Bara brudar som käkar vitaminer?!

Ashra
27 augusti 2008 · 346 Inlägg

Jag käkar vitaminer.  en om dag tablett för man modell aktiv, 1 glas c-vitamin, 2st omega 3 tabletter och en matsked silicol. det e mitt dagliga intag=)

Opelmadness German cars, quality and beyond
27 augusti 2008 · 8 197 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
piller ? yikes
räcker med 3-4 burkar redbull om dan big_smile

Kolla blodtrycket innan du dricker red bull och efteråt. En bekant hamnade i koma efter fem burkar... hmm

Klart man tar nån vitamin ibland.. Inte ofta dock.. hmm

Senast redigerat av Irmscher Vectra (27 augusti 2008)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
jocke_gronberg
27 augusti 2008 · 4 586 Inlägg

maximus skrev:
då har jag en fråga till er pillerätare..jag känner mig ganska trött nu för tiden,så jag hade tänkt börja äta piller..vilka rekommenderas?

tacksam för svar

går ner till gymet istället för att försöka att äta dig pigg på piller

Kolm
27 augusti 2008 ·

latina skrev:
Ja måste bara fråga en sak... är de verkligen bara tjejer som käkar vitaminer på morgonenen? ja satt i skolan o dag o frågade hur många som käkade vitaminer på morgonen de var bara tjejer som svarade.. men nog måste de väl finnas killar som käkar vitaminer?! de tycker ju jag hehe,

själv så käkar ja vita max en om dagen kvinna wink

Hehe. Jag kör proteindrink, CLA, Omega 3 och Only One på morgon. Det kan jag kalla vitaminer, allt i träningssyfte.

HKS C(^^,)
27 augusti 2008 · 453 Inlägg

Jag som går på gym osv äter inte allt för mycket vitaminer då jag hellre trycker i mig protiner! Mycket pasta , Mycket kött.
Men därimot så käkar jag även en hel del kyckling/räk sallad!

Obnoxious
27 augusti 2008 · 103 Inlägg

Inte vitaminer, men de morgnarna som känns riktigt tunga spetsas med 0.4-1g koffein i pillerform.

TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
27 augusti 2008 · 963 Inlägg

C-Douglas skrev:
Klart man käkar det. Vita Max MAN - En om dagen! Individanpassat kosttillskott speciellt för män. Finns på apoteket. Perfekt att käka om man känner sig trött, hängig osv. Tar en till frukosten så man laddar upp för dagen. Viktigt att få i sig Vitaminer och mineraler samt antioxidanter för immunförsvaret och hälsan.

Utöver det blir det även på hösten/vintern:

Omega3
Kreatin
Gainer

På våren/sommaren:

Omega3
Protein
ALA

Detta självklart med en varierad kost. Kosttillskott är ej till för att ersätta måltider.

Hur kan VitaMax Man vara individanpassad? Har de tagit prover på dig och tillverkar tabletter enbart för dig?
Skulle snarare tro att de är anpassade beroende på kön då de heter "man".

Ingen kritik mot dig, håller med om resten du skriver. Det är väl tillverkarens text du citerat och den felsyftar.

TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
27 augusti 2008 · 963 Inlägg

mulleri skrev:
köp frukt, billigare och bättre än ngt ihopkokat påhitt...

Du får käka en jäkla massa frukt om du ska få i dig alla vitaminer, mineraler och antioxidanter. Dessutom innehåller frukt massor av snabba kolhydrater i form av fruktsocker som man kanske vill undvika om man håller på att gå ner i vikt av en eller annan anledning.

Liner
27 augusti 2008 · 583 Inlägg

alex_side skrev:
näädu vitaminer e för kärringer och coca cola för män^^

pojke 12? RIKTIGA män dricker ÖL!

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
Akka
27 augusti 2008 · 1 174 Inlägg

Freddeponken skrev:

Akka skrev:
jag gör det iaf.. kanske är udda? yikes

mår du bättre eller blir du bara fattigare...dela gärna med er av era vitaminkickar=)

haha... Känner mig faktiskt piggare! iaf mindre sjuk!

Och plånboken blir det ju mera pengar i om jag är sjuk mindre big_smile

TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
27 augusti 2008 · 963 Inlägg

HKS skrev:
Jag som går på gym osv äter inte allt för mycket vitaminer då jag hellre trycker i mig protiner! Mycket pasta , Mycket kött.
Men därimot så käkar jag även en hel del kyckling/räk sallad!

Proteiner och vitaminer är helt skilda saker, du behöver bägge.
Salladerna du äter kan dock ge dig mycket vitaminer och antioxidanter om det är varierade sallader med flera olika grönsaker.

alex_side Neerd
27 augusti 2008 · 1 596 Inlägg

Skyline_dennis skrev:

alex_side skrev:
näädu vitaminer e för kärringer och coca cola för män^^

pojke 12? RIKTIGA män dricker ÖL!

men blev cola för man kan inte köra efter öl serru^^ roll

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
C-Douglas Hemmasittare
27 augusti 2008 · 241 Inlägg

TCG skrev:

C-Douglas skrev:
Klart man käkar det. Vita Max MAN - En om dagen! Individanpassat kosttillskott speciellt för män. Finns på apoteket. Perfekt att käka om man känner sig trött, hängig osv. Tar en till frukosten så man laddar upp för dagen. Viktigt att få i sig Vitaminer och mineraler samt antioxidanter för immunförsvaret och hälsan.

Utöver det blir det även på hösten/vintern:

Omega3
Kreatin
Gainer

På våren/sommaren:

Omega3
Protein
ALA

Detta självklart med en varierad kost. Kosttillskott är ej till för att ersätta måltider.

Hur kan VitaMax Man vara individanpassad? Har de tagit prover på dig och tillverkar tabletter enbart för dig?
Skulle snarare tro att de är anpassade beroende på kön då de heter "man".

Ingen kritik mot dig, håller med om resten du skriver. Det är väl tillverkarens text du citerat och den felsyftar.

Det står så på burken, haha. Tycker det låter skumt jag med. Tror dom menar just för män bara.

FireTraXX DFFL
27 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Vitaminer kan vara farligt...
Överskott kan skada kroppen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
27 augusti 2008 · 963 Inlägg

FireTraXX skrev:
Vitaminer kan vara farligt...
Överskott kan skada kroppen.

För mycket av vad som helst är skadligt för kroppen. Du kan dö av att dricka för mycket vatten. Men tillskott av vitaminer är dock positivt i rekommenderade doser.

Jag förstår att du är ironisk som vanligt men kanske inte alla som gör... tongue

Marcillo
27 augusti 2008 · 25 Inlägg

Absolut!!
De e ju viktigt för mig att äta några extra vitaminer.
Svårt att äta så mycket fisk att ha t.ex omega 3. Och jag anser att jag känner mig mer lugnt och glad om jag äter bra måt&vitaminer. Omega och B-vitaminer e viktigaste för hjärnan och själv noticerar jag genast när jag slutar att äta dom.

Senast redigerat av Marcillo (27 augusti 2008)

FireTraXX DFFL
27 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

TCG skrev:

FireTraXX skrev:
Vitaminer kan vara farligt...
Överskott kan skada kroppen.

För mycket av vad som helst är skadligt för kroppen. Du kan dö av att dricka för mycket vatten. Men tillskott av vitaminer är dock positivt i rekommenderade doser.

Jag förstår att du är ironisk som vanligt men kanske inte alla som gör... tongue

Faktum är att många inte vet hur mycket som är "bra", vilket leder till att många blir sjuka p.g.a. att de äter vitaminerna.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
27 augusti 2008 · 963 Inlägg

FireTraXX skrev:

TCG skrev:

FireTraXX skrev:
Vitaminer kan vara farligt...
Överskott kan skada kroppen.

För mycket av vad som helst är skadligt för kroppen. Du kan dö av att dricka för mycket vatten. Men tillskott av vitaminer är dock positivt i rekommenderade doser.

Jag förstår att du är ironisk som vanligt men kanske inte alla som gör... tongue

Faktum är att många inte vet hur mycket som är "bra", vilket leder till att många blir sjuka p.g.a. att de äter vitaminerna.

FireTraXX, icke ironisk? Nu förstår jag ingenting! Du ska stå för de roliga inslagen här på G.org... världsbalansen är rubbad! wink

Har inte hört talas om folk som blivit sjuka pga. för mycket vitaminer men det finns säkert. Vissa är överkänsliga mot saker och andra kan helt enkelt inte förstå vad normalt intag innebär.

Inom de doser som står på förpackningarna så bör man inte bli sjuk... om man inte är överkänslig som sagt...

Marcillo
27 augusti 2008 · 25 Inlägg

FireTraXX skrev:

TCG skrev:

FireTraXX skrev:
Vitaminer kan vara farligt...
Överskott kan skada kroppen.

För mycket av vad som helst är skadligt för kroppen. Du kan dö av att dricka för mycket vatten. Men tillskott av vitaminer är dock positivt i rekommenderade doser.

Jag förstår att du är ironisk som vanligt men kanske inte alla som gör... tongue

Faktum är att många inte vet hur mycket som är "bra", vilket leder till att många blir sjuka p.g.a. att de äter vitaminerna.

Alltså e de verkligen så svårt? Oftast  man kan hitta vitamintabletter som e för dagligt bruk med bra mängder av alla vitaminer. Iaf, bara en del av vitaminer e farliga när överkonsumerad smile De e bra att tänka att mest av vitamintabletter e syntetiska ämner så dom funkar int så väl än dom som man kan ha direkt från naturen smile

tjompa
27 augusti 2008 · 340 Inlägg

latina skrev:
jag mår nog lite bättre tror jag ja har bara käkat vitaminer i 60 dagar men nog känns de lättare att ta sig en tablett än att skala 100 kilo frukt varje dag hehe. men alla frukter har ju inte vad  som finns i vitaminerna wink

Vad exakt har vitaminerna du äter som inte finns i frukt då? Alltså nånstans måste ju vitamnierna komma ifrån, och jag gissar stenhårt på att det mesta finns i frukt och grönsaker.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang