Mer ljud (Brum-brum) än prestanda i Min Celica-90, Hjälp!!

duracellen30
25 mars 2006 · 5 Inlägg

Har en Toyota Celicia - 90 med två och en halv tums rostfritt hela vägen utan främre dämp och en dubbelpipig slutdämp.. Problemet?! är jag vill få mer muller..
Brorsan min har en honda prelude med samma system fast en enkel pipig slutdämp och han får mer muller än mig..  jag vill lösa det på något sätt.. vi lämnar in dom till Uppsala avgasteknik å dom vet inte riktigt heller å ger olika svar varje gång man ringer.
Nån måste veta lite mer här som kanske har mer erfarenhet..
Jag hade tänkt mig att nu byta till 3 tum hela vägen, strunta i främre dämpen som jag har nu å sedan byta till ett enkelpipit slutrör som är stoooooOOort, det största var det! vad säger ni?! Kanske lägga till ett extraktorgrenrör också? hmmm... Svåårt...

Trozzo Oekonomisk, ja visst
25 mars 2006 · 966 Inlägg

Polaren hade en celica -90 också och byte till samma slutdämpare som jag har och hans lät inte lika "mullrig" som min gör så det kan ju ha med motorerna att gör

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Janken Driver
25 mars 2006 · 2 111 Inlägg

Olika motorer låter olika helt enkelt. att s'ätta 3" på en sugis hela vägen är väl kanske inte att rekomendera. Bör bli fel motstånd o dylikt då. För om jag inte är helt ute o yrar i nattmössan nu så är väl din en sugis.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
sluggo666 Maskinförare
25 mars 2006 · 64 Inlägg

Jag e int så jäkla het på det här men om du sätter ett öppet filte då..då blir det ju högre insugsljud å då låter det väll bra mycket mer.

duracellen30
1 april 2006 · 5 Inlägg

Janken skrev:
Olika motorer låter olika helt enkelt. att s'ätta 3" på en sugis hela vägen är väl kanske inte att rekomendera. Bör bli fel motstånd o dylikt då. För om jag inte är helt ute o yrar i nattmössan nu så är väl din en sugis.

Ojdå, Sugis??? vaad menar du.... du tror alltså inte på mer muller om jag kör 3 tum. med enpipit som slutdämp?

duracellen30
1 april 2006 · 5 Inlägg

sluggo666 skrev:
Jag e int så jäkla het på det här men om du sätter ett öppet filte då..då blir det ju högre insugsljud å då låter det väll bra mycket mer.

Filter kommer om två dagar........ smile)))

duracellen30
1 april 2006 · 5 Inlägg

Trozzo skrev:
Polaren hade en celica -90 också och byte till samma slutdämpare som jag har och hans lät inte lika "mullrig" som min gör så det kan ju ha med motorerna att gör

Det stämmer faktiskt.. Fastän min fråga är mer om det blir mer muller med just 3 tum istället för 2 1/2 tum?? vad säger du

P. Hansson
2 april 2006 · 106 Inlägg

Sitter extraktor rör orginal på din bil.
Sätter du ett större avgassystem så blir den bara slöare. 2,5 tum är kanonbra för en sån sugmotor.

Men vill du att den skall låta mer så kör med en japsdämpare o så plockar du ur insatsen i den=)

---???---
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang