Stulen: BMW 530d E60 - ÄRENDET AVSLUTAT !

alminjo SLK
8 augusti 2008 · 610 Inlägg

BMW 530d STULEN !!!


Klockan passerar 21.00 samtidigt som jag parkerar min BMW utanför huset i Banja Luka i Bosnien efter att ha varit i Kroatien. Därefter täcker jag över BMW:n med bilkapell, för att skydda lacken och minska risken för stöld, innan jag går och låser grinden och går in i huset.

Några minuter efter att klockan passerat 04:00 hör min far hur min mormor skriker "de har kört bort BMW:n" samtidigt som hon ringer på dörrklockan! Farsan vaknar med huvudvärk, precis som resten av familjen,
och upptäcker att det inte är bara BMW:n som är borta. Det fattas även min plånbok,
nycklar, smycken, registreringsbevis till bilen med mera. Polisen tillkallas och de konstaterar snabbt om att det rör sig om en liga som är ute efter lyxbilar.

Frågan är, hur kunde de rensa ett helt hus och stjäla en bil utan att väcka någon i huset? Svaret kom när polisen undersökt huset: SÖMNGAS!

Detta hände natten till den 22-juli och sen dess är bilen borta! Efter att ha varit i kontakt med polisen fick jag veta att ligan stulit fler bilar, bland annat en Volvo, Mercedes och en likadan BMW på EXAKT samma sätt, dvs med hjälp av sömngas!Totalt försvann runt 20 bilar endast i Banja Luka.

Polisen i Bosnien och Sverige blev kontaktade så som mitt försäkringsbolag (VESTA) då bilen stals. Nu är jag tillbaka i Sverige och skall se vad jag kan göra, håller er informerad !

BILEN:

BMW 530d E60 -04
Första gången i trafik: 2004-08
Utrustning: ALLT
Skick: Nyskick

https://www1.garaget.org/archive/8/7169/65990/large_65990-803832.jpg

Senast redigerat av alminjo (22 november 2008)

Allx
8 augusti 2008 · 321 Inlägg

Mycket synd! Tyvärr kan ju inte vi gorgare hålla så mycket utskik då det är ganska långt till Bosnien:D

EViLution!
Bmwjonte
8 augusti 2008 · 114 Inlägg

fy fan vad surt .... tjuvarna ska man inte låsa in!!! dom sättas i dödskammaren....finns inget värre än när folk pillar på grejjor som man själv har jobbat sig tilll....men hårt slit!

///BMW 325 Turbo///
När Holset talar ,lyssnar man!
Rquired Allmänt envis
8 augusti 2008 · 12 512 Inlägg

Det är en sak när dom ger sig på ens bil eller ägodelar, när men när dom söver en! Fy fan där passeras en gräns, tänkt om huset börjat brinna sen eller så? Plus det att man känner sig så hjälplös!

Nä fy fan för sådana, vad man hade gjort i din situation bör inte beskrivas här wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
poont
8 augusti 2008 · 183 Inlägg

Oftast när billigor snor bilar är det väldigt svårt att få tillbaka / hitta sin bil igen tongue

Mercedes W210 E55 "AMG" (1999)
alminjo SLK
9 augusti 2008 · 610 Inlägg

Rquired skrev:
Det är en sak när dom ger sig på ens bil eller ägodelar, när men när dom söver en! Fy fan där passeras en gräns, tänkt om huset börjat brinna sen eller så? Plus det att man känner sig så hjälplös!

Nä fy fan för sådana, vad man hade gjort i din situation bör inte beskrivas här wink

Som tur är var det ingen som vaknade medan de var i huset, då skulle det slutat mycket värre. Är 100% säker på att de hade något slags vapen med sig !! Vad jag kände när jag insåg att bilen var borta vet bara de som älskar sina bilar och som lagt ner mycket tid på den!

FireTraXX DFFL
9 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Att söva folk är vanligt vid lastbilskapningar, men att fylla ett helt hus är jävlar i det vågat.
Men kan man så kommer man.

EDIT:
Förhoppningar om att bilen kommer hittas behöver du inte ha.
Den kommer att få nya nummer och säljas.

Senast redigerat av FireTraXX (9 augusti 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
TRYIT Teddan
9 augusti 2008 · 2 495 Inlägg

FireTraXX skrev:
Att söva folk är vanligt vid lastbilskapningar, men att fylla ett helt hus är jävlar i det vågat.
Men kan man så kommer man.

EDIT:
Förhoppningar om att bilen kommer hittas behöver du inte ha.
Den kommer att få nya nummer och säljas.

precis, den bilen kommer ud aldrig mer se.
Men lycka till med försäkringsbolaget.
det första du skall göra är att gå till bmw och hämta ut utrustningslistan så försäkringsbolaget kan se
vad du hadde.
en 530d med allt kostar ju ändå lite över 700 000kr ny

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
koka
9 augusti 2008 · 629 Inlägg

Tyvärr som alla säger så lär du inte se bilen!
Bara till att ta fram så mycket info om bilen och säga att du hade annan front, fälgar osv. för att få ut så mycket så möjligt!

Du borde få ut en helt ny 530d igen! Men sen är allt jobb du har lagt ner borta tyvärr..

Volvo V50 1.6 DRIVe "Blöj x-pressen" (2010)
FireTraXX DFFL
9 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

koka skrev:
Tyvärr som alla säger så lär du inte se bilen!
Bara till att ta fram så mycket info om bilen och säga att du hade annan front, fälgar osv. för att få ut så mycket så möjligt!

Du borde få ut en helt ny 530d igen! Men sen är allt jobb du har lagt ner borta tyvärr..

En helt ny får han ju inte, den var ju 4 år gammal.
Men bilder, kvitton, utrustningslista o.s.v. i hand tillsammans med en rapp käft så lär du ju få ut mer än marknadsvärdet iallafall.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Epitaph
9 augusti 2008 · 835 Inlägg

Sjukaste jag hört! Hoppas alla mår bra iaf.

alminjo SLK
9 augusti 2008 · 610 Inlägg

Någon här inne som har VESTA som försäkringsbolag och vet hur bra de är ?

Hur lång tid kan en sånhär process ta ? Alla tips är välkomna!

Mvh
Alminjo

alminjo SLK
9 augusti 2008 · 610 Inlägg

Stephan735i skrev:

alminjo skrev:
Någon här inne som har VESTA som försäkringsbolag och vet hur bra de är ?

Hur lång tid kan en sånhär process ta ? Alla tips är välkomna!

Mvh
Alminjo

Vesta var bra att ha att göra med för Kristian som ägde min gröna 540i/6 ett tag innan jag köpte tillbak den och sedan sålde den på återexport till hemlandet, stöldförsök, söndersågad ratt bland annat(;

Kan skicka lista om du vill på utrustningen.

Mvh Stephan

Vet inte om det spelar någon roll att jag är ny kund hos Vesta, runt 4-5 månader. Innan dess hade jag Folksam som försäkringsbolag i ca 13 år. På måndag skickar jag in polisrapport och händelsebeskrivning till Vesta. Sen är det upp till de.

Du kan maila eller PM:a mig utrustningslistan, skulle uppskattas!

diamond_ Diamond
9 augusti 2008 · 540 Inlägg

måste kännas förjävligt..  men därför ska man skita i att ta med sig bilen när man åker ner..  bättre att flyga lr ta buss...

I'm Rick James Bitch!
Hakiki
9 augusti 2008 · 510 Inlägg

Förjävligt att nåt sånt ska hända! Men man ska nog ha tur att man inte vaknar och stöter på dom .. kan no gå riktigt illa då! Hännde samma sak för mej fast att dom snodde Crossen för mej .. har byggt om garaget så halva garaget är mitt rum med endast en gips vägg imellan, och ja hör verkligen minsta lilla om de är nåt i garaget..  men dom annvände sömngas på mej också i ventilationen in till mitt rum, sen bröt dom upp hela dörren o släpa crossen runt garaget ..  fick inte ett skit från försäkringsbolaget! =/  Men men .. Kunnde gått värre om ja vaknade!  Hoppas de löser sej med bilen för dej smile

Chevrolet Van "Hakiki Bussen" (1988)
FireTraXX DFFL
10 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Sheckler skrev:
Förjävligt att nåt sånt ska hända! Men man ska nog ha tur att man inte vaknar och stöter på dom .. kan no gå riktigt illa då! Hännde samma sak för mej fast att dom snodde Crossen för mej .. har byggt om garaget så halva garaget är mitt rum med endast en gips vägg imellan, och ja hör verkligen minsta lilla om de är nåt i garaget..  men dom annvände sömngas på mej också i ventilationen in till mitt rum, sen bröt dom upp hela dörren o släpa crossen runt garaget ..  fick inte ett skit från försäkringsbolaget! =/  Men men .. Kunnde gått värre om ja vaknade!  Hoppas de löser sej med bilen för dej smile

Så du menar på fullt allvar att de använder gas för att söva dig för att sno din CROSS?
En cross kan man sno så jävla lätt så att det är skrattretande UTAN andra hjälpmedel än kanske kofot och låsbitare så.
Att du blev av med crossen säger jag inte emot, att de använde sömngas för att sno den tvivlar jag på.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
golf_fille
10 augusti 2008 · 86 Inlägg

Sheckler skrev:
Förjävligt att nåt sånt ska hända! Men man ska nog ha tur att man inte vaknar och stöter på dom .. kan no gå riktigt illa då! Hännde samma sak för mej fast att dom snodde Crossen för mej .. har byggt om garaget så halva garaget är mitt rum med endast en gips vägg imellan, och ja hör verkligen minsta lilla om de är nåt i garaget..  men dom annvände sömngas på mej också i ventilationen in till mitt rum, sen bröt dom upp hela dörren o släpa crossen runt garaget ..  fick inte ett skit från försäkringsbolaget! =/  Men men .. Kunnde gått värre om ja vaknade!  Hoppas de löser sej med bilen för dej smile

Herregud James Bond LR? Tråkigt att du blev av med crossen:(

Kayhan
10 augusti 2008 · 407 Inlägg

Sheckler skrev:
Förjävligt att nåt sånt ska hända! Men man ska nog ha tur att man inte vaknar och stöter på dom .. kan no gå riktigt illa då! Hännde samma sak för mej fast att dom snodde Crossen för mej .. har byggt om garaget så halva garaget är mitt rum med endast en gips vägg imellan, och ja hör verkligen minsta lilla om de är nåt i garaget..  men dom annvände sömngas på mej också i ventilationen in till mitt rum, sen bröt dom upp hela dörren o släpa crossen runt garaget ..  fick inte ett skit från försäkringsbolaget! =/  Men men .. Kunnde gått värre om ja vaknade!  Hoppas de löser sej med bilen för dej smile

Måste ha varit en förjävla fin cross...

Hakiki
10 augusti 2008 · 510 Inlägg

FireTraXX skrev:

Sheckler skrev:
Förjävligt att nåt sånt ska hända! Men man ska nog ha tur att man inte vaknar och stöter på dom .. kan no gå riktigt illa då! Hännde samma sak för mej fast att dom snodde Crossen för mej .. har byggt om garaget så halva garaget är mitt rum med endast en gips vägg imellan, och ja hör verkligen minsta lilla om de är nåt i garaget..  men dom annvände sömngas på mej också i ventilationen in till mitt rum, sen bröt dom upp hela dörren o släpa crossen runt garaget ..  fick inte ett skit från försäkringsbolaget! =/  Men men .. Kunnde gått värre om ja vaknade!  Hoppas de löser sej med bilen för dej smile

Så du menar på fullt allvar att de använder gas för att söva dig för att sno din CROSS?
En cross kan man sno så jävla lätt så att det är skrattretande UTAN andra hjälpmedel än kanske kofot och låsbitare så.
Att du blev av med crossen säger jag inte emot, att de använde sömngas för att sno den tvivlar jag på.

Deva så de gick till ialf, de sa poliserna som va här o kolla på de också .. ja sover 2 m från där crossen stog .. borde ha hört annars tycker ja!

Chevrolet Van "Hakiki Bussen" (1988)
Kayhan
10 augusti 2008 · 407 Inlägg

Sheckler skrev:

FireTraXX skrev:

Sheckler skrev:
Förjävligt att nåt sånt ska hända! Men man ska nog ha tur att man inte vaknar och stöter på dom .. kan no gå riktigt illa då! Hännde samma sak för mej fast att dom snodde Crossen för mej .. har byggt om garaget så halva garaget är mitt rum med endast en gips vägg imellan, och ja hör verkligen minsta lilla om de är nåt i garaget..  men dom annvände sömngas på mej också i ventilationen in till mitt rum, sen bröt dom upp hela dörren o släpa crossen runt garaget ..  fick inte ett skit från försäkringsbolaget! =/  Men men .. Kunnde gått värre om ja vaknade!  Hoppas de löser sej med bilen för dej smile

Så du menar på fullt allvar att de använder gas för att söva dig för att sno din CROSS?
En cross kan man sno så jävla lätt så att det är skrattretande UTAN andra hjälpmedel än kanske kofot och låsbitare så.
Att du blev av med crossen säger jag inte emot, att de använde sömngas för att sno den tvivlar jag på.

Deva så de gick till ialf, de sa poliserna som va här o kolla på de också .. ja sover 2 m från där crossen stog .. borde ha hört annars tycker ja!

haha, förlåt, men jag tror faktiskt inte på det, kan du inte scanna in polisrapporten så man får se? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang