Inför: SWEDEN'S HOTTEST RIDE 2008 @ SCF Barkarby 30-31 aug. 2008

chrizz Administratör
4 augusti 2008 · 11 783 Inlägg

http://www.garaget.org/events/swedenshottestride2008/framsidestoff_640.jpg

Sweden's Hottest Ride är ett samarbete mellan Street Cars Fest och Garaget. Samarbetet inleddes 2006 då vi tillsammans under hösten korade "Sweden's hottest ride" för första gången. Vinnaren Henrik Larsson med sin vrålsnygga Ford Mustang HT utsågs av Garagets medlemmar och besökare genom en stor nätomröstning.

Förra året vann Petri Niskanen (P-3) med sin vita BMW 3-serie. Vem vinner i år? Tveka inte att anmäla din bil till Sweden's hottest ride och delta i årets kanske mest prestigefyllda tävling!

Alla nominerade ställer ut tillsammans med Garaget (kontakta Christian om du måste stå vid din sponsor) på Street Cars Summer Fest på Barkarby flygfält i Stockholm den 30-31 augusti. Vinnaren tas fram på www.garaget.org genom en omröstning veckorna innan evenemanget och presenteras slutligen under prisutdelningen på söndagen.

Om du har några frågor ang. utställningen i allmänhet kan du kontakta de ansvariga bakom Street Cars Fest (www.streetcarsfest.com). Undrar du något ang. Sweden's Hottest Ride kan du skriva ett mail till Christian Marcos (Garaget)

Väl mött på Barkarby den 30-31 augusti!

Christian Marcos (Garaget) och Jensi Eredics (Street Cars Fest)

Anmäl din bil här

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
4 augusti 2008 · 11 783 Inlägg

Audi4ever skrev:
Är det någe dragrace på plats?
Eller bara utställning?

Citerar från www.streetcarsfest.com:

Utställning med domarbedömning (märkes- och specialklasser) (mer info kommer)
Uttagning till Nordic Tuner Awards 2008 (Nordiska Mästerskapet i bilstyling) (mer info kommer)
Klubbträffar
Biltorg (köp & säljmarknad)
Effektmätning på plats (bromsbänk) (mer info kommer)
Konbana (”prova-på” med din bil, och tävling) (mer info kommer)
Gokartbana (mer info kommer)
Fartfyllda uppvisningar (driftinguppvisning, medåkning m.m.)
Flyguppvisning
Stuntshow
Uppträdanden på scen
Massor av aktiviteter för vuxna och barn
Speaker: Peter Sundfeldt (känd från TV:s ”Motorjournalen”)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Goli
4 augusti 2008 · 793 Inlägg

Med tanke på vilka SKIT dommare de har haft på vissa utställningar så hoppas jag verkligen för deras egna skull att de skaffar riktiga dommare till detta event. Annars kommer det blir många bojjkottningar av scf nästa år.

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
chrizz Administratör
4 augusti 2008 · 11 783 Inlägg

Goli skrev:
Med tanke på vilka SKIT dommare de har haft på vissa utställningar så hoppas jag verkligen för deras egna skull att de skaffar riktiga dommare till detta event. Annars kommer det blir många bojjkottningar av scf nästa år.

Min uppfattning är att många (majoriteten?) är väldigt nöjda med domarbedömningarna på SCF's evenemang. Men man kan ju inte tillfredställa alla...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Jensi
4 augusti 2008 · 394 Inlägg

Goli skrev:
Med tanke på vilka SKIT dommare de har haft på vissa utställningar så hoppas jag verkligen för deras egna skull att de skaffar riktiga dommare till detta event. Annars kommer det blir många bojjkottningar av scf nästa år.

Det vore mycket intressant om du ville utveckla det du påstår. Fortfarande besviken över att du inte vann något pris i Borås tidigare i år? Eller vad grundar du ditt påstående på? Gäller ditt missnöje alla våra domare eller någon speciell? Det vore kanon om du ville utveckla ditt rätt så onyanserade påstående ovan.

Senast redigerat av Jensi (4 augusti 2008)

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
Mazza
4 augusti 2008 · 1 Inlägg

kostar det att komma o kolla? Isf hur mkt? smile

Volvo V70 "Wooorker" (2002)
sir_daniel www.kudoz.se
4 augusti 2008 · 3 802 Inlägg

kommer ställa ut där med skyline

Jensi
4 augusti 2008 · 394 Inlägg

Mazza skrev:
kostar det att komma o kolla? Isf hur mkt? smile

Entré:
Vuxen: 150:-
Ungdom (8-15 år): 80:-
Familj (2 vuxna och max två ungdomar) 350:-
Barn under 8 år – fri entré i vuxens sällskap.

Öppet: Lördag 9-18, söndag 10-17

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
Ellemark
4 augusti 2008 · 340 Inlägg

Kommer självklart dit och ställer ut, detta får man inte missa!

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS
-Kotten- www.drcljusdal.se
4 augusti 2008 · 679 Inlägg

hm om man är missnöjd över domare så borde man väl ta kontakt med  SCF  iställe för att spy galla här

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
Masterworks
4 augusti 2008 ·

Kostar det något att ställa ut och kan man ta hem bilen på kvällarna? cool

Dymek
4 augusti 2008 · 393 Inlägg

-Kotten- skrev:
hm om man är missnöjd över domare så borde man väl ta kontakt med  SCF  iställe för att spy galla här

håller med Ja tycker att dom gör de bra som vill döma....

(Ursäkta min stavning jag har Dyselexi)
http://www.vihardyslexi.se/
Jensi
4 augusti 2008 · 394 Inlägg

Masterworks skrev:
Kostar det något att ställa ut och kan man ta hem bilen på kvällarna? cool

Alla besökare betalar entré. Det kostar ingenting extra att anmäla sig till utställningen, vilket sker på plats. Lördagsutställare som också vill vara med på söndagen går till informationen på lördagen och får ett helgband så att de slipper betala entré på söndagen.

Du kan välja hur du vill göra med bilen. Antingen ta med bilen på kvällarna eller låta den stå kvar. Du bestämmer.

Senast redigerat av Jensi (4 augusti 2008)

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
Masterworks
4 augusti 2008 ·

Jensi skrev:

Masterworks skrev:
Kostar det något att ställa ut och kan man ta hem bilen på kvällarna? cool

Du kan välja hur du vill göra. Antingen ta med bilen på kvällarna eller låta den stå kvar. Du bestämmer.

Och kostar det nått?

Jensi
4 augusti 2008 · 394 Inlägg

Ojojoj, du var snabb. Medans jag redigerade min text ovan (för jag upptäckte att jag bara besvarade hälften av dina frågor) så hann du återkomma med din andra fråga en gång till. Backa och läs mitt svar ovan. Sorry.

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
Plutten19
4 augusti 2008 ·

blir ju lätt å komma dit å titta me lilla jettan:D

bushmyra
4 augusti 2008 · 782 Inlägg

Jag var där förra året! Då körde jag en helt orginal renault laguna,, nu kör jag en fiin audi med lite multimedia i,, fick lite inspiration kan man väl säga.. kommer ner och kollar i år igen.
Ställde ut bilen på SCF i Gävle men det kändes som att den fortfarande är lite för orginal..he he

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..
Volvo 745 "Epan" (1990)
Audi A4 avant TS 1.8t "Stereobilen" (2004)
Ellemark
4 augusti 2008 · 340 Inlägg

bushmyra skrev:
Jag var där förra året! Då körde jag en helt orginal renault laguna,, nu kör jag en fiin audi med lite multimedia i,, fick lite inspiration kan man väl säga.. kommer ner och kollar i år igen.
Ställde ut bilen på SCF i Gävle men det kändes som att den fortfarande är lite för orginal..he he

Du kommer, det är en order! wink

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS
Supra_robin
4 augusti 2008 · 4 663 Inlägg

Jag kommer ... o tittar  hehe   bilen är på landet o inte i stan sad  men räkna med mig
mvh robin

bushmyra
4 augusti 2008 · 782 Inlägg

Ellemark skrev:

bushmyra skrev:
Jag var där förra året! Då körde jag en helt orginal renault laguna,, nu kör jag en fiin audi med lite multimedia i,, fick lite inspiration kan man väl säga.. kommer ner och kollar i år igen.
Ställde ut bilen på SCF i Gävle men det kändes som att den fortfarande är lite för orginal..he he

Du kommer, det är en order! wink

ill be there:cool:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..
Audi A4 avant TS 1.8t "Stereobilen" (2004)
Volvo 745 "Epan" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang