Inför: SWEDEN'S HOTTEST RIDE 2008 @ SCF Barkarby 30-31 aug. 2008

chrizz Administratör
6 augusti 2008 · 11 783 Inlägg

evilaudio skrev:

Jensi skrev:

evilaudio skrev:
om allt går som de ska så kommer ja dit å visar nya bygget smile

Det är en av många saker som jag ser extra mycket fram emot denna helg. Det är klart att det kommer att gå som det ska. Försök bara att undvika att köra på något på vägen till Barkarby... har ett svagt minne av att vissas bilar inte alltid är i samma skick när de lämnar garaget som när de kommer fram...

haha.. de e sånt som händer..

Ska du inte anmäla dig till Sweden's Hottest Ride också då? smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Pure Mångsysslare
6 augusti 2008 · 162 Inlägg

Ellemark skrev:

bushmyra skrev:
Jag var där förra året! Då körde jag en helt orginal renault laguna,, nu kör jag en fiin audi med lite multimedia i,, fick lite inspiration kan man väl säga.. kommer ner och kollar i år igen.
Ställde ut bilen på SCF i Gävle men det kändes som att den fortfarande är lite för orginal..he he

Du kommer, det är en order! wink

I egenskap av att vara Bollnäs bo så beordrar jag dig att komma  smile

Mvh Pure

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure
Pure Mångsysslare
6 augusti 2008 · 162 Inlägg

Ellemark skrev:

TLO skrev:
Kan man se anmälda bilar någonstans så man vet om det ens är ide att anmäla sin egen bil?

Det är alltid idé att att ställa ut sin bil, man ska visa upp bilen om man är stolt över den! Tävlingsmomentet kommer i andra hand!

Oav set vilka som kommer så har alla samma möjligheter.

Mvh Pure

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure
Gosan
6 augusti 2008 · 36 Inlägg

Är det bara att komma å ställa ut bilen??

Jensi
6 augusti 2008 · 394 Inlägg

Gosan skrev:
Är det bara att komma å ställa ut bilen??

Eftersom jag är en så juste snubbe ska jag försöka reda ut detta lite snabbt. Den här tråden handlar om tävlingen SWEDEN´S HOTTEST RIDE 2008, som är en Internettävling här på garaget och som kommer att ha sin avslutning och prisutdelning i samband med STREET CARS SUMMER FEST den 30-31 augusti på Barkarby flygfält i STOCKHOLM. Till tävlingen SWEDEN´S HOTTEST RIDE anmäler man sig via garagets startsida eller på denna länk: http://www.garaget.org/events/swedenshottestride2008/

STREET CARS SUMMER FEST har en egen tråd här på forumet med all info och annat. Den tråden hittar du här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=95772

När det gäller din fråga (förutsatt att den gällde evenemanget och i n t e  Sweden´s Hottest Ride, är att det är INGEN FÖRANMÄLAN - BARA ATT KOMMA!

Välkommen!

Senast redigerat av Jensi (6 augusti 2008)

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
chrizz Administratör
6 augusti 2008 · 11 783 Inlägg

Tack Jensi. Ska hålla lite extra koll i den här tråden också och hänvisa fel frågor till rätt tråd smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Masterworks
6 augusti 2008 ·

När presenteras bilarna som är anmälda här på sidan då? cool

PAIN
7 augusti 2008 · 2 103 Inlägg

chrizz skrev:

Goli skrev:
Med tanke på vilka SKIT dommare de har haft på vissa utställningar så hoppas jag verkligen för deras egna skull att de skaffar riktiga dommare till detta event. Annars kommer det blir många bojjkottningar av scf nästa år.

Min uppfattning är att många (majoriteten?) är väldigt nöjda med domarbedömningarna på SCF's evenemang. Men man kan ju inte tillfredställa alla...

kan bara hålla med chrizz ..tycker dom gjort en kanon jobb under dom som jag varit på ...trevliga lyssnar å e nogranna så topp betyg till dom smile

syns där pigg å glad med ett smile i munjipan big_smile

Senast redigerat av Pain940 (7 augusti 2008)

chrizz Administratör
7 augusti 2008 · 11 783 Inlägg

Pain940 skrev:

chrizz skrev:

Goli skrev:
Med tanke på vilka SKIT dommare de har haft på vissa utställningar så hoppas jag verkligen för deras egna skull att de skaffar riktiga dommare till detta event. Annars kommer det blir många bojjkottningar av scf nästa år.

Min uppfattning är att många (majoriteten?) är väldigt nöjda med domarbedömningarna på SCF's evenemang. Men man kan ju inte tillfredställa alla...

kan bara hålla med chrizz ..tycker dom gjort en kanon jobb under dom som jag varit på ...trevliga lyssnar å e nogranna så topp betyg till dom smile

syns där pigg å glad med ett smile i munjipan big_smile

Det blev lite off topic i den här tråden, så vi fortsätter den diskussionen här istället: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=95772

mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
cool blue Åkeri ägare
9 augusti 2008 · 226 Inlägg

Garanterat på plats...

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby
Opel Tigra Twin Top "Cool Edition" (2007)
Opel Astra Bertone Turbo Cab "Nytt utsende 2010" (2002)
theLADY
11 augusti 2008 · 170 Inlägg

smileMånga trådar Men kan ju skriva här med Vi kommer det är mycket trevliga träffar som SCF gör
De har också väldigt bra Dommare mm
Ser fram emot träffen!!

"Realizing your dream"
www.jkr.nu
Volvo 855R "The New" (1996)
Nozzi The fucking Master
16 augusti 2008 · 3 Inlägg

Vem ska jag snacka med om jag vill boka effektmätning???

Jensi
17 augusti 2008 · 394 Inlägg

Nozzi skrev:
Vem ska jag snacka med om jag vill boka effektmätning???

Eftersom detta inte har med Swedens Hottest Ride att göra (som denna tråd handlar om), så har jag besvarat din fråga i tråden som handlar om Street Cars Summer Fest, alltså här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p1133621

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
Ali_Coupen
17 augusti 2008 · 19 Inlägg

Finns Det Någon Som Har Hyundai Som Ska Ställa Ut Som Vill Hänga Tillsammans Och Ställa Tillsammans ?

Måste Inte Va Hyundai

Hyundai coupe "ANACONDA" (2004)
Ekis!
17 augusti 2008 · 1 210 Inlägg

Om man tycker att alla bilar är över stylad och därav inte feta...hur röstar man då? var har alla feta clena stylad bilar tagit vägen???

bilarna som är nominerade är fina men långt ifrån wow tack vare all ff stylade bilar som är en mängd bil i dagens läge... bryt ut med nå riktigt speciellt... nått som man verkligen höjjer på ögonbrynet åt... kommes säkert bli dissad av ånga nu,men de tar jag...
smile många av dessa bilar kan jämföraas med 80 talets volvo 240 med bross kjolpaket osv... Tänk efter noga så förstår ni vad jag menar med den jämförelsen... alla skulle ha stylad 240 lång huv osv.. tongue nu är de stora vingar mycke skrikga och olika färger multimedia över allt lysen dörrar mm

dissa mig gärna för de är de som forum är till för att kunna ge sin åsikt och att kunna ta kritik..

mvh Micke

Turbo_Finnen
18 augusti 2008 · 41 Inlägg

Ekis! skrev:
Om man tycker att alla bilar är över stylad och därav inte feta...hur röstar man då? var har alla feta clena stylad bilar tagit vägen???

bilarna som är nominerade är fina men långt ifrån wow tack vare all ff stylade bilar som är en mängd bil i dagens läge... bryt ut med nå riktigt speciellt... nått som man verkligen höjjer på ögonbrynet åt... kommes säkert bli dissad av ånga nu,men de tar jag...
smile många av dessa bilar kan jämföraas med 80 talets volvo 240 med bross kjolpaket osv... Tänk efter noga så förstår ni vad jag menar med den jämförelsen... alla skulle ha stylad 240 lång huv osv.. tongue nu är de stora vingar mycke skrikga och olika färger multimedia över allt lysen dörrar mm

dissa mig gärna för de är de som forum är till för att kunna ge sin åsikt och att kunna ta kritik..

mvh Micke

Det var väl lite till att ta i?
Alla bilar som är nominerade är ju inte "plast-raketer" som dom kallas, utan om man väl tar en titt så är det ett riktigt konstverk. Bilarna som är nominerade är lagt ned så många timmar på, så din jämnförelse med 80-talets Volvo 240 med lite påhängd plast som tar typ 4 timmar att fixa var väldigt dålig. Det ligger stort jobb bakom varje bil, med eller utan plast. 
Sen kan jag ju inte föra din talan om vad som är snyggt och inte.
ge mig ett exepel på vad som skulle "bryta ut"?

Kör före du, så väntar jag på dig där framme
Allt under 19" är vinterdäck
Suzuki SJ410Q "Skorpan" (1985)
Ekis!
18 augusti 2008 · 1 210 Inlägg

Turbo_Finnen skrev:

Ekis! skrev:
Om man tycker att alla bilar är över stylad och därav inte feta...hur röstar man då? var har alla feta clena stylad bilar tagit vägen???

bilarna som är nominerade är fina men långt ifrån wow tack vare all ff stylade bilar som är en mängd bil i dagens läge... bryt ut med nå riktigt speciellt... nått som man verkligen höjjer på ögonbrynet åt... kommes säkert bli dissad av ånga nu,men de tar jag...
smile många av dessa bilar kan jämföraas med 80 talets volvo 240 med bross kjolpaket osv... Tänk efter noga så förstår ni vad jag menar med den jämförelsen... alla skulle ha stylad 240 lång huv osv.. tongue nu är de stora vingar mycke skrikga och olika färger multimedia över allt lysen dörrar mm

dissa mig gärna för de är de som forum är till för att kunna ge sin åsikt och att kunna ta kritik..

mvh Micke

Det var väl lite till att ta i?
Alla bilar som är nominerade är ju inte "plast-raketer" som dom kallas, utan om man väl tar en titt så är det ett riktigt konstverk. Bilarna som är nominerade är lagt ned så många timmar på, så din jämnförelse med 80-talets Volvo 240 med lite påhängd plast som tar typ 4 timmar att fixa var väldigt dålig. Det ligger stort jobb bakom varje bil, med eller utan plast. 
Sen kan jag ju inte föra din talan om vad som är snyggt och inte.
ge mig ett exepel på vad som skulle "bryta ut"?

Kul med respons smile håller med dig i dina kommentarer de är nerlagt massor av tid... men de är heller inte i dagens läge ovanliga bilar... FF inspererat... jag vet att många inte håller med, jag tycker de är vanligt med denna styling form... de är inge som är nytt, verkar på en del bilar som byggs i dagens läge ska har störst vinge stora klumpiga paket som inte flyter ihop med bilen för övrigt... de är en trend som dom flesta bil byggare idag följer...  nu säger jag inte att alla bilar är överstylad , jag säger oxå inte att dom inte lagt ner mycke tid på de dom gör...
Tyvärr så har jag svårt att ge dig ett bra exempel på vad som vore nått som skulle bryta ut... de enda jag starkt håller vid är cleant är receptet när de ska stylas... sen vad som är cleant i mina ögon är ju säkert inte de i dina osv smile

måste även lägga till att miss tolkade min jämförelse om volvo wink jag jämförde inte själva stylingen där utan att de var så vanligt glt huv bross paket då var de en komplett stylad volvo... förstår du ? stora vingar wide body paket stort grinande ic hål ... sen har jag även en debutant till en bil som verkligen är rätt stylad i  mina ögon som jag skulle lätt nominera utan att blinka.. PA:s saab 9-3 http://www.speedparts.se/txr/

Senast redigerat av Ekis! (18 augusti 2008)

Lifesaver
18 augusti 2008 · 62 Inlägg

Klart man kommer o ställer ut!! ..Ska bli as kul!!!

Masterworks
18 augusti 2008 ·

Ekis! skrev:
Om man tycker att alla bilar är över stylad och därav inte feta...hur röstar man då? var har alla feta clena stylad bilar tagit vägen???

bilarna som är nominerade är fina men långt ifrån wow tack vare all ff stylade bilar som är en mängd bil i dagens läge... bryt ut med nå riktigt speciellt... nått som man verkligen höjjer på ögonbrynet åt... kommes säkert bli dissad av ånga nu,men de tar jag...
smile många av dessa bilar kan jämföraas med 80 talets volvo 240 med bross kjolpaket osv... Tänk efter noga så förstår ni vad jag menar med den jämförelsen... alla skulle ha stylad 240 lång huv osv.. tongue nu är de stora vingar mycke skrikga och olika färger multimedia över allt lysen dörrar mm

dissa mig gärna för de är de som forum är till för att kunna ge sin åsikt och att kunna ta kritik..

mvh Micke

Kan bara hålla med då min bil inte gick vidare!  roll hehehe...

FredrocK
18 augusti 2008 · 211 Inlägg

Jag kommer dyka upp å ställa ut! Ska bli kul! smile

C70/740/200sx/180sx/Cmax/V70II
--Topcar, J-Spec, BRL--
Volvo C70 T5 "Goldie" (1997)
Nissan 200sx RS13 "Kuro" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang