2507
Sök

Tips på läsning om hur motorer fungerar

35 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
Är inte alls insatt i hur motorer fungerar, men har haft lite problem med min bil som svärfar snällt har fixat, men känner att man kanske borde ta och läsa på lite själv.

Undrar så ifall någon skulle kunna peka mig i rätt riktning till nått läsbart på internet ang. hur en bilmotor fungerar och hur de olika delarna i motorn agerar ihop med varandra? Kanske till och med finns på detta forum?

Hur fungerar kopplingen och växellådan igentligen, och vad innebär luft/bränsle förhållande för hur motorn jobbar etc... Men åtminstonde basic-info om hur motorn fungerar och vilka delar som finns, och hur de agerar ihop med varandra?

Better than God \o/
1 886 Inlägg
19 juli 2008

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 juli 2008
slanbarn skrev:
Är inte alls insatt i hur motorer fungerar, men har haft lite problem med min bil som svärfar snällt har fixat, men känner att man kanske borde ta och läsa på lite själv.

Undrar så ifall någon skulle kunna peka mig i rätt riktning till nått läsbart på internet ang. hur en bilmotor fungerar och hur de olika delarna i motorn agerar ihop med varandra? Kanske till och med finns på detta forum?

Hur fungerar kopplingen och växellådan igentligen, och vad innebär luft/bränsle förhållande för hur motorn jobbar etc... Men åtminstonde basic-info om hur motorn fungerar och vilka delar som finns, och hur de agerar ihop med varandra?

Klockrent sätt att börja mekandet på!! Det viktiga är inte att kunna allt utan att veta att man inte kan allt. Då kan man förhållandevis lätt läsa sig till kunskapen smile

Wikipedia är guld, även en sökning på google funkar bra. hittade http://www.stahlmotor.se/funkar.html  ger en start kanske smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

35 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
Skall kollas upp smile tack så mycket!

Med.lem
3 759 Inlägg
19 juli 2008
smile
16 ventilars radfyra
Senast redigerat av Mr_EmCom (19 juli 2008)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

35 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
nice one! ^^ smile

Sök