas är "rappare" än en annan, Minde basar är inte "rappare" än större.

En välbygd låda med rätta dimensionerna, Ett bra element och ett hyffsat steg är vad du behöver.
Storleken på basen är väl beroende på hur mycket luft du har att flytta runt på. Alltså beroende på bil och kaross.

Senast redigerat av granada75 (9 juli 2008)

Over and out!
Horsyhorse
9 juli 2008 · 1 727 Inlägg

granada75 skrev:
Ingen som läser de klistrade trådarna?
Ingen bas är "rappare" än en annan, Minde basar är inte "rappare" än större.

En välbygd låda med rätta dimensionerna, Ett bra element och ett hyffsat steg är vad du behöver.
Storleken på basen är väl beroende på hur mycket luft du har att flytta runt på. Alltså beroende på bil och kaross.

Kände mig lite träffad där...smile

Men oavsett bas i rätt låda m.m, så behövs det lite högre budget för att få dom riktigt "rappa". (snabba)

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
Potkin Dawndrifter -"The Black Curse"
9 juli 2008 · 301 Inlägg

kör med en rockford punch 10" i min hatthylla.. det dunkar bra även om den inte sitter i en låda
har en extra till salu om du är intresserad hehe

budget på 10lök är väl lite overkill? eller du kanske inte har andra stereogrejer alls? front högtalare osv?

granada75
9 juli 2008 · 177 Inlägg

Jag har en RF Punch P13 - 12" kostade 1000kr, Slutsteg från GAS (800w) pris 500kr beg. Spelar på finfint med Rock/Metal.

Over and out!
Gronwalls
10 juli 2008 · 1 808 Inlägg

Potkin skrev:
kör med en rockford punch 10" i min hatthylla.. det dunkar bra även om den inte sitter i en låda
har en extra till salu om du är intresserad hehe

budget på 10lök är väl lite overkill? eller du kanske inte har andra stereogrejer alls? front högtalare osv?

Har nån ny panasonic cd-spelare tongue för 3500 lökar tongue sen har ja skit mds i dörrarna å i hatthyllan men de för duga tongue

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
Potkin Dawndrifter -"The Black Curse"
10 juli 2008 · 301 Inlägg

det gör det nog.. har nåt med mds fram åxå.. rätt ok system tror jag..

men i regel.. så en dunka dunka låda spelar lika bra hårdrock.. bara att ställa in bra så är det inga problem.. min bil spelar på väldigt bra med dunka dunka åxå så.. är väl eg samma med allt..

kompisen har köpt en färdig baslåda, ett sånt där rör.. har i sin corvette.. spelar riktigt sjysst faktiskt
det är ju om man inte orkar snickra sig något, och vill komma någorlunda billligt undan, alltsid skoj att ha pengar å lägga på annat menar jag

Gronwalls
10 juli 2008 · 1 808 Inlägg

Potkin skrev:
det gör det nog.. har nåt med mds fram åxå.. rätt ok system tror jag..

men i regel.. så en dunka dunka låda spelar lika bra hårdrock.. bara att ställa in bra så är det inga problem.. min bil spelar på väldigt bra med dunka dunka åxå så.. är väl eg samma med allt..

kompisen har köpt en färdig baslåda, ett sånt där rör.. har i sin corvette.. spelar riktigt sjysst faktiskt
det är ju om man inte orkar snickra sig något, och vill komma någorlunda billligt undan, alltsid skoj att ha pengar å lägga på annat menar jag

haha jo de äre tongue men fick en liten bonus från jobbet tongue å då slänger ja de på ljud tongue för den 15" bas ja har nu hänger int med för 5 öre tongue
men återkommer med vad de vart tongue

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
Gronwalls
10 juli 2008 · 1 808 Inlägg

Nu kan du låsa tråden tongue för de vart ett par JBL Bandpass GT5-2402BR dubbla 12:or med Gas silver C4 steg. å JBL gto527 5.25:or

Spelar på väldigt bra smile

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang