om man kör utan katt på bilen

evilaudio
22 juli 2008 · 16 195 Inlägg

tkd_rille skrev:

evilaudio skrev:

Mr_Gear skrev:

1. Den minskar mängden smutsiga partiklar i dina avgaser med ca. 98% över lag
2. Den minskar mängden smutsiga partiklar i dina avgaser med ca. 98% över lag
3. Den minskar mängden smutsiga partiklar i dina avgaser med ca. 98% över lag
4. Den minskar mängden smutsiga partiklar i dina avgaser med ca. 98% över lag
5. Den minskar mängden smutsiga partiklar i dina avgaser med ca. 98% över lag
6. Den minskar mängden smutsiga partiklar i dina avgaser med ca. 98% över lag
7. Den minskar mängden smutsiga partiklar i dina avgaser med ca. 98% över lag

7 goda anledningar... man måste inte klappa varje myra och dricka ekologiskt märkt mjölk eller driva sitt hus på vindkraft men vi kan väl alla göra det där lilla vi SÅ ENKELT KAN GÖRA!

jaha???   om ja nu skulle va ute efter att bara köra race så skulle ja ta bort den DIREKT, allt för att vinna effekt.    elle så köper man en bil innan -88 får då finns de inga krav. smile

jo jag ska gå och köpa en bil äldre än 88 för då är jag cool som får köra utan katt och jag orkar inte lägga pengar på riktigt trimning så jag tar bort min katt så harj ag äkta bonnatrimning wink

seriöst så är de inte lönt och ta bort den, har ingen nytta av att ta bort en sak som faktiskt renar. är de lag så är de lag.
polisen borde ha mätinstrument och köra och ta bilar och mäta de samtidigt som de kör alkotester smile

men köper man en bil före -88 så behöver man inte ta bort den för de finns ingen..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Muttley
22 juli 2008 ·

evilaudio skrev:

tkd_rille skrev:

evilaudio skrev:

jaha???   om ja nu skulle va ute efter att bara köra race så skulle ja ta bort den DIREKT, allt för att vinna effekt.    elle så köper man en bil innan -88 får då finns de inga krav. smile

jo jag ska gå och köpa en bil äldre än 88 för då är jag cool som får köra utan katt och jag orkar inte lägga pengar på riktigt trimning så jag tar bort min katt så harj ag äkta bonnatrimning wink

seriöst så är de inte lönt och ta bort den, har ingen nytta av att ta bort en sak som faktiskt renar. är de lag så är de lag.
polisen borde ha mätinstrument och köra och ta bilar och mäta de samtidigt som de kör alkotester smile

men köper man en bil före -88 så behöver man inte ta bort den för de finns ingen..

men de har jag inte sagt heller, jag menar de som har de på.

evilaudio
22 juli 2008 · 16 195 Inlägg

hur som helst så när man börjar trimma på lite avancerad nivå så brukar iaf avgasvärderna bli knas på ett elle annat vis så man iaf inmte klara besiktningen fast man har kat.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
danzor
22 juli 2008 · 15 Inlägg

Anubis skrev:

supra-power skrev:
har hört att om man kör utan katt på bilen och polisen stoppar en och kollar det så får man böter på 10k för miljöbrott.

vet ingen som har åkt dit på det eller om lagen stämmer. någon här som kanske vet...

mvh

Jag har själv ringt Polisen angående detta det blir Reggbesitning på bilen med andra ord allt på bilen måste vara orginal.

Sen gåker du även på böter mellan 6000-12.000:-

Hur skall polisen kunna bevisa det utan att beslagtag bilen och skruva ner och kolla, en rejskatt kan ju även se ut som ett vanlig liten 3" bit? om dom tar fram sin lilla mercabuss med avgasvärdesmätare och ser att det är dåliga avgasvärden så behöver inte det betyda att man inte har någon katt? katten kan även sjunga på sista versen?Eller är jag helt ute och cyklar?

Mr_Gear Biltokig
22 juli 2008 · 870 Inlägg

danzor skrev:

Anubis skrev:

supra-power skrev:
har hört att om man kör utan katt på bilen och polisen stoppar en och kollar det så får man böter på 10k för miljöbrott.

vet ingen som har åkt dit på det eller om lagen stämmer. någon här som kanske vet...

mvh

Jag har själv ringt Polisen angående detta det blir Reggbesitning på bilen med andra ord allt på bilen måste vara orginal.

Sen gåker du även på böter mellan 6000-12.000:-

Hur skall polisen kunna bevisa det utan att beslagtag bilen och skruva ner och kolla, en rejskatt kan ju även se ut som ett vanlig liten 3" bit? om dom tar fram sin lilla mercabuss med avgasvärdesmätare och ser att det är dåliga avgasvärden så behöver inte det betyda att man inte har någon katt? katten kan även sjunga på sista versen?Eller är jag helt ute och cyklar?

Tror inte de behöver bevisa det i den mening du säger... Men om polisen kollar under och bara ser ett rakt rör så räcker det säkerligen som motivation för regbes.

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
caromania Forummoderator
22 juli 2008 · 9 296 Inlägg

danzor skrev:

Anubis skrev:

supra-power skrev:
har hört att om man kör utan katt på bilen och polisen stoppar en och kollar det så får man böter på 10k för miljöbrott.

vet ingen som har åkt dit på det eller om lagen stämmer. någon här som kanske vet...

mvh

Jag har själv ringt Polisen angående detta det blir Reggbesitning på bilen med andra ord allt på bilen måste vara orginal.

Sen gåker du även på böter mellan 6000-12.000:-

Hur skall polisen kunna bevisa det utan att beslagtag bilen och skruva ner och kolla, en rejskatt kan ju även se ut som ett vanlig liten 3" bit? om dom tar fram sin lilla mercabuss med avgasvärdesmätare och ser att det är dåliga avgasvärden så behöver inte det betyda att man inte har någon katt? katten kan även sjunga på sista versen?Eller är jag helt ute och cyklar?

Nej onekligen har polisen väldigt svag bevisning. Bilen du kör är ju dessutom besiktigad och godkänd, vilket betyder att du inte gjort något fel. Visst, konstapel Blom och du vet båda två vad som hänt och gjorts, men det blir väl som vid så många andra bötestillfällen. Dvs du får göra ombesiktning.

Sedan är det märkligt vad många skenheliga individer som postar i denna tråd. Det är helt ok att skriva om hur man undviker fartkameror och hur fort man kört och jag vet inte alla lagbrott som skrivs om, emn att plocka bort katen, då är man nästan pedofil?!

Urk.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
DusanMandick Random Hero
22 juli 2008 · 4 047 Inlägg

först o främst, hur skulle en polis upptäcka att du inte har katt ? tongue poliser e för fina för o lägga sej på marken o lysa med lampa för o kolla efter de ändå smile

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
AndreasPlars
22 juli 2008 · 1 062 Inlägg

Fakta:

Har man en bil -88 eller äldre med katt så får man INTE ta bort den eftersom bilen SAKNAR annan avgasrening som EGR, pulsair m.m.
Även om den klarar avgaskraven gällande CO m.m.

M.V.H.

Saab 900i (1989)
evilaudio
22 juli 2008 · 16 195 Inlägg

AndreasPlars skrev:
Fakta:

Har man en bil -88 eller äldre med katt så får man INTE ta bort den eftersom bilen SAKNAR annan avgasrening som EGR, pulsair m.m.
Även om den klarar avgaskraven gällande CO m.m.

M.V.H.

nee man får inte ta bort den men den behöver inte "fungera", så om man nu vill så kan man sätta dit en tom Kat.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
MrTurbo Better than God \o/
22 juli 2008 · 1 882 Inlägg

evilaudio skrev:

tkd_rille skrev:

evilaudio skrev:
jaha???   om ja nu skulle va ute efter att bara köra race så skulle ja ta bort den DIREKT, allt för att vinna effekt.    elle så köper man en bil innan -88 får då finns de inga krav. smile

jo jag ska gå och köpa en bil äldre än 88 för då är jag cool som får köra utan katt och jag orkar inte lägga pengar på riktigt trimning så jag tar bort min katt så harj ag äkta bonnatrimning wink

seriöst så är de inte lönt och ta bort den, har ingen nytta av att ta bort en sak som faktiskt renar. är de lag så är de lag.
polisen borde ha mätinstrument och köra och ta bilar och mäta de samtidigt som de kör alkotester smile

men köper man en bil före -88 så behöver man inte ta bort den för de finns ingen..

Nähä? Undra vad det är som sitter på vår Lincoln från -77 då...  Hummm... Två dessutom...

Senast redigerat av MrTurbo (22 juli 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
evilaudio
22 juli 2008 · 16 195 Inlägg

MrTurbo skrev:

evilaudio skrev:

tkd_rille skrev:

jo jag ska gå och köpa en bil äldre än 88 för då är jag cool som får köra utan katt och jag orkar inte lägga pengar på riktigt trimning så jag tar bort min katt så harj ag äkta bonnatrimning wink

seriöst så är de inte lönt och ta bort den, har ingen nytta av att ta bort en sak som faktiskt renar. är de lag så är de lag.
polisen borde ha mätinstrument och köra och ta bilar och mäta de samtidigt som de kör alkotester smile

men köper man en bil före -88 så behöver man inte ta bort den för de finns ingen..

Nähä? Undra vad det är som sitter på vår Lincoln från -77 då...  Hummm...

mycke möjligt.. de va då jänkarna fick fnatt å skulle börja bli miljövänliga å börja bygga mindre/klenare å mindre bensinslukande motorer.


har haft iaf en bil från-88 å den har INGEN kat å behöver inte ha de heller.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
prodrive Avstängd
23 juli 2008 · 962 Inlägg

Det är från 1989 det är lag på katalysator inte 1988.. wink

Muttley
23 juli 2008 ·

DusanMandick skrev:
först o främst, hur skulle en polis upptäcka att du inte har katt ? tongue poliser e för fina för o lägga sej på marken o lysa med lampa för o kolla efter de ändå smile

jag menar på att de borde finnas fler flygande besiktningar på gatorna med tanke på så många rishögar som är ute och kör.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang