Turbo på Golf mk1 GL motor? Motorbyte möjlig*

Apanlaban
1 juni 2008 · 55 Inlägg

Jag hade rekommenderat att du frågade mig innan du "lånade" min tråd gosse.

Rushman skrev:
Vilken passande tråd! Lånar det lite big_smile
Ska även jag turbokonvertera en arbetskamrats Golf 1:a sugis.
billigast möjliga konvertering, gärna hålla i alla fall en månad, besiktning är ointressant, ic tryckrör å turbo inser jag själv kan vara bra att ha. Någon som kan tänka sig åtgärder som kan vara bra?
Kvalificerade gissningar räcker, och en lämplig turbo som kan tänkas finnas på en skrot?
Minsta möjliga känns bra, T25 från nån gammal 9000 kanske?

.. I wsnt in this page! OMG!! ..
.. Vw mk1 GL 1983 ..
decib3L Körv
1 juni 2008 · 3 535 Inlägg

Haha! Min är också vit med plåtisar!!!!!!!! Fet som fan cool

Synd att jag inte har bild på pärlan >_<

Truckdriving Man
Apanlaban
1 juni 2008 · 55 Inlägg

AH! fett najs! jo skicka bild skulle jag tycka gott om smile. Finns en bil i byn med exakt samma fälgar som jag vill skaffa till golfen. Bild kommer när jag ser pärlan! big_smile

decib3L skrev:
Haha! Min är också vit med plåtisar!!!!!!!! Fet som fan cool

Synd att jag inte har bild på pärlan >_<

.. I wsnt in this page! OMG!! ..
.. Vw mk1 GL 1983 ..
Apanlaban
1 juni 2008 · 55 Inlägg

Ofan, har alltid vatt lite orolig för o ta delar ifrån andra bilmotorer som volvo tongue. är ringelrostig på de här med motorregler när det gäller byten ifrån org till nytt och så. Tack för infon btw smile

mecamartin skrev:
Ok, har också en sån motor. Visst man kan köpa trycktätad förgasare och grejer men ärligt så tror jag det är lättare med en motor som har insprutning från början, som GTI;n som har K-jetronic visserligen uråldrigt men det går ju att flytta över detaljer från t.ex Volvo 240 turbo

.. I wsnt in this page! OMG!! ..
.. Vw mk1 GL 1983 ..
epic110 Golfare
11 juli 2008 · 349 Inlägg

Nu får ni sluta snacka om era bilar så bumpar vi upp trådfan för ja vill oxå ha turbo, punkt! :farlig smiley:
Skillnaden är att jag skiter i effekten, jag vill bara ha turbo...

Billigaste sättet att lägga i en tubo o få bes.? Diesel som bensin, 8v som 16v. kvittar!

Mvh Sebastian

Volkswagen Golf GL "Råttboet" (1982)
alexbenhard Hemlig Agent
11 juli 2008 · 1 115 Inlägg

epic110 skrev:
Nu får ni sluta snacka om era bilar så bumpar vi upp trådfan för ja vill oxå ha turbo, punkt! :farlig smiley:
Skillnaden är att jag skiter i effekten, jag vill bara ha turbo...

Billigaste sättet att lägga i en tubo o få bes.? Diesel som bensin, 8v som 16v. kvittar!

Mvh Sebastian

Då får du ta en motor från Golf IV Gti med turbo och slänga i +bättre bromsar m.m.
Du kan inte besikta med en turbokonverterad motor!!

epic110 Golfare
11 juli 2008 · 349 Inlägg

alexbenhard skrev:

epic110 skrev:
Nu får ni sluta snacka om era bilar så bumpar vi upp trådfan för ja vill oxå ha turbo, punkt! :farlig smiley:
Skillnaden är att jag skiter i effekten, jag vill bara ha turbo...

Billigaste sättet att lägga i en tubo o få bes.? Diesel som bensin, 8v som 16v. kvittar!

Mvh Sebastian

Då får du ta en motor från Golf IV Gti med turbo och slänga i +bättre bromsar m.m.
Du kan inte besikta med en turbokonverterad motor!!

ja men du, det vet till o me jag att det finns turbo till 2orna, även caddys..  blir lite billigare än o köpa en 4a motor va?  wink frågan är bara vilken som är bäst till endamålet? klart fan man kan rega med turbokonvertering, amatörbyggt funkar ju i värsta fall, men det går ju!  dock skönare med komplett...

Volkswagen Golf GL "Råttboet" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang