Polisfundering..

sveddan
14 februari 2006 · 1 453 Inlägg

Izual skrev:
HAH då har man fått sig några goda skratt !  finns många mytomaner och folk som "tror" väldigt mycket här på garaget, Hur vore det om alla bara skrev det dom visste?, skulle bli ett rätt tomt forum då faktiskt.

Istället för en massa "blöjstreetracers" som skriver "fuck the police" och tycker att allt vad lagar är är fjantigt och att dom själv kör som gudar. håll er till korvkioskens parkering istället för att vara ute å köra ner lyktstolpar, å annat som står "i vägen" för era barnsliga lekar

så då var det sagt.!

Mkt bra skrivet killen!  smile

psittacus
14 februari 2006 · 533 Inlägg

Izual skrev:
HAH då har man fått sig några goda skratt !  finns många mytomaner och folk som "tror" väldigt mycket här på garaget, Hur vore det om alla bara skrev det dom visste?, skulle bli ett rätt tomt forum då faktiskt.

Istället för en massa "blöjstreetracers" som skriver "fuck the police" och tycker att allt vad lagar är är fjantigt och att dom själv kör som gudar. håll er till korvkioskens parkering istället för att vara ute å köra ner lyktstolpar, å annat som står "i vägen" för era barnsliga lekar

så då var det sagt.!

Gôtt mos....!!

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se
BMW 316i (1997)
mrcelica
14 februari 2006 · 1 639 Inlägg

Enligt startaren så hade hans fordon markering där bak för lastbil, och dessa får endast sitta på tunga lastbilar... 3,5t+

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Johanromeo155 Såld på Italienare
14 februari 2006 · 579 Inlägg

fire_wizard skrev:

Johanromeo155 skrev:

fire_wizard skrev:
helt rätt sveddan, samt kadett är man väl i skolan om ajgitne minns fel, o aspirant när man är steget innan polis.. citatet var skrivet av lucifer84.
så jag kan inte säga att jag är där..
vete fan om ajg hade velat bli polis förvisso..
sen till johan romeo, din pappa var polis under 17 år?? då är han inte vid golvet längre skulle jag tro??

Ne han jobbar på kontor nu.

precis, men tyväårr är det så, ta inte det som nån kritik eller så mot din pappa, jag känner han inte, men många gårnger är kontorsråttor insnöade.. så dom slipper undan alla nya lagar o regler.. för att dom kör sitt rejs...

Men snälla lilla människa? uttala dig inte om sådan du inte har en aning om. Skaffa dig själv lite info först.
Kontorsråtta? En kontors"råtta" ser betydligt mer (hur ska jag sätta det så att ordet passar dig?... hmmm...) action än en "vanlig" polis då dem åker ut och hämtar in misstänkta personer. Ofta med dragna pistoler.
Inget personligt. Men jag verkligen HATAR när personer som inte har den blekaste aning om hur det fungerar uttalar sig som att han är länspolismästare.

Kör dem sitt race? Förklara gärna för mig för jag förstår verkligen inte vad det är du pratar om.

timpan_87
14 februari 2006 · 781 Inlägg

polisen gör lite som dom själva vill.. vi låg bakom en polisbil i 120 km/h ca på en 110 väg.. och dom bara fortsatte att sakta försvinna framåt.. sen släppte jag för vågade inte köra efter och se hur fort dom låg i.

fire_wizard Avstängd
14 februari 2006 · 185 Inlägg

Johanromeo155 skrev:

fire_wizard skrev:

Johanromeo155 skrev:

Ne han jobbar på kontor nu.

precis, men tyväårr är det så, ta inte det som nån kritik eller så mot din pappa, jag känner han inte, men många gårnger är kontorsråttor insnöade.. så dom slipper undan alla nya lagar o regler.. för att dom kör sitt rejs...

Men snälla lilla människa? uttala dig inte om sådan du inte har en aning om. Skaffa dig själv lite info först.
Kontorsråtta? En kontors"råtta" ser betydligt mer (hur ska jag sätta det så att ordet passar dig?... hmmm...) action än en "vanlig" polis då dem åker ut och hämtar in misstänkta personer. Ofta med dragna pistoler.
Inget personligt. Men jag verkligen HATAR när personer som inte har den blekaste aning om hur det fungerar uttalar sig som att han är länspolismästare.

Kör dem sitt race? Förklara gärna för mig för jag förstår verkligen inte vad det är du pratar om.

ja dom kör sitt rejs, vad är han då i titel??
17 år, då borde jag veta vem det är, om han sitter på ernst torulfs.. gör han det??
samt vilken rotel?

PeppeVectra Peppe Vectra
14 februari 2006 · 1 076 Inlägg

fire_wizard skrev:
isåfall så kan du ju se till att leta upp den som gjort det... inte för att ajg tror att det är så, men än då.. än dock så är det så att jag har mycket bakgrund inom lagväsendet..

Ja hade de bara varit lättare än vad de är.

Jag skaffar alltid information från flera håll innan jag uttalar mig om något, är det något jag inte vet något om så håller jag käften, är de något jag tror så säger jag det.
Jag har aldrig haft problem att inta information och kommer fortsätta så.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
PeppeVectra Peppe Vectra
14 februari 2006 · 1 076 Inlägg

mrcelica skrev:

Lucifer84 skrev:
Idag när jag körde hem från stan körde jag efter en av dom här stora Iveco polisbussarna på motorvägen i 110km/h.
Denna bussen hade dubbelmontage och de traditionella lastbilsskylltarna där bak som indikerar på att fordonet framför är en lastbil.

Min fundering är då.
Lastbilar får ju inte färdas mer än 80km/h, enligt vad jag lärde mig när jag tog CE kort, vi får inte köra fortare än 80km/h med vår servicebuss som är en likadan buss som polisens.

Gäller inte dessa reglerna polisen?

Tung lastbil utan släp får köra i 90 km/h på motorväg och motortrafikled... Det borde man veta om man har CE kort.... smile

bara kom på en sak. en liten kliterlapp jag har på en lastbil jag brukar köra.
Den är rund med vit bord och röd ring, i ringer står där 80.
Får jag fortfarande köra med den lastbilen i 90 på motorvägen...?

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Phaetoon
14 februari 2006 · 8 156 Inlägg

Lucifer84 skrev:
bara kom på en sak. en liten kliterlapp jag har på en lastbil jag brukar köra.
Den är rund med vit bord och röd ring, i ringer står där 80.
Får jag fortfarande köra med den lastbilen i 90 på motorvägen...?

Vad betyder det när en lastbil har 3 sådana klisterlappar? I valörena 80, 70 och 60?
(Jag har inte en aning, därför frågar jag...)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
schroder_
15 februari 2006 · 17 Inlägg

N33d4Sp33d skrev:

schroder_ skrev:
kan ju lova att polisen har tillgång till mycket.. Idag blev jag stoppad av en polisen som jag befarar var ur tjänt. han tog mig för att jag svängde upp på en trottar och plockade upp en person. Polisen ska tydligen skriva en rapport på detta och jag kommer att bli inkallad i framtiden. och enligt han skulle mitt körkort bli indraget. kan detta stämma.
menar jag har en polare som körde 72 på 50 väg fick 1600kr i böter ingenting om indragetkörkort eller så. kan även tilläga att han inte hade körkort med sig vid tillfälle??

är det farligare att svänga upp på trottaren än att köra 22 km/h förfort i tätort??

Åker du dit och blir av med körkortet för en sådan sak (om det låter så simpelt som du beskrivit det) så bör du bara blåneka.

Det är som sagt inget brott förrän du åker fast. Erkänner du så åker du dit, blånekar du blir det förhör, eventuellt rättegång och det har dom inte resurser till att jobba med. Även polisen måste prioritera, och i detta fallet är det ju dömt att misslyckas för deras del.



Det framgår inte om personen du plockade upp i fråga var prostituerad, då blir fallet annorlunda wink

hehe nä ingen prostitiuerad tongue jag har två vittnen med mig som kan säga att viabsolut inte var på den platsen vid det tillfället  tongue

polisen som stoppade mig störs sig väldigt mycket på min bakruta oxå ;P eftersom jag har en Kalle som står och pissar på texten polis tongue han var skit grinig för det. men det var tydligen inget kränkande för jag fråga en annan polis om det.

men det bästa i sverige är ju att skylla ifrån sig eller neka..

Det märks att ni lever av hoppet som kajsa Bergkvist
schroder_
15 februari 2006 · 17 Inlägg

Dietrich skrev:

schroder_ skrev:
kan ju lova att polisen har tillgång till mycket.. Idag blev jag stoppad av en polisen som jag befarar var ur tjänt. han tog mig för att jag svängde upp på en trottar och plockade upp en person. Polisen ska tydligen skriva en rapport på detta och jag kommer att bli inkallad i framtiden. och enligt han skulle mitt körkort bli indraget. kan detta stämma.
menar jag har en polare som körde 72 på 50 väg fick 1600kr i böter ingenting om indragetkörkort eller så. kan även tilläga att han inte hade körkort med sig vid tillfälle??

är det farligare att svänga upp på trottaren än att köra 22 km/h förfort i tätort??

om polisen inte är i tjänst så kan dom inte göra ett skit..
Nu i vintras låg jag å sladdade som fan. mötte en volvo..
jag fortsatte sladda.. sen åkte jag för att tanka.. då kom den bilen tillbaka..
Va et kärring som steg ut å undrade va jag höll på med å ville se körkort..
Jag vägrade visa de. sen efter en stund tog hon fram sin polisbrikka..(visste inte att de va polis)
Jag fortsatte att käfta imot å sa att jag visar inte mitt körkort för du är inte i tjänst.. hon blev
sur å satte sig i sin bil och åkte..

HAHA såååå kul!

______________________________________________________________________________

Fuck The Police
     No Life
Bimmer Power!

så länge polisen kan visa brickan är dom i tjänst 24 timmar om dygnet har jag fått reda på när jag var in och fråga på stationen. dom har rätt att skriva rapporter. så länge dom har vissar leg och bricka.

Det märks att ni lever av hoppet som kajsa Bergkvist
N33d4Sp33d Ingenjör
15 februari 2006 · 256 Inlägg

schroder_ skrev:

N33d4Sp33d skrev:

schroder_ skrev:
kan ju lova att polisen har tillgång till mycket.. Idag blev jag stoppad av en polisen som jag befarar var ur tjänt. han tog mig för att jag svängde upp på en trottar och plockade upp en person. Polisen ska tydligen skriva en rapport på detta och jag kommer att bli inkallad i framtiden. och enligt han skulle mitt körkort bli indraget. kan detta stämma.
menar jag har en polare som körde 72 på 50 väg fick 1600kr i böter ingenting om indragetkörkort eller så. kan även tilläga att han inte hade körkort med sig vid tillfälle??

är det farligare att svänga upp på trottaren än att köra 22 km/h förfort i tätort??

Åker du dit och blir av med körkortet för en sådan sak (om det låter så simpelt som du beskrivit det) så bör du bara blåneka.

Det är som sagt inget brott förrän du åker fast. Erkänner du så åker du dit, blånekar du blir det förhör, eventuellt rättegång och det har dom inte resurser till att jobba med. Även polisen måste prioritera, och i detta fallet är det ju dömt att misslyckas för deras del.



Det framgår inte om personen du plockade upp i fråga var prostituerad, då blir fallet annorlunda wink

hehe nä ingen prostitiuerad tongue jag har två vittnen med mig som kan säga att viabsolut inte var på den platsen vid det tillfället  tongue

polisen som stoppade mig störs sig väldigt mycket på min bakruta oxå ;P eftersom jag har en Kalle som står och pissar på texten polis tongue han var skit grinig för det. men det var tydligen inget kränkande för jag fråga en annan polis om det.

men det bästa i sverige är ju att skylla ifrån sig eller neka..

Då fick jag svar på min fråga smile

Tur att poliserna inte kränktes...hade varit tråkigt med poliser som gjorde upplopp för att dom kände sig kränkta...wink

Det är inget brott förrän man åker fast
schroder_
15 februari 2006 · 17 Inlägg

turbobenz skrev:

schroder_ skrev:
kan ju lova att polisen har tillgång till mycket.. Idag blev jag stoppad av en polisen som jag befarar var ur tjänt. han tog mig för att jag svängde upp på en trottar och plockade upp en person. Polisen ska tydligen skriva en rapport på detta och jag kommer att bli inkallad i framtiden. och enligt han skulle mitt körkort bli indraget. kan detta stämma.
menar jag har en polare som körde 72 på 50 väg fick 1600kr i böter ingenting om indragetkörkort eller så. kan även tilläga att han inte hade körkort med sig vid tillfälle??

är det farligare att svänga upp på trottaren än att köra 22 km/h förfort i tätort??

En polis som inte är i tjänst får inte göra något, polisen måste vara i tjänst, annars är det tjänstefel om den polisen gör en anmälan utanför sin tjänst.. men så finns det s.k kopps-snutar här i min lilla ort som skiter i vissa lagar.. "huttar med näven"

Vet du vad skillnaden med Snuten i min lilla by och kopps snutarna är tongue att kopps snutarna kan man lättare muta tongue

Det märks att ni lever av hoppet som kajsa Bergkvist
schroder_
15 februari 2006 · 17 Inlägg

N33d4Sp33d skrev:

schroder_ skrev:

N33d4Sp33d skrev:

Åker du dit och blir av med körkortet för en sådan sak (om det låter så simpelt som du beskrivit det) så bör du bara blåneka.

Det är som sagt inget brott förrän du åker fast. Erkänner du så åker du dit, blånekar du blir det förhör, eventuellt rättegång och det har dom inte resurser till att jobba med. Även polisen måste prioritera, och i detta fallet är det ju dömt att misslyckas för deras del.



Det framgår inte om personen du plockade upp i fråga var prostituerad, då blir fallet annorlunda wink

hehe nä ingen prostitiuerad tongue jag har två vittnen med mig som kan säga att viabsolut inte var på den platsen vid det tillfället  tongue

polisen som stoppade mig störs sig väldigt mycket på min bakruta oxå ;P eftersom jag har en Kalle som står och pissar på texten polis tongue han var skit grinig för det. men det var tydligen inget kränkande för jag fråga en annan polis om det.

men det bästa i sverige är ju att skylla ifrån sig eller neka..

Då fick jag svar på min fråga smile

Tur att poliserna inte kränktes...hade varit tråkigt med poliser som gjorde upplopp för att dom kände sig kränkta...wink

när jag blev stoppad och fick böter för att jag inte hade körkortet med mig 300kr hua..
så Killen som skrev bötern bara skratta åt det och tyckte de var roligt med kalle som kissa på polis.
men den andra sur j*veln han börja surra i att jag kunde tas som polis eftersom det stod polis på min bil. och frågade om jag hade ett hat mot polisen och om jag inte tyckte dom gjorde sitt jobb tongue


Det enda jag stör mig på igentligen är när han tog mig på trottaren är att han sa att jag skulel bli inkallad och jag fråga när. Ja inte än på ett tag sa han. så inte så kul att gå och vänta och se om man får indraget eller inte. risk finns ju att dom kommer om ett år då man glömmt bort allt tongue

Det märks att ni lever av hoppet som kajsa Bergkvist
Foffis
15 februari 2006 · 676 Inlägg

Dietrich skrev:
om polisen inte är i tjänst så kan dom inte göra ett skit..
Nu i vintras låg jag å sladdade som fan. mötte en volvo..
jag fortsatte sladda.. sen åkte jag för att tanka.. då kom den bilen tillbaka..
Va et kärring som steg ut å undrade va jag höll på med å ville se körkort..
Jag vägrade visa de. sen efter en stund tog hon fram sin polisbrikka..(visste inte att de va polis)
Jag fortsatte att käfta imot å sa att jag visar inte mitt körkort för du är inte i tjänst.. hon blev
sur å satte sig i sin bil och åkte..

hmmm verkar ganska osanolikt att polisen bara åkte iväg föratt du inte ville visa kortet... kanske var en securitas nisse? tror inte polisen bara åker iväg sådär...

psittacus
15 februari 2006 · 533 Inlägg

schroder_ :
Kontakta polisen i ditt län och be att få reda på om det ligger något ärende och "väntar" på dig..!! Min erfarenhet är att det faktiskt går ganska fort att få trafikärenden behandlade.
Det varierar kanske mellan olika län och den prio man tillämpar lokalt men ett vettigt svar borde du kunna få.

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se
BMW 316i (1997)
sveddan
15 februari 2006 · 1 453 Inlägg

Foffis skrev:

Dietrich skrev:
om polisen inte är i tjänst så kan dom inte göra ett skit..
Nu i vintras låg jag å sladdade som fan. mötte en volvo..
jag fortsatte sladda.. sen åkte jag för att tanka.. då kom den bilen tillbaka..
Va et kärring som steg ut å undrade va jag höll på med å ville se körkort..
Jag vägrade visa de. sen efter en stund tog hon fram sin polisbrikka..(visste inte att de va polis)
Jag fortsatte att käfta imot å sa att jag visar inte mitt körkort för du är inte i tjänst.. hon blev
sur å satte sig i sin bil och åkte..

hmmm verkar ganska osanolikt att polisen bara åkte iväg föratt du inte ville visa kortet... kanske var en securitas nisse? tror inte polisen bara åker iväg sådär...

Hade det varit väktare så kan jag lova att de inte bara hade rullat från platsen. Tycker hela historien låter som en påse skit...

fire_wizard Avstängd
15 februari 2006 · 185 Inlägg

sveddan skrev:

Foffis skrev:

Dietrich skrev:
om polisen inte är i tjänst så kan dom inte göra ett skit..
Nu i vintras låg jag å sladdade som fan. mötte en volvo..
jag fortsatte sladda.. sen åkte jag för att tanka.. då kom den bilen tillbaka..
Va et kärring som steg ut å undrade va jag höll på med å ville se körkort..
Jag vägrade visa de. sen efter en stund tog hon fram sin polisbrikka..(visste inte att de va polis)
Jag fortsatte att käfta imot å sa att jag visar inte mitt körkort för du är inte i tjänst.. hon blev
sur å satte sig i sin bil och åkte..

hmmm verkar ganska osanolikt att polisen bara åkte iväg föratt du inte ville visa kortet... kanske var en securitas nisse? tror inte polisen bara åker iväg sådär...

Hade det varit väktare så kan jag lova att de inte bara hade rullat från platsen. Tycker hela historien låter som en påse skit...

till dietrich... du vaknade i din bil efter din dröm men mandomen i handen o tummen i munnen??
för du har ju drömt det...

schroder_
16 februari 2006 · 17 Inlägg

psittacus skrev:
schroder_ :
Kontakta polisen i ditt län och be att få reda på om det ligger något ärende och "väntar" på dig..!! Min erfarenhet är att det faktiskt går ganska fort att få trafikärenden behandlade.
Det varierar kanske mellan olika län och den prio man tillämpar lokalt men ett vettigt svar borde du kunna få.

det ska jag göra när jag kommer hem från fjällen..
men jag tror inte han gjorde någon rapport eftersom han inte skrev hela mitt namn
eller hela min adress. nog för att dom kan kolla upp det med personnummret.
men han skrev allt på ett knöligt A4:a som han tog ur sin papperskorg i sin privata bil ;P

men helt klart ska jag åka in och fråga om ett ärende väntar mig tongue
inte så kul att gå och vänta utan att veta nått heller =/

tack för tipset

Det märks att ni lever av hoppet som kajsa Bergkvist
zeter
16 februari 2006 · 24 Inlägg

Kan säga en sak att du inte får köra i 90km/h på Motortrafikled..är bara på motorväg där vägen tillåter 110km/h..

Allt Är MjÖö
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang