Problem med Peugot 206 stereo!

J-J-JOHAN
11 juli 2008 · 50 Inlägg

Jag har fått låna mig en sommar bil av min kära släkting som är för gammal för att sätta sig bakom ratten(tro mig man kan bli för gammal) Nåväl, när jag sätter i en cd i spelar så går det att lyssna i några minuter sen byter stereon automatiskt till radio.

Vet någon vad detta kan bero på? Stereon som sitter i är orginal stereon en clarion, tror dom är standard i peggor. Någon som haft samma problem?

Hjälp uppskattas
Mvh J-J-JOOOOHAAAAAN!!!!!!!!!!!

"No chrome on the wheels, I'm a grown-up for real"
BAE BilstereoNörd
11 juli 2008 · 576 Inlägg

J-J-JOHAN skrev:
Jag har fått låna mig en sommar bil av min kära släkting som är för gammal för att sätta sig bakom ratten(tro mig man kan bli för gammal) Nåväl, när jag sätter i en cd i spelar så går det att lyssna i några minuter sen byter stereon automatiskt till radio.

Vet någon vad detta kan bero på? Stereon som sitter i är orginal stereon en clarion, tror dom är standard i peggor. Någon som haft samma problem?

Hjälp uppskattas
Mvh J-J-JOOOOHAAAAAN!!!!!!!!!!!

Kolla om det står TA på displayen någonstans, kan vara så att RDS funktionen TrafikMeddelande är aktiverad.. därför kan den hoppa till radion..
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl
J-J-JOHAN
11 juli 2008 · 50 Inlägg

okej, har för mig att jag testade att ta bort det härromdagen, men jag ska testa på väg till jobbet imorrn igen.

Vad kan det annars bero på?

"No chrome on the wheels, I'm a grown-up for real"
J-J-JOHAN
13 juli 2008 · 50 Inlägg

Testade stänga av båda, men det funkar ej! vad ska jag göra?

"No chrome on the wheels, I'm a grown-up for real"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang