Polisfundering..

BennyF BennyF
16 februari 2006 · 21 Inlägg

Fan, man skulle blivit Polis innan man köpte sportbilen!!!smile)

Det föds en polis varje dag, ANVÄND KONDOM!
mrcelica
18 februari 2006 · 1 639 Inlägg

zeter skrev:
Kan säga en sak att du inte får köra i 90km/h på Motortrafikled..är bara på motorväg där vägen tillåter 110km/h..

Om du snackar om lastbilar är svaret NEJ !!!! Gäller även motortrafikled ! *doh* som Homer säger...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
GurraG INGET ANNAT!!
29 mars 2006 · 1 725 Inlägg

sveddan skrev:
Polisen har rätt att bryta mot hastighetsbegränsningen utan att använda sig av siren/blåljus.

Ännu en gång sveddan.. Polisen får INTE överskrida hastighets begränsning eller skita i stoppskylt eller nått sånt om inte siren/blåljus är på

Saabare Avstängd
29 mars 2006 · 1 106 Inlägg

Jäkla snutar. Men det kan va så att de mäter om någon kör för fort

Livet startar vid 220 km/h
sveddan
29 mars 2006 · 1 453 Inlägg

GurraG skrev:

sveddan skrev:
Polisen har rätt att bryta mot hastighetsbegränsningen utan att använda sig av siren/blåljus.

Ännu en gång sveddan.. Polisen får INTE överskrida hastighets begränsning eller skita i stoppskylt eller nått sånt om inte siren/blåljus är på

*suck*

Vad har du för belägg?

Mackeman
31 mars 2006 · 125 Inlägg

Alltså jag förstår inte mej alls på de hä..hu kan en enkel fråga leda till en tråd med 9!!!! sidor, räcker det inte med att svara på frågan och thats it iställe för att börja skriva en hel massa skit

If it aint rubbing, it aint dubbing:)
laaksonen
31 mars 2006 · 110 Inlägg

Vad ni en gör kör int om en ambulans med blåljusen på de prova en vän till mig hans polare sa att han int våga köra om  De vart 4 månader utan kort

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
31 mars 2006 · 1 852 Inlägg

GurraG skrev:

sveddan skrev:
Polisen har rätt att bryta mot hastighetsbegränsningen utan att använda sig av siren/blåljus.

Ännu en gång sveddan.. Polisen får INTE överskrida hastighets begränsning eller skita i stoppskylt eller nått sånt om inte siren/blåljus är på

får och får? vem ska stoppa dom, en annan polis? dom är ju för fasen lagen så länge ingen kollega vittnar mot dom!
samma fråga som sveddan, har du bevis?

man lever bara en gång så lev väl!
Maizer
31 mars 2006 ·

De får bryta hastighets begränsningen utan sirener på.

fire_wizard Avstängd
1 april 2006 · 185 Inlägg

Maizer skrev:
De får bryta hastighets begränsningen utan sirener på.

sanning med modifikation.
då det är så att det är enbart under vissa omständigheter som gör det, men i trafik skall dom vara på. dom skall vara på hela tiden förutom dessa speciella tillfällen..

sveddan
1 april 2006 · 1 453 Inlägg

fire_wizard skrev:

Maizer skrev:
De får bryta hastighets begränsningen utan sirener på.

sanning med modifikation.
då det är så att det är enbart under vissa omständigheter som gör det, men i trafik skall dom vara på. dom skall vara på hela tiden förutom dessa speciella tillfällen..

Du verkar veta vad du pratar om :S
Kan du ge exempel på "speciella tillfällen" då?

Gti_Goffe
1 april 2006 · 62 Inlägg

Lucifer84 skrev:
Idag när jag körde hem från stan körde jag efter en av dom här stora Iveco polisbussarna på motorvägen i 110km/h.
Denna bussen hade dubbelmontage och de traditionella lastbilsskylltarna där bak som indikerar på att fordonet framför är en lastbil.

Min fundering är då.
Lastbilar får ju inte färdas mer än 80km/h, enligt vad jag lärde mig när jag tog CE kort, vi får inte köra fortare än 80km/h med vår servicebuss som är en likadan buss som polisens.

Gäller inte dessa reglerna polisen?

Man får köra 90km/h på motorväg med lastbil om man inte har släp efter!

Todé
Fredrik.Gustavsson
1 april 2006 · 2 123 Inlägg

Vem fan ska man tro på när alla på den här tråden säger olika ?
Det vore lite lättare om dom som verkligen vet säger hur det är ?
Vem ska trådskaparen tro på ?

Nallen_sthlm Direktör
1 april 2006 · 305 Inlägg

Lucifer84 skrev:
Idag när jag körde hem från stan körde jag efter en av dom här stora Iveco polisbussarna på motorvägen i 110km/h.
Denna bussen hade dubbelmontage och de traditionella lastbilsskylltarna där bak som indikerar på att fordonet framför är en lastbil.

Min fundering är då.
Lastbilar får ju inte färdas mer än 80km/h, enligt vad jag lärde mig när jag tog CE kort, vi får inte köra fortare än 80km/h med vår servicebuss som är en likadan buss som polisens.

Gäller inte dessa reglerna polisen?

Lastbil får gå i 90 km i timmen, en vanlig buss har dispens och får gå i 100-110 km i timmen, polisen har depans som brankår och få knalla på tills turbon spricker /Yrkes chufför

Speed limit are only for pussy
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
1 april 2006 · 1 098 Inlägg

schroder_ skrev:
haha jo man kan nästan tror att det är kopps.. detat hände i även i en liten by i mellansverige så tongue

vadå by?? bäckefors ä stooooort... haha... nu ska ni inte hacka ner på min lilla hemby

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Phaetoon
1 april 2006 · 8 156 Inlägg

sveddan skrev:

fire_wizard skrev:

Maizer skrev:
De får bryta hastighets begränsningen utan sirener på.

sanning med modifikation.
då det är så att det är enbart under vissa omständigheter som gör det, men i trafik skall dom vara på. dom skall vara på hela tiden förutom dessa speciella tillfällen..

Du verkar veta vad du pratar om :S
Kan du ge exempel på "speciella tillfällen" då?

När man passerar sjukhus kanske?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
sveddan
1 april 2006 · 1 453 Inlägg

Phaetoon skrev:

sveddan skrev:

fire_wizard skrev:

sanning med modifikation.
då det är så att det är enbart under vissa omständigheter som gör det, men i trafik skall dom vara på. dom skall vara på hela tiden förutom dessa speciella tillfällen..

Du verkar veta vad du pratar om :S
Kan du ge exempel på "speciella tillfällen" då?

När man passerar sjukhus kanske?

Äh kom igen nu smile

Gislekillen RushRacing.tk
1 april 2006 · 278 Inlägg

Polisen får köra över angiven hastighetsbegränsning, och andra trafikregler som att köra mot rött mot stopplikt m,m. vid t.ex när dom ska till ett pågånde brott som inbrott, misshandel m.m. Dom kör då utan sirener å ibland även blåljus för att inte påkalla uppmärksamhet till den person/personer som begår t.ex inbrottet. Större chans att dom kommer fram för att kunna göra ett gripande..

Senast redigerat av Gislekillen (1 april 2006)

Phaetoon
2 april 2006 · 8 156 Inlägg

sveddan skrev:

Phaetoon skrev:

sveddan skrev:

Du verkar veta vad du pratar om :S
Kan du ge exempel på "speciella tillfällen" då?

När man passerar sjukhus kanske?

Äh kom igen nu smile

Hemma i Linköping så stänger dom av sirenerna när dom passerar sjukhusområdet. Det gäller även ambulanserna. Antar att det är en praxis, men inte ett krav?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
xisten sixten
2 april 2006 · 252 Inlägg

som sagt, polisen har alldeles egna regler, och nånting de aldrig använder, de är blinkers, har funderat många gånger på att bara köra in i dom när man haft chansen bara för att de ska förstå att de ska bete sig som andra trafikanter...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang