Inför: SWEDEN'S HOTTEST RIDE 2008 @ SCF Barkarby 30-31 aug. 2008

Plutten19
18 augusti 2008 ·

hur många e de som åker dit i Jetta?smile nyfiken bara:D

NiKeMaN Entreprenör
18 augusti 2008 · 1 286 Inlägg

Jag hade ju tänkt att få ställa upp - men tydligen har det blivit något "swedens plastigaste ride" tävling av det hela istället sad OBS INTE ALLA - men det stämmer väl in på en del iallafall.

Hur som helst så fick inte min kärra vara bland dom nominerade iallafall. Trist hmm

// Niklas Johansson
Mitsuhini
18 augusti 2008 · 337 Inlägg

Ekis! skrev:
Om man tycker att alla bilar är över stylad och därav inte feta...hur röstar man då? var har alla feta clena stylad bilar tagit vägen???

bilarna som är nominerade är fina men långt ifrån wow tack vare all ff stylade bilar som är en mängd bil i dagens läge... bryt ut med nå riktigt speciellt... nått som man verkligen höjjer på ögonbrynet åt... kommes säkert bli dissad av ånga nu,men de tar jag...
smile många av dessa bilar kan jämföraas med 80 talets volvo 240 med bross kjolpaket osv... Tänk efter noga så förstår ni vad jag menar med den jämförelsen... alla skulle ha stylad 240 lång huv osv.. tongue nu är de stora vingar mycke skrikga och olika färger multimedia över allt lysen dörrar mm

dissa mig gärna för de är de som forum är till för att kunna ge sin åsikt och att kunna ta kritik..

mvh Micke

jag håller med dig till viss del. mycket av det du nämner är själva smaken.. ? själv har jag nog lyckats göra lite av en "plastraket" som du säkert inte tycker om. jag tar min bil som exempel eftersom jag vet vad som är gjort. skulle tro att när du tittar på bilen så ser du bara ett nytt kjolpaket, nya fälgar och ny lack i en skrikig färg i behov av uppmärksamhet. (har jag fel:P ) det du kanske missar är smådetaljerna som för mig är själva skönheten.. ställer du den brevid en orginal så syns det om man tar sig tid att titta.. exempel som igenlagt tak, kjolarna gjutna med moddade trösklar, en ruta bakom sidorutorna borta för att få en stilrenare look såsom igenlagda skarvar i bakkjol m.m m.m m.m... tyvärr så tar extrema delar som blicken dras till över. det du nämnar bl.a feta IC-hål osv osv...

när jag tittar på feta bilar så letar jag smådetaljer... många kan beställa feta kjolpaket och byta färg. men inte många har den riktiga känslan för smådetaljerna... förstår du vad jag menar? stilrenheten kanske finns på andra ställen.... men visst är du ute efter hel-cleana bilar så får det ju inte vara något som är fett nästan wink

//Jonsson

Mitsubishi 3000GT VR4/TT "Mitsuhini" (1993)
Masterworks
18 augusti 2008 ·

Det skulle varit kul att få en kommentar på vad det var som saknas för nomineringen iallafall!  smile

Danne_87
18 augusti 2008 · 57 Inlägg

Så klart man kommer big_smile, det ser ut som en bra tillställning cool

Volvo V70 TDI-R "The Black Pearl" (1998)
Jensi
19 augusti 2008 · 394 Inlägg

NiKeMaN skrev:
Jag hade ju tänkt att få ställa upp - men tydligen har det blivit något "swedens plastigaste ride" tävling av det hela istället sad OBS INTE ALLA - men det stämmer väl in på en del iallafall.

Hur som helst så fick inte min kärra vara bland dom nominerade iallafall. Trist hmm

Du får komma till Street Cars Summer Fest och tävla om både märkespriser och specialpriser istället. Och får kanske representera Sverige i Nordic Tuner Awards i Köpenhamn i slutet av oktober. Till skillnad mot SHR-tävlingen så blir de domarbedömning på Barkarby flygfält i Stockholm och sedan är det upp till var och en att värdera en Internetomröstning mot en domarbedömning. Till Street Cars Summer Fest är det i alla fall INGEN FÖRANMÄLAN - bara att komma. Se annan tråd i denna avdelning. Välkommen!

PS. diskussioner om Street Cars Summer Fest sker i annan tråd.

/Jensi

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
Hamilton
20 augusti 2008 · 8 864 Inlägg

NiKeMaN skrev:
tydligen har det blivit något "swedens plastigaste ride" tävling av det hela istället sad OBS INTE ALLA - men det stämmer väl in på en del iallafall

Instämmer

Fotograf på tierpidag.se
evilaudio
20 augusti 2008 · 16 195 Inlägg

Plutten19 skrev:
hur många e de som åker dit i Jetta?smile nyfiken bara:D

ja kommer att komma dit me en "jetta"..wink

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
evilaudio
20 augusti 2008 · 16 195 Inlägg

chrizz skrev:

evilaudio skrev:

Jensi skrev:

Det är en av många saker som jag ser extra mycket fram emot denna helg. Det är klart att det kommer att gå som det ska. Försök bara att undvika att köra på något på vägen till Barkarby... har ett svagt minne av att vissas bilar inte alltid är i samma skick när de lämnar garaget som när de kommer fram...

haha.. de e sånt som händer..

Ska du inte anmäla dig till Sweden's Hottest Ride också då? smile

efterssom de inte e säkert att bilen hinner bli klar så tycker ja inte att de e nån mening me å anmäla sig.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Plutten19
20 augusti 2008 ·

evilaudio skrev:

Plutten19 skrev:
hur många e de som åker dit i Jetta?smile nyfiken bara:D

ja kommer att komma dit me en "jetta"..wink

fan va najs:D blir inte ensam assåbig_smile

Turbo_Finnen
31 augusti 2008 · 41 Inlägg

Vet att det här är "inför" swedens hottest ride, men finns ingen eftersnack ännu så jag skriver här ;P
Hur blev det med resten av placeringarna på swedens hottest ride 2008? Skulle vara kul att se vilken plats man kom på då jag tyvärr missade eventet  ;/

Kör före du, så väntar jag på dig där framme
Allt under 19" är vinterdäck
Suzuki SJ410Q "Skorpan" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang