lacka fälgar

fredrikjohansson_86
7 februari 2006 · 59 Inlägg

Tänkte lacka om mina tråkiga fälgar.. nån som har några tips hur man får de bra? vill ha dom vita!

--amanda-- LIMHAMN RACE CHICKS
7 februari 2006 · 84 Inlägg

Om de är dom fälgarna som ligger i lådan  så får du inte lacka om dom för dom va sjukt snygga. Men dom som sitter på kan du få lov att lacka om. Men hur har jag ingen aning om. Men lycka till!

My Sweetest Poison
Volkswagen Passat 2.0 FSI "Highline" (2007)
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
7 februari 2006 · 1 781 Inlägg

Du kan ju göra pinstripes i självainvikningen på ekrarna om du fattar vad jag menar big_smile i sånna fall samma färg som bilen har

Team Insane Racing
maxtreme maxtreme
8 februari 2006 · 90 Inlägg

om du vill få det riktigt bra så skulle du nästan ha tag på nån som har en bläster maskin så du får bort all befintlig färg så kommer det att bli riktigt bra. Har en kompis som har lackat om sina fälgar och dom ser som ny ut.. Och få dom sprut lackerade, det är inte säkert att det blir bra om du bara köper färgburkar och sprutar på.. Lycka till..

Senast redigerat av maxtreme (8 februari 2006)

_kimpan_ elektriker
8 februari 2006 · 591 Inlägg

Ska göra samma sak med mina:D får se om du får nå vettiga svar så jag kan snylta på dem:P

---------------> Kimpan
BMW 330 (2003)
Sir_x
8 februari 2006 · 945 Inlägg

Haha här kommer jag och går i samma tankar.nåväl,en kompis blästrade sina fälgar och det blev inte alls bra,blev tydligen små kratrar i dom men de kanske beror på att han använde för grov sand.är det lättare att få mattsvart färg jämn än ex gunmetal eller "fälg grå"?

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
fredrikjohansson_86
8 februari 2006 · 59 Inlägg

maxtreme skrev:
om du vill få det riktigt bra så skulle du nästan ha tag på nån som har en bläster maskin så du får bort all befintlig färg så kommer det att bli riktigt bra. Har en kompis som har lackat om sina fälgar och dom ser som ny ut.. Och få dom sprut lackerade, det är inte säkert att det blir bra om du bara köper färgburkar och sprutar på.. Lycka till..

har bläster och färgspruta... men jag tänkte (som en kille skrev) att de blir små "kratrar" när man blästrar?? men de kanske går om man har fin sand... nån som vet vad för grovlek man ska ha på sanden iaf?? Sen är de väl speciell färg till fälgar man ska använda?? men de vet ju dom på färghandeln...

fredrikjohansson_86
8 februari 2006 · 59 Inlägg

--amanda-- skrev:
Om de är dom fälgarna som ligger i lådan  så får du inte lacka om dom för dom va sjukt snygga. Men dom som sitter på kan du få lov att lacka om. Men hur har jag ingen aning om. Men lycka till!

Hehe... ne de e inte dom fälgarna som ligger i kartongerna... tänte göra ett försök att snygga till fälgarna som sitter på bilen innan man slänger ut massa tusenlappar på däck till 17"arna. men dom kommer på i sommar iaf! smile

SpeedOfLight
8 februari 2006 · 1 432 Inlägg

Nä du behöver ingen speciell lack till fälgarna om du använder dig av tillräckligt mycket klarlack, annars måste du ha en lack som är mer slitstark än en vanlig eftersom att det blir en hel del tuktande för fälgarna mot vad det blir av resterande bilen smile

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
maxtreme maxtreme
9 februari 2006 · 90 Inlägg

du måste ha en fin bläster.. Om du kör på för grovft så blir det inte bra..  Dom som kompisen blästrade blev riktigt bra.. man såg inte att dom var om lackade..

BigMack
9 februari 2006 · 80 Inlägg

Har man som jag inte tillgång till bläster så äe det bara att bita i det sura äpplet och sätta sig med slippappret. Dock bör det tilläggas att om du planerar att lacka dem vita så är en sak possitiv, man kommer inte att se ev sliprepor så lätt då vit färg är mycket förlåtande. Mina egna fälgar som jag lackade om grovslipa jag bara och sen grunda jag dem och la sedan på några lager fälgfärg. På lite håll ser det hur bra ut som helst, det är först när man börjar kolla riktigt nära som man ser att det inte är så bra finnisch.

"LACKAREN"
18 februari 2006 · 35 Inlägg

www.falgrikt.se dom reparerar och lackerar fälgar..

bdahl Säljare
7 april 2006 · 341 Inlägg

Sir_x skrev:
Haha här kommer jag och går i samma tankar.nåväl,en kompis blästrade sina fälgar och det blev inte alls bra,blev tydligen små kratrar i dom men de kanske beror på att han använde för grov sand.är det lättare att få mattsvart färg jämn än ex gunmetal eller "fälg grå"?

Rätta mig om jag har fel... men blästrar man inte aluminium med glas??

callook_skane Avstängd
8 april 2006 · 257 Inlägg

bdahl skrev:

Sir_x skrev:
Haha här kommer jag och går i samma tankar.nåväl,en kompis blästrade sina fälgar och det blev inte alls bra,blev tydligen små kratrar i dom men de kanske beror på att han använde för grov sand.är det lättare att få mattsvart färg jämn än ex gunmetal eller "fälg grå"?

Rätta mig om jag har fel... men blästrar man inte aluminium med glas??

Japp för att få bäst slut resultat så ska man glasblästra

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta
Konstapeln Snickar guru
8 april 2006 · 278 Inlägg

Pulver lacka fälgarna smile

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
BamZe84
9 april 2006 ·

Man lackar inte fälgar, man köper nya smile

mickecorrado Bilplåtslagare
9 april 2006 · 1 036 Inlägg

BamZe84 skrev:
Man lackar inte fälgar, man köper nya smile

Har man bra kvalité på fälgarna lagar man dom, annars köper man nytt billigt skit som blir ovalt bara bilen står still.

Smoke Tires Not Drugs.
cortex_etu
13 april 2006 · 17 Inlägg

sprutlackade mina fälgar i den silver färgen som volvo har på bl.a v70. blev som nya.... ett annat sätt är att pulverlackera dum..dom kommer bli grymt snygga... det var inte dom i lådan hoppas jag..

GOOD THINGS DON´T KILL
rickard10735 Glasmästare men just nu tyvärr helt sjukskriven
13 april 2006 · 236 Inlägg

Om du tittar på mina fälgar så är dom lackade med en speciell chrom färg
från början var dom antracitgrå snygga när dom stod stilla men såg ut som svarta plåtfälgar när man körde. Blev mycket bättre med chrom

Saab 99 "Custom Cab Version 2." (1969)
Saab 99 "Custom Cab Version 1" (1969)
Saab 99 "Custom Cab Version 3." (1969)
Tortzi
13 april 2006 · 2 Inlägg

För fälgarna till en firma o pulverlackeras, det blir helt klart bästa resultat

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang