Utspilld avfettning i bagaget

Turbomatte Lackerare/Rekondare
13 april 2008 · 834 Inlägg

Nizze_ skrev:
Min pumpflaska jag har avfettning i Läckte visst så ca 1,5liter avfettning har läcktut i bagaget ..

Har torkat så gott det går och tvättat mattan som är där bak. Men fins endel ställen man inte kommer åt .. Och det luktar endå otroligt starkt så man man måste ha öppet fönstert för att inte må dåligt.

Frågan lyder
Kommer lukten att försvinna av sigsjälv ?
Några bra tipps på hur man skall fåbort lukten ?
Kommer asfaltsmattan som är mer eller mindre upplöst att stelnatill igen?

sad

Det är ingen ide att du börjar fippla med ettika och grejjer, den tar bara bort lukt som satt sig. Nu har du ju fortfarande kvar källan till lukten i bilen. Det är som att försöka få bort röklukt med ettika fasst nån fortfarande sitter och röker i bilen.


Ta ur dom delar i bagaget som det kommit avfettning på spola med varmtfatten noga och gnugga lile lätt med en borste. ta varmtvatten på plåten därdet kommit avfettning och torka bort allt. låt allt torka och sen i med  mattorna igen.

Snoppen
13 april 2008 · 543 Inlägg

n0b0dy_ skrev:

Snoppen skrev:

RPMDennis skrev:
Ett förslag om du vill ha bort lukten är en skål med etticka. Jag vet tyvärr inget om din andra fråga. Men lycka till hoppas allt går bra utan allt för dyra slantar //Dennis

ätticka

DU va bara tvungen va big_smile hahah ja rättar alltid folk när dom skriver STERIO big_smile

Haha, de vet du wink

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
lanred
13 april 2008 · 555 Inlägg

Snoppen skrev:

RPMDennis skrev:
Ett förslag om du vill ha bort lukten är en skål med etticka. Jag vet tyvärr inget om din andra fråga. Men lycka till hoppas allt går bra utan allt för dyra slantar //Dennis

ätticka

ÄTTIKA

Nizze_
3 maj 2008 · 56 Inlägg

Efter att ha plockatlös inredningen .. Spolat den med hägtrycken några gånger och tvättat med diskmedel .. lät jag den hänga ute några dagar och sedan efter att ha monterat tillbaka den .. Hade jag ettpar skålat med Ättika stående i bilen 1dag så är Mer eller mindre bilen som ny igen .. Vill tacka alla ni som hjälpte mig i denna tråden .. // David

Zoom Zoom
Innox Turbocharged
3 maj 2008 · 421 Inlägg

lanred skrev:

Snoppen skrev:

RPMDennis skrev:
Ett förslag om du vill ha bort lukten är en skål med etticka. Jag vet tyvärr inget om din andra fråga. Men lycka till hoppas allt går bra utan allt för dyra slantar //Dennis

ätticka

ÄTTIKA

TACK!
Känns bättre nu att iaf någon här kan stava. smile

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.
Hoevding Withlimb
1 juli 2008 · 210 Inlägg

Känns onödigt att starta en ny tråd om detta då jag har samma problem. Jag har fått avfettning utspilld där bak i min golf. Utspilld är inte redigt rätt ord då det är en flaska som har läckat, mängden är alltså inte alltför stor skulle jag tro. Vill inte riva ur hela mattan inne i bilen utan undrar hur ni hade gått tillväga för att få bort avfettningen ut mattan?

Rekondfirma är sista alternativet, försöker helst alla typer knep innan det.

105hk rent vansinne!
diamond_ Diamond
1 juli 2008 · 540 Inlägg

gör samma sak som trådskaparen:P

I'm Rick James Bitch!
Hoevding Withlimb
1 juli 2008 · 210 Inlägg

diamond_ skrev:
gör samma sak som trådskaparen:P

Är alltså inte mattan i bagaget utan mattan under passagerarsätet ungefär. Är lite väl krångligt att plocka ut den för mig. Jag må vara en jävel på att byta spolarvätska, men inte mer än så.
Vågar inte skruva bort något på bilen för jag är helt säler på att jag inte skulle få dit det igen:P

105hk rent vansinne!
Opelmadness German cars, quality and beyond
1 juli 2008 · 8 197 Inlägg

Snoppen skrev:

RPMDennis skrev:
Ett förslag om du vill ha bort lukten är en skål med etticka. Jag vet tyvärr inget om din andra fråga. Men lycka till hoppas allt går bra utan allt för dyra slantar //Dennis

ätticka

FEL! lol ÄTTIKA
http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%84ttika roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
1 juli 2008 · 1 781 Inlägg

va glad att det var avfettning som du spall ut och inte gjorde som jag spillde ut en 1L flaska med motorolja!!!sad
blir till å köpa en matta då man har massor med rabatt:D

Team Insane Racing
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang