är det nån som provat bilköpare på blocket (köpera alla bilar alla märken bästa betalt)

tommie87
17 juli 2008 · 349 Inlägg

hej! ska sälja saaben nu är det någon som har provat blockets bilköpare t.e.x (köper alla bilar mellan 88-08 defekt, taxi, bud, krockat, obesiktade)

är det någon med erfarenhet av dom bilköparna så skriv en rad så är ni snälla

TRYIT Teddan
17 juli 2008 · 2 495 Inlägg

dom betalar lågt, det är ju för att dom skall kunna sälja och tjäna pengar wink

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
tommie87
17 juli 2008 · 349 Inlägg

r-ted skrev:
dom betalar lågt, det är ju för att dom skall kunna sälja och tjäna pengar wink

har du provat

emeliten
17 juli 2008 · 12 Inlägg

betalar lågt och är jävligt otrevliga. skippa dom

Och kom ihåg; det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke
bullen_91
17 juli 2008 · 156 Inlägg

Många är ger skambud.Men det är bara att tacka nej.Jag har varit ute för det här själv.Det är rätt jobbigt.

Tigerofsweden
17 juli 2008 · 1 231 Inlägg

tror du seriöst dom betalar bra ? dom ger dig ett skambud sen är det upp till dig att nappa eller inte smile
någon gör ju alltid det ... smile bara skita i det, bättre sälja privat ! smile om du inte är i behov av SNABBA pengar smile

tommie87
17 juli 2008 · 349 Inlägg

nej jag är inte i behov av pengar!

ok jag bara undrade om nån hade erfarenhet!

jag är nöjd om jag får 10000:- för bilen jag orkar inte laga den växellådsfästet (motorfästet) har gåt sönder

viccoA
17 juli 2008 · 3 110 Inlägg

Tänk på att de ska betala HELA summan kontant innan de får bilen, många vill bara betala en del och ska sälja bilen till en kund och du får resten = du blir fett lurad

Brandis Diktator
17 juli 2008 · 968 Inlägg

ja, som viccoa sskrev, i efterlyst hade dom ju upp 3 fall som en kille köpte bilar, men man fick kanske 10 000 kontant direkt, sen skulle den säljas via dom som bilförmedlare.. inget mer hände och då hade dom sålt deras bilar vidare till estland och vidare.. roligt att sälja sin bil för 10 000 när den va värd kansks 100 000

rough_boy
17 juli 2008 · 811 Inlägg

Vart hittar man dom köparna?  kan någon länka eller?

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
biltemaanstalld badboy for life
17 juli 2008 · 356 Inlägg

ringde dom när jag skulle sälja min a6 06års mod priset dom olika gav mig var så lågt så jag hade lika gärna kunnat ge bort bilen.
Och då hade bilen bara gått ca3000 mil sammt så var den full utrustad med både tel gps och alla annan utrustning.
Tror du får mer genom att sätta ut en egen annons.

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
tommie87
17 juli 2008 · 349 Inlägg

ja jag vet om kontraktsfifflarna! dom ljuger så trovärdigt att dom tror sig själva

patrik79
17 juli 2008 · 782 Inlägg

Jag provade att ringa några som annonserar att dom vill köpa alla bilar för ett par år sen när jag skulle sälja en ford f150.
Till den första sa jag att jag ville ha 20000:- o han bjöd hälften den andra jag ringde sa samma sak, till  den tredje sa jag att jag ville ha 50000:- o han bjöd också hälften så jag sa att han fick den för halva priset men han hörde aldrig av sej.
Alla som annonserar på det sättet verkar bara bry sej om att få en bil för halva priset och går det inte sälja bilen för 100% mer än vad dom betalat så är det inte intressant.

Jag sålde forden för 25000:- efter att blocketannonsen hade vart ute några timmar och ca 20 pers hade ringt.

rough_boy
17 juli 2008 · 811 Inlägg

länka upp en sån firma  jag vill bli av med min seat

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
steifan DR!FTT3KN!K3R
18 juli 2008 · 10 427 Inlägg

Min mor ringde till en sån annons, fick svaret "hur mycket vill DU betala?" <- haha lol

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
tommie87
18 juli 2008 · 349 Inlägg

steifan skrev:
Min mor ringde till en sån annons, fick svaret "hur mycket vill DU betala?" <- haha lol

hahaha! vad var det för bil en gammal sleten lada??

Mollllgan
18 juli 2008 ·

Hade en 740 som jag körde o smällde ganska bra i fronten och ratten åkte in x antal cm längre in i bilen,
Jag hade ingen som kunde förvara bilen eller liknande så jag mailade några sånna snubbar och fick den såld för 4500:-  Men det finns nog rötägg där med så ta det lugnt... Ge bilen en chans till en vettig köpare..
Ha inte för bråttom. Du blir bara olycklig.

Mvh

tommie87
18 juli 2008 · 349 Inlägg

_S40_ skrev:
Hade en 740 som jag körde o smällde ganska bra i fronten och ratten åkte in x antal cm längre in i bilen,
Jag hade ingen som kunde förvara bilen eller liknande så jag mailade några sånna snubbar och fick den såld för 4500:-  Men det finns nog rötägg där med så ta det lugnt... Ge bilen en chans till en vettig köpare..
Ha inte för bråttom. Du blir bara olycklig.

Mvh

ok det var ju bra!
jag har inte brottom den står i garaget och dammar så jag tänkte nån kunde ha bättre andvändning av den

tommie87
18 juli 2008 · 349 Inlägg

har skickat mail till ungefär 50st köpare nu
1 har hört av sig direkt
så budet ligger nu på 7500:-

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang