Banpreppa M3 E36.

PurePerformance
24 augusti 2008 · 76 Inlägg

Jag kommer inom kort att köpa och banpreppa en M3 E36a men har helt kört fast.

Jag vet ungefär vad jag behöver för saker till väghållnigen med mera men vill köpa sakerna från tyskland eller usa för att få ner priset så mkt som möjligt. Men vad är det exakt som jag behöver.

Coilovers krängningshämmare bussningar med mera med mera...

Men de finns ju så SJUKT mkt av allt man har ju ingen chans att veta vad som är vad .

Man kan ju alltid gå efter bara priset men de känns lite lurigt de med tyvärr. har satt budgeten på ca20-30K på utrustning till bilen så lite kan de ju kosta men vad behöver jag för att kunna köra skiten på bana nästa år ! Tacksam för svar !!

Pengar är inte allt, det hjälper bara till lite.
R1kard V-Power
24 augusti 2008 · 1 186 Inlägg

Du behöver nycklarna till din Ferrari eller Lamborghini.

Nä men skämt o sido, inte en jävla aning va du behöver tongue

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
PurePerformance
24 augusti 2008 · 76 Inlägg

Konbanan skrev:
Du behöver nycklarna till din Ferrari eller Lamborghini.

Nä men skämt o sido, inte en jävla aning va du behöver tongue

hahaha sant men jag vill ha någobt själv att leka med oxå smile vi får se hur de blir !

Pengar är inte allt, det hjälper bara till lite.
Pikey
24 augusti 2008 · 2 283 Inlägg

Som ovannämnt, coilovers krägningshämmare.
Bättre bromsar?
Lätta den på något sätt?

R.I.P. Michael Jackson!
Aerodynamik ...
24 augusti 2008 · 7 120 Inlägg

Släng ur inredningen är väl det enklaste och billigaste, sen är det väl bromsar, coilovers och annat som folk redan nämt.

Roundcube
24 augusti 2008 · 801 Inlägg

Ett par riktigt feta sulor behövs väl med?

Pikey
24 augusti 2008 · 2 283 Inlägg

Juste, ett par schyssta OZ fälgar gör/ser/kanske känns att den ligger bättre, det är ju riktig racing smile

R.I.P. Michael Jackson!
AttackMedic
24 augusti 2008 · 379 Inlägg

Bur?

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"
PurePerformance
24 augusti 2008 · 76 Inlägg

Väldigt tacksam för alla svar, har själv förstått att coilovers o krängningshämmare behövs är det då KW och H&R som gäller eller ? De finns 1000 fabrikat men vilka är bäst för dess pris. Jag vägrar D2 samt K-sport som är samma skit. Satsa då hellre på Kw men om de blir för dyrt så väntar jag lite med det. Total lättning samt inredning blir de nog först i vinter, bussningar krängningshämmare bromsuppdatering kommer även de i vinter. Men vad tror ni att man kan lätta i bilen, i vikt?!

Ut med all inredning asfaltmattor o rubbet sen i med 2 stolar vad har jag då sparat tror ni ?!

Tack för allt men jag vill ha mer tankar och åsikter ! Gärna länkar där de står mer konkret var jag hittar allt gärna utomlands så priset blir bättre smile

MVH Pierre

p.s. fick höra något om Bmw cup !! Verkar intressant ! smile

Pengar är inte allt, det hjälper bara till lite.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang