E så trött på alla motgångar med bygget... :-(

KHRacing
19 juli 2008 ·

igår körde vi motorn i 4-5 cykler om 10-12 sekunder för att se om vi kunde skapa oljetryck.
Det "klonkade" till 2 ggr  då. & vi var säkra på att det var startmotorn som hoppade över
eller att man inte tryckte hårt nog på startknappen..

Idag gjorde vi fler framsteg genom att kirra lite till för att se så där var gnista & kontakt
överallt i elsystemet,  & då klonkad det till 3 ggr till....

team Bonnmecks ordförande med viceordförande & två suppleanter var på plats för att
hjälpa till med uppstarten, men det vart rivning utav toppen istället, som gjordes på ca 40min

Mitt största tack går självklart till dem.


http://www.geting.se/image.php/113891-skit.JPG

De stora biten låg i tvåans cylinder & de 4 mindre bitarna låg i ettans cylinder sad

Bitarna är de nedre delarna i tändhattarna som "greppar" om tändstiftet... roll

Eller ja, hrmz,, Det var va det varit till för innan...

Observera att jag aldrig haft i stiften... bara lagt dit tändhattarna för att det skulle se snyggt
ut i motorrummet på utställningrna jag varit på under våren.

Delarna har alltså NÅGONGÅNG under våren ramlat ner i förbränningsrummen...

Resultat - en krokig avgasventil, & massor med skit & repor & småskador på kolvtopp,
topplock & lite smårepor i ettans cylindervägg.


Kablarna är/var Magnecor 8,5mm racegrejjer -
( de skall förbrukas genom att hackas i småbitar o skickas till Magnecor )

Så se över era om ni har dessa...


mvh /
..........Kristian... neutral


PS: 50-öringen är såklart till som en storleksjämförelse.mad

Senast redigerat av KHRacing (19 juli 2008)

Mackanol
19 juli 2008 · 2 079 Inlägg

Aj då, tråkigt......

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
båge montör och hobby mekaniker
19 juli 2008 · 2 672 Inlägg

ajdå sad

Senast redigerat av båge (19 juli 2008)

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
MightyMike
19 juli 2008 · 173 Inlägg

Stackare... Tråkigt att de kommer kostar dig massa tid och pengar. Men det är bara att bita i det sura äpplet och jobba vidare! Fet bil du har föresten! (:

Volvo S40 T4 Autotech "SuperRide" (1998)
Gizmojohan
19 juli 2008 · 3 295 Inlägg

usch så trist! det är bara att reklamera grejorna, men hur blir det med alla följdskador då?

FoXxIe
19 juli 2008 · 495 Inlägg

fyfan ja lider med dig.. USCH!

mig <3 vtec = sant
henkebenke
19 juli 2008 · 1 703 Inlägg

50öringen är ungefär det du har att leva på nu när motorn måste rivas igen sad

Förbaskat trist!
Men lycka till ändå!

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Rallyhalle
19 juli 2008 · 4 299 Inlägg

Reklamera grejerna, e de oanvänt så ska de där fan i mig inte hända mad

Tycker synd om dig, vet själv hur de e när man äntligen kan starta upp motorn igen men råkar direkt ut för ett nytt ras. Man tappar motivationen helt. Gäller dock att försöka klara av de ändå, för fan va nöjd man e sen när allt funkar smile

//Jacob

m1ck3h
19 juli 2008 · 280 Inlägg

lider med dig sad

sirfalk
19 juli 2008 · 103 Inlägg

Fyfan vad tråkigt Kristian. Motivationen är inte nått du tappar väl? Bara bita ihop och fixa problemen så du kan köra lite med bilen iår. För du vill väl in i spelet så fort som möjligt igen smile

Skyline_GTR
19 juli 2008 · 306 Inlägg

fan vad tråkigt! nu vet vi ju vad det var som lät vid första försöket. än en gång tråkigt som fan. kommer ner till garaget en sväng imorgon och kollar läget.

phonic
19 juli 2008 · 915 Inlägg

Drog du aldrig runt motorn för hand med tändstfiten i innan du körde på starten??

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
Mickius
19 juli 2008 · 4 670 Inlägg

phonic skrev:
Drog du aldrig runt motorn för hand med tändstfiten i innan du körde på starten??

^^ om du dragit motorn för hand borde du märkt rätt snart att allt inte stog rätt till där inne? men du kanske drog runt motorn när du satte dit allt o trodde allt var okej innan startförsöket?

Har tagit det till vana nu att alltid när jag gör nått där framme så drar jag runt motorn för hand innan den startas pga om något skulle hänt under tiden!

Beklagar att det blev som de blir jag skulle vara galen på dessa delar!

roxe Jesus didn´† Tap
19 juli 2008 · 1 146 Inlägg

Grymt tråkigt.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
cerveza
19 juli 2008 · 72 Inlägg

mickius skrev:

phonic skrev:
Drog du aldrig runt motorn för hand med tändstfiten i innan du körde på starten??

^^ om du dragit motorn för hand borde du märkt rätt snart att allt inte stog rätt till där inne? men du kanske drog runt motorn när du satte dit allt o trodde allt var okej innan startförsöket?

Har tagit det till vana nu att alltid när jag gör nått där framme så drar jag runt motorn för hand innan den startas pga om något skulle hänt under tiden!

Beklagar att det blev som de blir jag skulle vara galen på dessa delar!

den har dragits runt innan första kirrningen... grejen är den.. att kolvarna är skålade och förbräningsrummet likaså ... därav märks det ingeting förenst dom har fått upp hastighet å studstar eller att dom hamnar mellan ventil och säte... eller hamnar ute på kanten på kolven där den är som högst

Kalibrerar bilar.
KHRacing
19 juli 2008 ·

cerveza skrev:

mickius skrev:

phonic skrev:
Drog du aldrig runt motorn för hand med tändstfiten i innan du körde på starten??

^^ om du dragit motorn för hand borde du märkt rätt snart att allt inte stog rätt till där inne? men du kanske drog runt motorn när du satte dit allt o trodde allt var okej innan startförsöket?

Har tagit det till vana nu att alltid när jag gör nått där framme så drar jag runt motorn för hand innan den startas pga om något skulle hänt under tiden!

Beklagar att det blev som de blir jag skulle vara galen på dessa delar!

den har dragits runt innan första kirrningen... grejen är den.. att kolvarna är skålade och förbräningsrummet likaså ... därav märks det ingeting förenst dom har fått upp hastighet å studstar eller att dom hamnar mellan ventil och säte... eller hamnar ute på kanten på kolven där den är som högst

Tack Matte... jupps exakt som det sagts, motorn har dragits runt åtskilliga ggr. meninget har hörst alls av felaktiga ljud.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang