gas competition 4800, eller orion 5000d

Audi-powah
8 augusti 2008 · 497 Inlägg

nej men en jag skänner har gjort det faktiskt
men det är absolut inte fel med gas steget
ändrar mej lite faktiskt kraften e kankse den samma men kvaliteten e en annan femma

Senast redigerat av Audi-powah (8 augusti 2008)

Audi S3 "Quattro" (2002)
k1mm0 tokfrans
8 augusti 2008 · 982 Inlägg

"Min kusins kompisar" låter som en jätte bra refferens.

Seat Leon 1.8T 20v Sport "Sjusovaren" (2001)
linkan lindgren
8 augusti 2008 · 494 Inlägg

Audi-powah skrev:
orion steget drar gas steget med hästlängder både kvalitet som kraft.
dom är  tyvär  bara så jävla dyra

okej då valde ja rätt steg da altså

jag är hård som sten
_Jacob_
8 augusti 2008 · 263 Inlägg

k1mm0 skrev:
"Min kusins kompisar" låter som en jätte bra refferens.

fick exakt samma tanke när jag såg det big_smile

Bjuuuu han!!
Audi-powah
8 augusti 2008 · 497 Inlägg

"Min kusins kompisar" låter som en jätte bra refferens.
håller helt och hållet mer er där vet inte vad jag tänkte på ska ändra det till en jag skänner

Senast redigerat av Audi-powah (8 augusti 2008)

Audi S3 "Quattro" (2002)
The_Juggo
25 februari 2009 · 111 Inlägg

Gas steget e sjukt bra.

Driver din bas utan problem.

Det negativa är att du behöver mycket ström till det.

Ett extra truck batteri så ska du nog se att det kommer spela mer än du orkar höra.

Jag drev mina 2 st Jl Audi w7 13,5 tum utan problem.

Lycka till

Stejfaan Basknarkare
26 februari 2009 · 470 Inlägg

The_Juggo skrev:
Gas steget e sjukt bra.

Driver din bas utan problem.

Det negativa är att du behöver mycket ström till det.

Ett extra truck batteri så ska du nog se att det kommer spela mer än du orkar höra.

Jag drev mina 2 st Jl Audi w7 13,5 tum utan problem.

Lycka till

För de första orka gammal tråd. för de andra orka kopiera text från brl.s hemsida..

Team Carbonize
The_Juggo
26 februari 2009 · 111 Inlägg

Stejfaan skrev:

The_Juggo skrev:
Gas steget e sjukt bra.

Driver din bas utan problem.

Det negativa är att du behöver mycket ström till det.

Ett extra truck batteri så ska du nog se att det kommer spela mer än du orkar höra.

Jag drev mina 2 st Jl Audi w7 13,5 tum utan problem.

Lycka till

För de första orka gammal tråd. för de andra orka kopiera text från brl.s hemsida..

Liten rolig komentar.

Undrar bara vad det e som e kopierat?

Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
27 februari 2009 · 820 Inlägg

Orion steget alla dagar i veckan.

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW M535i "hajen" (1986)
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
BMW M5 3.8 (1992)
Stejfaan Basknarkare
27 februari 2009 · 470 Inlägg

The_Juggo skrev:

Stejfaan skrev:

The_Juggo skrev:
Gas steget e sjukt bra.

Driver din bas utan problem.

Det negativa är att du behöver mycket ström till det.

Ett extra truck batteri så ska du nog se att det kommer spela mer än du orkar höra.

Jag drev mina 2 st Jl Audi w7 13,5 tum utan problem.

Lycka till

För de första orka gammal tråd. för de andra orka kopiera text från brl.s hemsida..

Liten rolig komentar.

Undrar bara vad det e som e kopierat?

Citat truckbatteri? finns nog inte en jävel som slänger i ett truckbatteri i en bil va ja vet iaf?!

Team Carbonize
BJonsson
27 februari 2009 · 4 074 Inlägg

Stejfaan skrev:

The_Juggo skrev:
Gas steget e sjukt bra.

Driver din bas utan problem.

Det negativa är att du behöver mycket ström till det.

Ett extra truck batteri så ska du nog se att det kommer spela mer än du orkar höra.

Jag drev mina 2 st Jl Audi w7 13,5 tum utan problem.

Lycka till

För de första orka gammal tråd. för de andra orka kopiera text från brl.s hemsida..

gammal tråd???? och!!!!? är det inte det sök funktionen är till för?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
thulle1
27 februari 2009 · 733 Inlägg

Dawe_A skrev:
Orion steget alla dagar i veckan.

här säger jag gas steget alla dagar i veckan! om man räknar vad man får betala för.. jag hade aldrig köpt ett nytt orion för 12 papp som det kostar, men däremot hade jag betalat 15 papp för ett gas competition, då jag är ganska säker på att ett sådant steg levererar mer effekt och är manligare :p

M.v.h. Emil
BMW 545i (2005)
evilaudio
27 februari 2009 · 16 195 Inlägg

kan säga att de gas steget dra MASSOR me ström.. 4st typ banner 70 amps e ett MÅSTE.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
thulle1
27 februari 2009 · 733 Inlägg

evilaudio skrev:
kan säga att de gas steget dra MASSOR me ström.. 4st typ banner 70 amps e ett MÅSTE.

men det är ändå ett måste med tre bra batteri till orion så oavsett steg så drar alla steg med mycket effekt ordentligt med ström :p

M.v.h. Emil
BMW 545i (2005)
Stejfaan Basknarkare
28 februari 2009 · 470 Inlägg

thulle1 skrev:

evilaudio skrev:
kan säga att de gas steget dra MASSOR me ström.. 4st typ banner 70 amps e ett MÅSTE.

men det är ändå ett måste med tre bra batteri till orion så oavsett steg så drar alla steg med mycket effekt ordentligt med ström :p

ja de e klart att dom drar strömm alla? men handling? o stabilitet o dist ja allt. wathever ja hade valt orion steget oavsett mer effekt på gas.

Team Carbonize
thulle1
1 mars 2009 · 733 Inlägg

Stejfaan skrev:

thulle1 skrev:

evilaudio skrev:
kan säga att de gas steget dra MASSOR me ström.. 4st typ banner 70 amps e ett MÅSTE.

men det är ändå ett måste med tre bra batteri till orion så oavsett steg så drar alla steg med mycket effekt ordentligt med ström :p

ja de e klart att dom drar strömm alla? men handling? o stabilitet o dist ja allt. wathever ja hade valt orion steget oavsett mer effekt på gas.

jag hade valt gas steget för att det har mer effekt och jag vet att det går att spela mycket högt med ett gas competition, kompisen har ett orion hcca d5000 och det lämnar mycket effekt och bra kontroll, men tror ändå att man kan få mer db med ett competition steg.

M.v.h. Emil
BMW 545i (2005)
Audi-powah
1 mars 2009 · 497 Inlägg

jag tror inte det blir så stor skilnad i db gämnfört med gas men kontrollen i orion stehet är bättre än i gas steget men det lär inte vara mer än typ 500+- wats skillnad gämntimot orion steget ska du verkligen få gas steget lämna mer än orion steget så får du över ett vanligt 12 volts system alltså 15-16 volt plus

Senast redigerat av Audi-powah (1 mars 2009)

Audi S3 "Quattro" (2002)
thulle1
1 mars 2009 · 733 Inlägg

Audi-powah skrev:
jag tror inte det blir så stor skilnad i db gämnfört med gas men kontrollen i orion stehet är bättre än i gas steget men det lär inte vara mer än typ 500+- wats skillnad gämntimot orion steget ska du verkligen få gas steget lämna mer än orion steget så får du över ett vanligt 12 volts system alltså 15-16 volt plus

mattemeck hade 12 volt batteri till sitt och fick ett SNITT på 147.X db :p klå det!

M.v.h. Emil
BMW 545i (2005)
Audi-powah
1 mars 2009 · 497 Inlägg

thulle1 skrev:

Audi-powah skrev:
jag tror inte det blir så stor skilnad i db gämnfört med gas men kontrollen i orion stehet är bättre än i gas steget men det lär inte vara mer än typ 500+- wats skillnad gämntimot orion steget ska du verkligen få gas steget lämna mer än orion steget så får du över ett vanligt 12 volts system alltså 15-16 volt plus

mattemeck hade 12 volt batteri till sitt och fick ett SNITT på 147.X db :p klå det!

de e lungt 4 lätt drivna 15 tummare kopplat i en ohm i rätt låda sen så har jag ett snitt på över det resultatet med orion steget;)
effekt är inte allt thulle smile

Senast redigerat av Audi-powah (1 mars 2009)

Audi S3 "Quattro" (2002)
thulle1
1 mars 2009 · 733 Inlägg

Audi-powah skrev:

thulle1 skrev:

Audi-powah skrev:
jag tror inte det blir så stor skilnad i db gämnfört med gas men kontrollen i orion stehet är bättre än i gas steget men det lär inte vara mer än typ 500+- wats skillnad gämntimot orion steget ska du verkligen få gas steget lämna mer än orion steget så får du över ett vanligt 12 volts system alltså 15-16 volt plus

mattemeck hade 12 volt batteri till sitt och fick ett SNITT på 147.X db :p klå det!

de e lungt 4 lätt drivna 15 tummare kopplat i en ohm i rätt låda sen så har jag ett snitt på över det resultatet med orion steget;)
effekt är inte allt thulle smile

okej 4 st soundstorm 15" så ska det gå att spela 147 i snitt? :p hehe

M.v.h. Emil
BMW 545i (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang