Röker eller snusar du?

Sunnmo
30 juli 2008 · 155 Inlägg

ATMTA skrev:
Hohohohohohoho!  Jag varken snusar eller röker.

MEN! Hiooiahoiaioh #@&%/"#¤! (jag håller på i bli galen)

Dessa FÖBANNADE rökare som springer runt o förpesta luften! Dem tar en så jävla plats! flera meter!!!!  Och vad i helvete får er tycka att det är okej att skada folk i er närvaro med era förbannade rök som ni jämt skall hålla på att blåsa runt bort från er.
Jag är så trött på dessa idiotiska rökare. Det har jag varit länge, men nu är det extremt! Jag blir vansinnig!
Att röken är farlig är ingen nyhet. Nu står detklart o tydligt på paketet att rökning skadar en allvarligt och personer i ens omgivning!
Så, vad ger er rätten till att skada mig allvarligt?! 
Har kollat lite  lagboken och där står det princip att man för ta till självförsvar, då det nu skadar en allvarligt!
Men hur gör man då? Dem flesta skiter i att man ber dem sluta röka i närheten av en, eller så säger dem att man själv skall gå därifrån.
Skall man ta cigarreten från dem då? släcka den med en vattenpistol eller brandsläckare?! Eller skall man gå fram o skada dem allvarligt?!
Vad skulle ni tycka om jag gick fram o fes eller kissade på erat ansikte!? Inte så kul antar jag. Men så känns det för mig, fast det är värre för mig då röken är giftig tillskillnad  från en mänsklig avgas eller kiss!
Det värsta som finns är när man precis har vaknat o öppnar fönstret för att få en nypa frisk luft, men då träffas man av en stank rök från en imbecill rökare i närheten!!!

Vafan är vitsen med att röka?!  Det finns ju absolut inga fördelar, enbart nackdelar! Och att man känner sig "lugn" efter en cigg är ingen anledning. då den känslan träder fram efter att man har blivit beroende.

Så, varför röker folk? Är dem extremt dumma i huvudet?! det är den enda förklaringen jag hittar iaf.

Eller vill dem ta självmord på ett långsamt sätt?!?! Det finns ju faktiskt ganska mycket snabbare o kanske "häftigare" alternativ som INTE skadar andra, som t ex att hoppa ner från en bro? Tänk er den känslan att få vara fri o viktlös ett par secunder o sen bara fösvinna! Hoppa framför ett tåg funkar ju också, eller spruta luft rakt in i hjärtat? Finns oändliga möjligheter! Men nej! Ni skall självklart ta med er andra på  kuppen! Förbannade  jävla idioter! Hoppas ni tar åt er! Är så fruktansvärt trött på att inte kunna göra något för att ni finns överallt o förpestar luften!!!

jag håller med dej helt och hållet, ja snusar elle röker inte, aldrig testa kommer nog inte å göra dä heller, det är ju inte så himmla frestande...

Rallyhalle
31 juli 2008 · 4 299 Inlägg

Varken snusar, röker lr dricker.

Snusar o röker inte då jag inte känt nått behov av de o lägger dessutom hellre dom pengarna på bilen.
O dricker inte för att jag pallar inte gå hem om jag skulle missa bussen, så går de när man bor på "landet" tongue
Kör me andra ord hellre hem, o de uppskattar mina kompisar mycke också roll

//Jacob

sportline
31 juli 2008 · 6 Inlägg

snusar, o fan vad onödigt.
men alla ni andra som snusar kan då hålla med om hur gött det är med den första på morgonen, elr prillan erfter varje mål mat gahh snus:)

Kör: Mb 300 ce Sportline
loves my Nightstar!
/Ulf
Mercedes 300CE Sportline "E500 Coupe" (1992)
Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
31 juli 2008 · 560 Inlägg

På fyllan lyckas jag alltid bli förbannat rök- och snussugen tongue Så ja, jag röker och snusar - när jag har druckit wink

Even fools they say, can find a way out of the dark.
ZonaX Svetsare
31 juli 2008 · 3 150 Inlägg

sportline skrev:
snusar, o fan vad onödigt.
men alla ni andra som snusar kan då hålla med om hur gött det är med den första på morgonen, elr prillan erfter varje mål mat gahh snus:)

ÅH!  I Feel You Baby! loltongue  (utan att låta bögigt, ok)

Stämmer så jävla bra!

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
__pepita__ Cnc-operatör
31 juli 2008 · 608 Inlägg

Nästan värst är när en rökare tar ett bloss å sen blåser ut de i ansikte på någon å tror att de är så coolt!

Fy fan va de är löjligt ! mad

Då förstår man att de endast är vitt rök innanför skallen på den! lol

Sofia | Cadillac Series 62 Six Window Sedan
Aerodynamik ...
31 juli 2008 · 7 120 Inlägg

ATMTA skrev:
Hohohohohohoho!  Jag varken snusar eller röker.

MEN! Hiooiahoiaioh #@&%/"#¤! (jag håller på i bli galen)

Dessa FÖBANNADE rökare som springer runt o förpesta luften! Dem tar en så jävla plats! flera meter!!!!  Och vad i helvete får er tycka att det är okej att skada folk i er närvaro med era förbannade rök som ni jämt skall hålla på att blåsa runt bort från er.
Jag är så trött på dessa idiotiska rökare. Det har jag varit länge, men nu är det extremt! Jag blir vansinnig!
Att röken är farlig är ingen nyhet. Nu står detklart o tydligt på paketet att rökning skadar en allvarligt och personer i ens omgivning!
Så, vad ger er rätten till att skada mig allvarligt?! 
Har kollat lite  lagboken och där står det princip att man för ta till självförsvar, då det nu skadar en allvarligt!
Men hur gör man då? Dem flesta skiter i att man ber dem sluta röka i närheten av en, eller så säger dem att man själv skall gå därifrån.
Skall man ta cigarreten från dem då? släcka den med en vattenpistol eller brandsläckare?! Eller skall man gå fram o skada dem allvarligt?!
Vad skulle ni tycka om jag gick fram o fes eller kissade på erat ansikte!? Inte så kul antar jag. Men så känns det för mig, fast det är värre för mig då röken är giftig tillskillnad  från en mänsklig avgas eller kiss!
Det värsta som finns är när man precis har vaknat o öppnar fönstret för att få en nypa frisk luft, men då träffas man av en stank rök från en imbecill rökare i närheten!!!

Vafan är vitsen med att röka?!  Det finns ju absolut inga fördelar, enbart nackdelar! Och att man känner sig "lugn" efter en cigg är ingen anledning. då den känslan träder fram efter att man har blivit beroende.

Så, varför röker folk? Är dem extremt dumma i huvudet?! det är den enda förklaringen jag hittar iaf.

Eller vill dem ta självmord på ett långsamt sätt?!?! Det finns ju faktiskt ganska mycket snabbare o kanske "häftigare" alternativ som INTE skadar andra, som t ex att hoppa ner från en bro? Tänk er den känslan att få vara fri o viktlös ett par secunder o sen bara fösvinna! Hoppa framför ett tåg funkar ju också, eller spruta luft rakt in i hjärtat? Finns oändliga möjligheter! Men nej! Ni skall självklart ta med er andra på  kuppen! Förbannade  jävla idioter! Hoppas ni tar åt er! Är så fruktansvärt trött på att inte kunna göra något för att ni finns överallt o förpestar luften!!!

Så jävla rätt! Jag har alltid också varit extremt emot rökning!

Dumma jävlar som inte fattar att folk inte vill ha deras rök i sig.

TT-Avant
1 augusti 2008 · 6 851 Inlägg

M.Persson skrev:

TT-Avant skrev:

M.Persson skrev:
Till alla er som röker och snusar, hur motiverat känns det att lägga dom pengarna på det?
Ja menar en snusdosa och ciggpaket idag kostar la 30/40kr st? = 35kr snitt
Och dom flesta jag känner gör ju av med mellan 3/5st i veckan = 140kr i veckan
140 * 4 = 560. 560 * 12 = 6720 om året.
Det kan ju läggas på bra mycket vettigare saker än lungcancer och gula tänder smile
Ja menar bilen kan ju få mycket skoj för dom pengarna, spec från er som röker/snusar mer wink
Visst efter 15år kanske det är skitsamma att sluta men då undrar jag, varför började ni från början?
Grupptryck? Impa på en tjej/pojke? Må bättre?
Och har det vart värt det sen då?

Vist skulle man spara mycke, men å andra sidan,hur många går inte på krogen och festar ganska många gånger under ett år och hur mycke pengar super folk inte bort?
Själv så dricker jag väldigt sällan, snusar dock så det går nog på ett ut,penga mässigt asså.

Jo det är sant, men bara för att du inte tar en sak, så måste du ta en annan då? är det så du menar?
Jag försöker inte klanka ner på nån, bara skoj att se hur människor tänker!

hmm, nej det är inte så som du tror. Detta va mest ett exempel på vart man lägger pengarna.
Vissa lägger det kanske på snus som jag, andra lägger det på krogen och vissa på kanske mat/godis.
Summan är den att vi lägger alla våra pengar på olika saker..

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
TT-Avant
1 augusti 2008 · 6 851 Inlägg

M.Persson skrev:

TT-Avant skrev:

M.Persson skrev:
Till alla er som röker och snusar, hur motiverat känns det att lägga dom pengarna på det?
Ja menar en snusdosa och ciggpaket idag kostar la 30/40kr st? = 35kr snitt
Och dom flesta jag känner gör ju av med mellan 3/5st i veckan = 140kr i veckan
140 * 4 = 560. 560 * 12 = 6720 om året.
Det kan ju läggas på bra mycket vettigare saker än lungcancer och gula tänder smile
Ja menar bilen kan ju få mycket skoj för dom pengarna, spec från er som röker/snusar mer wink
Visst efter 15år kanske det är skitsamma att sluta men då undrar jag, varför började ni från början?
Grupptryck? Impa på en tjej/pojke? Må bättre?
Och har det vart värt det sen då?

Vist skulle man spara mycke, men å andra sidan,hur många går inte på krogen och festar ganska många gånger under ett år och hur mycke pengar super folk inte bort?
Själv så dricker jag väldigt sällan, snusar dock så det går nog på ett ut,penga mässigt asså.

Jo det är sant, men bara för att du inte tar en sak, så måste du ta en annan då? är det så du menar?
Jag försöker inte klanka ner på nån, bara skoj att se hur människor tänker!

hmm, nej det är inte så som du tror. Detta va mest ett exempel på vart man lägger pengarna.
Vissa lägger det kanske på snus som jag, andra lägger det på krogen och vissa på kanske mat/godis.
Summan är den att vi lägger alla våra pengar på olika saker..

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
M.Persson
1 augusti 2008 · 461 Inlägg

TT-Avant skrev:

M.Persson skrev:

TT-Avant skrev:

Vist skulle man spara mycke, men å andra sidan,hur många går inte på krogen och festar ganska många gånger under ett år och hur mycke pengar super folk inte bort?
Själv så dricker jag väldigt sällan, snusar dock så det går nog på ett ut,penga mässigt asså.

Jo det är sant, men bara för att du inte tar en sak, så måste du ta en annan då? är det så du menar?
Jag försöker inte klanka ner på nån, bara skoj att se hur människor tänker!

hmm, nej det är inte så som du tror. Detta va mest ett exempel på vart man lägger pengarna.
Vissa lägger det kanske på snus som jag, andra lägger det på krogen och vissa på kanske mat/godis.
Summan är den att vi lägger alla våra pengar på olika saker..

Jo det har du helt rätt i, alla har ju sina egna "droger" vissa mer farliga än andra!

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE
RonjaM
1 augusti 2008 · 11 Inlägg

Snusar.. Får man de om man ä tjej??

Aerodynamik ...
2 augusti 2008 · 7 120 Inlägg

lisautanz skrev:
Röker , och snusar ibland. Börja när jag var typ tretton/fjorton, är sexton nu.

Coolt..

Lue
2 augusti 2008 · 34 Inlägg

__pepita__ skrev:

M.Persson skrev:
Till alla er som röker och snusar, hur motiverat känns det att lägga dom pengarna på det?
Ja menar en snusdosa och ciggpaket idag kostar la 30/40kr st? = 35kr snitt
Och dom flesta jag känner gör ju av med mellan 3/5st i veckan = 140kr i veckan
140 * 4 = 560. 560 * 12 = 6720 om året.
Det kan ju läggas på bra mycket vettigare saker än lungcancer och gula tänder smile
Ja menar bilen kan ju få mycket skoj för dom pengarna, spec från er som röker/snusar mer wink
Visst efter 15år kanske det är skitsamma att sluta men då undrar jag, varför började ni från början?
Grupptryck? Impa på en tjej/pojke? Må bättre?
Och har det vart värt det sen då?

Tror att i princip alla som börjat med att röka eller snusa är genom grupptryck å att de är "coolt" .

För annars skulle folk inte spy eller hosta som fasiken första prillan eller första blosset!

tex. Mat som man spyr av äter man inte igen!

Håller med dej. spara hälsan å pengar smile

"Mat som man spyr av äter man inte igen!". Kan nog tala för rätt många här. Alla som dricker sprit och har spytt av sprit. Fast man har spytt av sprit dricker man ändå? smile

MeloveGolf Vw trimmare
2 augusti 2008 · 2 995 Inlägg

ATMTA skrev:
Vafan är vitsen med att röka?!  Det finns ju absolut inga fördelar, enbart nackdelar! Och att man känner sig "lugn" efter en cigg är ingen anledning. då den känslan träder fram efter att man har blivit beroende.

öhh själva idén med rökning & snusning är att få ett rus?

ATMTA skrev:
Eller vill dem ta självmord på ett långsamt sätt?!?! Det finns ju faktiskt ganska mycket snabbare o kanske "häftigare" alternativ som INTE skadar andra, som t ex att hoppa ner från en bro? Tänk er den känslan att få vara fri o viktlös ett par secunder o sen bara fösvinna! Hoppa framför ett tåg funkar ju också, eller spruta luft rakt in i hjärtat? Finns oändliga möjligheter! Men nej! Ni skall självklart ta med er andra på  kuppen! Förbannade  jävla idioter! Hoppas ni tar åt er! Är så fruktansvärt trött på att inte kunna göra något för att ni finns överallt o förpestar luften!!!

för att dra en pararell så drar din vidriga bil med sig hela jävla jorden (inklusive mig) i graven men det skiter ju du fan i eller hur? är fruktansvärt trött på personer som inte tänker längre än näsan du kan lika gärna skrota bilen om du inte tål lite rök då din bil gör 10000000000 gånger mer skada än rökning

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Aerodynamik ...
2 augusti 2008 · 7 120 Inlägg

sammlund skrev:
Jag är väl inte den som går med en prilla i munnen hela tiden men då jag kan få snus så passar jag på smile

Är inte du 14?

sammlund
2 augusti 2008 · 3 859 Inlägg

Aerodynamik skrev:

sammlund skrev:
Jag är väl inte den som går med en prilla i munnen hela tiden men då jag kan få snus så passar jag på smile

Är inte du 14?

Nope

"The road to victory is sometimes a sidewalk"
Aerodynamik ...
2 augusti 2008 · 7 120 Inlägg

sammlund skrev:

Aerodynamik skrev:

sammlund skrev:
Jag är väl inte den som går med en prilla i munnen hela tiden men då jag kan få snus så passar jag på smile

Är inte du 14?

Nope

Hur gammal är du då?

sammlund
2 augusti 2008 · 3 859 Inlägg

Aerodynamik skrev:

sammlund skrev:

Aerodynamik skrev:

Är inte du 14?

Nope

Hur gammal är du då?

Tillräckligt !!

"The road to victory is sometimes a sidewalk"
Aerodynamik ...
2 augusti 2008 · 7 120 Inlägg

Tror inte jag, då man måste vara 18 för att få snusa wink

sammlund
2 augusti 2008 · 3 859 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Tror inte jag, då man måste vara 18 för att få snusa wink

Min ålder angår inte dig !!

"The road to victory is sometimes a sidewalk"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang