Polisfundering..

Dr-Diesel Dieseldoktor
11 februari 2006 · 112 Inlägg

förresten, håll rent framför egen dörr först!! läste att du hade mätt 0-100tider på din bil, å var gör man det lagligt då... säg nu inte inhägnat område ingen tror dig ändå! å varför chippar du den då?? jo bättre ax och fart!

Oldsmobile Ninety-eight regency brougham "The first american diesel V8car" (1982)
Ford F250 "XLT Lariat turbodiesel" (1986)
Johanromeo155 Såld på Italienare
11 februari 2006 · 579 Inlägg

_chevrolet_ skrev:
förresten, håll rent framför egen dörr först!! läste att du hade mätt 0-100tider på din bil, å var gör man det lagligt då... säg nu inte inhägnat område ingen tror dig ändå! å varför chippar du den då?? jo bättre ax och fart!

men skillnaden är att jag inte kallar poliser för "dem där svinen".

Åker jag fast så är det mitt eget fel. Då tar jag den smällen. Jag kallar inte Sveriges ordningsmakt för svin.

Ed. bättre acceleration och högre toppfart är till för sommarens bankörning.
Inte för Sveriges vägar.

Senast redigerat av Johanromeo155 (11 februari 2006)

Janken Driver
11 februari 2006 · 2 111 Inlägg

_chevrolet_ skrev:
jag tycker inte att dom sköter sitt så kallade jobb särskilt bra, dom förstör bara folks liv! tar körkort lite här å var utan att fatta att det innebär personliga tragedier för vissa.. jävla oförstående nollor är det! och jag bor i ett mindre samhälle, här klarar man sig fint på egen hand utan att nån blånisse ska lägga näsan i blöt. skicka alla till stockhålm istället så ska ni få se hur kul det är med snutar... eller rösta blått.. samma sak

Så om du kör ihjäl någon pga att du båser 110 rakt genom en tätort,ska du alltså slippa bli av med lappen för att de innebär personlig tragedi för dig samt ekonomiska smällar.

Krafitgt exempel men du/ni fattar.

Hoppas/Tror inte att snutarna bara tar lappar för att de tycker det är kul (visst svin finns de inom alla yrken) o tänker "hehe nu ska vi ta hans körkort, undrar om han blir lång i ansiktet då haha".

Du verkar ha något emot alla yrkesgrupper som befinner sig på vägarna..först snöröjjning o nu detta...är vägarbetarna också idioter som faktiskt spärrar av körbanor för att kunna bygga/reparera dem?.

Men du kan ju roa dig med att anmäla snutar som kör för fort o skälla på snöröjjaren, de kommer säkert hjälpa dig enormt mycket.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Janken Driver
11 februari 2006 · 2 111 Inlägg

_chevrolet_ skrev:
förresten, håll rent framför egen dörr först!! läste att du hade mätt 0-100tider på din bil, å var gör man det lagligt då... säg nu inte inhägnat område ingen tror dig ändå! å varför chippar du den då?? jo bättre ax och fart!

Brukar finnas gott om industriytor där man skulle kunna testa sådant så vad är det för påhopp?. eller tom motorväg 04 på morgonen..wink

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
sveddan
11 februari 2006 · 1 453 Inlägg

Antingen skojar du eller så har du har du ingen som helst aning om vad du säger. Ett civiliserat samhälle styrs av lagar och dessa upprätthålls genom ordningsmakten. Du smutskastar både rättsväsendet och polisen som sådan, det tycker jag är helt sjukt!
Du kanske skulle behöva en inblick i polisens vardag för att förstå vilket jobb de gör? Vet du vad det innebär att vara "politiskt korrekt"?

Väx upp för fan!


_chevrolet_ skrev:
jag tycker inte att dom sköter sitt så kallade jobb särskilt bra, dom förstör bara folks liv! tar körkort lite här å var utan att fatta att det innebär personliga tragedier för vissa.. jävla oförstående nollor är det! och jag bor i ett mindre samhälle, här klarar man sig fint på egen hand utan att nån blånisse ska lägga näsan i blöt. skicka alla till stockhålm istället så ska ni få se hur kul det är med snutar... eller rösta blått.. samma sak

mrcelica
11 februari 2006 · 1 639 Inlägg

sveddan skrev:
Antingen skojar du eller så har du har du ingen som helst aning om vad du säger. Ett civiliserat samhälle styrs av lagar och dessa upprätthålls genom ordningsmakten. Du smutskastar både rättsväsendet och polisen som sådan, det tycker jag är helt sjukt!
Du kanske skulle behöva en inblick i polisens vardag för att förstå vilket jobb de gör? Vet du vad det innebär att vara "politiskt korrekt"?

Väx upp för fan!


_chevrolet_ skrev:
jag tycker inte att dom sköter sitt så kallade jobb särskilt bra, dom förstör bara folks liv! tar körkort lite här å var utan att fatta att det innebär personliga tragedier för vissa.. jävla oförstående nollor är det! och jag bor i ett mindre samhälle, här klarar man sig fint på egen hand utan att nån blånisse ska lägga näsan i blöt. skicka alla till stockhålm istället så ska ni få se hur kul det är med snutar... eller rösta blått.. samma sak

Håller med..

Senast redigerat av mrcelica (11 februari 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
N33d4Sp33d Ingenjör
11 februari 2006 · 256 Inlägg

Har fortfarande inte fått svar på vad det var för "person" han plockade upp på gatan.

Lät skumt wink

Det är inget brott förrän man åker fast
Dietrich
11 februari 2006 · 35 Inlägg

schroder_ skrev:
kan ju lova att polisen har tillgång till mycket.. Idag blev jag stoppad av en polisen som jag befarar var ur tjänt. han tog mig för att jag svängde upp på en trottar och plockade upp en person. Polisen ska tydligen skriva en rapport på detta och jag kommer att bli inkallad i framtiden. och enligt han skulle mitt körkort bli indraget. kan detta stämma.
menar jag har en polare som körde 72 på 50 väg fick 1600kr i böter ingenting om indragetkörkort eller så. kan även tilläga att han inte hade körkort med sig vid tillfälle??

är det farligare att svänga upp på trottaren än att köra 22 km/h förfort i tätort??

om polisen inte är i tjänst så kan dom inte göra ett skit..
Nu i vintras låg jag å sladdade som fan. mötte en volvo..
jag fortsatte sladda.. sen åkte jag för att tanka.. då kom den bilen tillbaka..
Va et kärring som steg ut å undrade va jag höll på med å ville se körkort..
Jag vägrade visa de. sen efter en stund tog hon fram sin polisbrikka..(visste inte att de va polis)
Jag fortsatte att käfta imot å sa att jag visar inte mitt körkort för du är inte i tjänst.. hon blev
sur å satte sig i sin bil och åkte..

HAHA såååå kul!

______________________________________________________________________________

Fuck The Police
     No Life
Bimmer Power!

sveddan
11 februari 2006 · 1 453 Inlägg

Dietrich skrev:

schroder_ skrev:
kan ju lova att polisen har tillgång till mycket.. Idag blev jag stoppad av en polisen som jag befarar var ur tjänt. han tog mig för att jag svängde upp på en trottar och plockade upp en person. Polisen ska tydligen skriva en rapport på detta och jag kommer att bli inkallad i framtiden. och enligt han skulle mitt körkort bli indraget. kan detta stämma.
menar jag har en polare som körde 72 på 50 väg fick 1600kr i böter ingenting om indragetkörkort eller så. kan även tilläga att han inte hade körkort med sig vid tillfälle??

är det farligare att svänga upp på trottaren än att köra 22 km/h förfort i tätort??

om polisen inte är i tjänst så kan dom inte göra ett skit..
Nu i vintras låg jag å sladdade som fan. mötte en volvo..
jag fortsatte sladda.. sen åkte jag för att tanka.. då kom den bilen tillbaka..
Va et kärring som steg ut å undrade va jag höll på med å ville se körkort..
Jag vägrade visa de. sen efter en stund tog hon fram sin polisbrikka..(visste inte att de va polis)
Jag fortsatte att käfta imot å sa att jag visar inte mitt körkort för du är inte i tjänst.. hon blev
sur å satte sig i sin bil och åkte..

HAHA såååå kul!________________________________________________________________________

Fuck The Police
     No Life
Bimmer Power!

Skitsnack! En polis är alltid polis och är egentligen SKYLDIG att ingripa då ett brott begås. Damen du träffade undrade antagligen vad det var för snorunge som sladdade runt i en BMW...

Dietrich
11 februari 2006 · 35 Inlägg

sveddan skrev:

Dietrich skrev:

schroder_ skrev:
kan ju lova att polisen har tillgång till mycket.. Idag blev jag stoppad av en polisen som jag befarar var ur tjänt. han tog mig för att jag svängde upp på en trottar och plockade upp en person. Polisen ska tydligen skriva en rapport på detta och jag kommer att bli inkallad i framtiden. och enligt han skulle mitt körkort bli indraget. kan detta stämma.
menar jag har en polare som körde 72 på 50 väg fick 1600kr i böter ingenting om indragetkörkort eller så. kan även tilläga att han inte hade körkort med sig vid tillfälle??

är det farligare att svänga upp på trottaren än att köra 22 km/h förfort i tätort??

om polisen inte är i tjänst så kan dom inte göra ett skit..
Nu i vintras låg jag å sladdade som fan. mötte en volvo..
jag fortsatte sladda.. sen åkte jag för att tanka.. då kom den bilen tillbaka..
Va et kärring som steg ut å undrade va jag höll på med å ville se körkort..
Jag vägrade visa de. sen efter en stund tog hon fram sin polisbrikka..(visste inte att de va polis)
Jag fortsatte att käfta imot å sa att jag visar inte mitt körkort för du är inte i tjänst.. hon blev
sur å satte sig i sin bil och åkte..

HAHA såååå kul!________________________________________________________________________

Fuck The Police
     No Life
Bimmer Power!

Skitsnack! En polis är alltid polis och är egentligen SKYLDIG att ingripa då ett brott begås. Damen du träffade undrade antagligen vad det var för snorunge som sladdade runt i en BMW...

Du mammas pojke.. dom kan sätta sig i tjänst när de e nått grovt och innan dom tex kommer fram å tar en.. dom kan ju iaf inte göra de när dom väl har stoppat dig iaf..
So shut upp

Dietrich
11 februari 2006 · 35 Inlägg

sen dessutom så blev en kompis ifattkörd av en polis. han satte sig i tjänst när han låg bakom han i ca 110 på 90 väg..
polisen skrev raport å allt men de blev inget alls för att han hade precis satt sig i tjänst så vi kanske har egna regler här i småland isf!!

sveddan
11 februari 2006 · 1 453 Inlägg

Dietrich skrev:
sen dessutom så blev en kompis ifattkörd av en polis. han satte sig i tjänst när han låg bakom han i ca 110 på 90 väg..
polisen skrev raport å allt men de blev inget alls för att han hade precis satt sig i tjänst så vi kanske har egna regler här i småland isf!!

Ja det kanske ni har, du verkar tro det iaf. Du verkar ha kollat lite för mycket på coola rullar från USA smile

Dietrich
11 februari 2006 · 35 Inlägg

sveddan skrev:

Dietrich skrev:
sen dessutom så blev en kompis ifattkörd av en polis. han satte sig i tjänst när han låg bakom han i ca 110 på 90 väg..
polisen skrev raport å allt men de blev inget alls för att han hade precis satt sig i tjänst så vi kanske har egna regler här i småland isf!!

Ja det kanske ni har, du verkar tro det iaf. Du verkar ha kollat lite för mycket på coola rullar från USA smile

E du dum i huvvet eller.. vafan vet du om de.. va du med eller?? Ne precis.. vi ringde dessutom om de å polismyndigheten här kan inte göra så.. de e la bara ni 08er som kan de då..
sen e du ju 08 så du tror ju att du kan å vet allt så..

PeppeVectra Peppe Vectra
11 februari 2006 · 1 076 Inlägg

mrcelica skrev:

Lucifer84 skrev:
Idag när jag körde hem från stan körde jag efter en av dom här stora Iveco polisbussarna på motorvägen i 110km/h.
Denna bussen hade dubbelmontage och de traditionella lastbilsskylltarna där bak som indikerar på att fordonet framför är en lastbil.

Min fundering är då.
Lastbilar får ju inte färdas mer än 80km/h, enligt vad jag lärde mig när jag tog CE kort, vi får inte köra fortare än 80km/h med vår servicebuss som är en likadan buss som polisens.

Gäller inte dessa reglerna polisen?

Tung lastbil utan släp får köra i 90 km/h på motorväg och motortrafikled... Det borde man veta om man har CE kort.... smile

de beror på om lastbilen har luftfjädring eller ej.  smile
  Å de har inte ivecobussarna.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
sveddan
11 februari 2006 · 1 453 Inlägg

Dietrich skrev:

sveddan skrev:

Dietrich skrev:
sen dessutom så blev en kompis ifattkörd av en polis. han satte sig i tjänst när han låg bakom han i ca 110 på 90 väg..
polisen skrev raport å allt men de blev inget alls för att han hade precis satt sig i tjänst så vi kanske har egna regler här i småland isf!!

Ja det kanske ni har, du verkar tro det iaf. Du verkar ha kollat lite för mycket på coola rullar från USA smile

E du dum i huvvet eller.. vafan vet du om de.. va du med eller?? Ne precis.. vi ringde dessutom om de å polismyndigheten här kan inte göra så.. de e la bara ni 08er som kan de då..
sen e du ju 08 så du tror ju att du kan å vet allt så..

Eyy yo grabben jag är inte dum i huvet wink Får man fråga vart du ringde?
Bönder...

Dietrich
11 februari 2006 · 35 Inlägg

sveddan skrev:

Dietrich skrev:

sveddan skrev:

Ja det kanske ni har, du verkar tro det iaf. Du verkar ha kollat lite för mycket på coola rullar från USA smile

E du dum i huvvet eller.. vafan vet du om de.. va du med eller?? Ne precis.. vi ringde dessutom om de å polismyndigheten här kan inte göra så.. de e la bara ni 08er som kan de då..
sen e du ju 08 så du tror ju att du kan å vet allt så..

Eyy yo grabben jag är inte dum i huvet wink Får man fråga vart du ringde?
Bönder...

Jo de e du nog.. jag e rätt säker på de YO!!!
Vi ringde till polishuset i värnamo som kopplade oss vidare!!

Johanromeo155 Såld på Italienare
11 februari 2006 · 579 Inlägg

Dietrich skrev:

sveddan skrev:

Dietrich skrev:

om polisen inte är i tjänst så kan dom inte göra ett skit..
Nu i vintras låg jag å sladdade som fan. mötte en volvo..
jag fortsatte sladda.. sen åkte jag för att tanka.. då kom den bilen tillbaka..
Va et kärring som steg ut å undrade va jag höll på med å ville se körkort..
Jag vägrade visa de. sen efter en stund tog hon fram sin polisbrikka..(visste inte att de va polis)
Jag fortsatte att käfta imot å sa att jag visar inte mitt körkort för du är inte i tjänst.. hon blev
sur å satte sig i sin bil och åkte..

HAHA såååå kul!________________________________________________________________________

Fuck The Police
     No Life
Bimmer Power!

Skitsnack! En polis är alltid polis och är egentligen SKYLDIG att ingripa då ett brott begås. Damen du träffade undrade antagligen vad det var för snorunge som sladdade runt i en BMW...

Du mammas pojke.. dom kan sätta sig i tjänst när de e nått grovt och innan dom tex kommer fram å tar en.. dom kan ju iaf inte göra de när dom väl har stoppat dig iaf..
So shut upp

En polis kan inte sätta sig i tjänst. Vet du ens vad du pratar om?

sveddan
11 februari 2006 · 1 453 Inlägg

Dietrich skrev:

sveddan skrev:

Dietrich skrev:

E du dum i huvvet eller.. vafan vet du om de.. va du med eller?? Ne precis.. vi ringde dessutom om de å polismyndigheten här kan inte göra så.. de e la bara ni 08er som kan de då..
sen e du ju 08 så du tror ju att du kan å vet allt så..

Eyy yo grabben jag är inte dum i huvet wink Får man fråga vart du ringde?
Bönder...

Jo de e du nog.. jag e rätt säker på de YO!!!
Vi ringde till polishuset i värnamo som kopplade oss vidare!!

Som jag sa tidigare, en polis är alltid polis och har rätt att ingripa då en brottslig handling sker, i ditt fall att köra i 110 km/h på en 90-väg. Tycker du att det var fel av polismannen? Kom igen nu...

Diezel
11 februari 2006 · 29 Inlägg

sveddan skrev:
Polisen har rätt att bryta mot hastighetsbegränsningen utan att använda sig av siren/blåljus.

Kan ju upplysa dig om att det har dom verkligen inte

ska ett utryckningsfordon överträda hastighets begränsningen och andra trafikrelgler så ska blåljus eller siren vara på slaget för att påkalla fri väg & allmänheten om att utryckningsfordon är på väg.


Har just läst en kurs om detta  så du har helt fel..

sedan om dom inte gör det är en annan femma , men lagen säger att dom måste

Dietrich
11 februari 2006 · 35 Inlägg

Diezel skrev:

sveddan skrev:
Polisen har rätt att bryta mot hastighetsbegränsningen utan att använda sig av siren/blåljus.

Kan ju upplysa dig om att det har dom verkligen inte

ska ett utryckningsfordon överträda hastighets begränsningen och andra trafikrelgler så ska blåljus eller siren vara på slaget för att påkalla fri väg & allmänheten om att utryckningsfordon är på väg.


Har just läst en kurs om detta  så du har helt fel..

sedan om dom inte gör det är en annan femma , men lagen säger att dom måste

Tack så mykke.. de e lite svårt att få "sveddan" att förstå hur fel han har.. men nu e vi ju 2 om den saken..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang