Bmw 320/325 E30

Grantomta
28 juli 2008 · 216 Inlägg

tjena fan funderar på att byta bil, vill ha bakhjuldrivet å ok effekt så ja har fastnat för bmw E30.
skulle kunna tänka mej en 320 lr 325 2dörrars.

vill veta lite för och nackdelar så om ni har några erfarenheter så vore de gött om ni kunde dela med er av dom.
ha de gött/ grantomta

Senast redigerat av Grantomta (28 juli 2008)

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall
Volvo 940 "voc" (1991)
Volvo 242 VOC "traktorn" (1976)
Beeenny
28 juli 2008 · 982 Inlägg

325a helt klart..riktig bus maskin..nack del komforten..resten är fördelar..mvh

nex_
28 juli 2008 · 21 Inlägg

jo rekomenderar 325'an med, 320 är ganska så klen

Maximaracingoils
28 juli 2008 · 94 Inlägg

håller med 325:a helt vild maskin! låter och går så jävla gött! big_smile

Volvo 740 "Powered By Weber" (1986)
Grantomta
28 juli 2008 · 216 Inlägg

ok men hur är de med rost å sånt? sen är ja van vid volvo att det är lättskruvat hur är bmw jämfört med dom ur mecksynpunkt

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall
Volvo 242 VOC "traktorn" (1976)
Volvo 940 "voc" (1991)
Fredrik_Rangert Egenföretagare
28 juli 2008 · 999 Inlägg

Jag tycker BMW verkar va ganska bra att skruva med, E30 har ganska billiga delar med.
Rost är väl varken bättre eller sämre än andra 80-tals bilar, hänger mycket på hur bilen använts och skötts.

Senast redigerat av weeeman (28 juli 2008)

Naeslund
28 juli 2008 · 21 Inlägg

325 har skivor bak, det har inte 320. Dom rostar som alla andra bilar under dörrar och skärmkanter.

Audi S3 (2000)
Grantomta
28 juli 2008 · 216 Inlägg

okok men de låter ju inte för avskrämande:D

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall
Volvo 940 "voc" (1991)
Volvo 242 VOC "traktorn" (1976)
Rquired Allmänt envis
28 juli 2008 · 12 512 Inlägg

Bmw är väldigt genomtänkta bilar byggda med hög kvalitet, vilket gör dem trevliga att meka med eftersom det är så fiffiga lösningar. Tex luftfiltret på E36 som sitter som en bok i en bokhylla: Man drar bara ut den, byter insatsen och skjuter in den igen, över på ett par sek.

"Nackdelen" med E30 kontra andra bmw modeller är att den har en kamrem som behöver bytas med ca 6000 mils intervall. Läs mer på autopower.se, tryck på modellguiden uppe till väsnter.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Grantomta
28 juli 2008 · 216 Inlägg

Rquired skrev:
Bmw är väldigt genomtänkta bilar byggda med hög kvalitet, vilket gör dem trevliga att meka med eftersom det är så fiffiga lösningar. Tex luftfiltret på E36 som sitter som en bok i en bokhylla: Man drar bara ut den, byter insatsen och skjuter in den igen, över på ett par sek.

"Nackdelen" med E30 kontra andra bmw modeller är att den har en kamrem som behöver bytas med ca 6000 mils intervall. Läs mer på autopower.se, tryck på modellguiden uppe till väsnter.

ok men de låter ju inte fel...de där med kamremen gör inte mej nåt om dom inte tar huklösa priser för att göra de, går de göra själv?

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall
Volvo 940 "voc" (1991)
Volvo 242 VOC "traktorn" (1976)
Rquired Allmänt envis
29 juli 2008 · 12 512 Inlägg

Vet inte riktigt, är man lite händig och går lugnt fram skall det väl inte vara så svårt. Men skulle inte själv våga i nuläget eftersom minsta lilla fel så blir det 10ggr så dyrt wink Kunskap finns som sagt på Autopower, bli medlem och fråga!

Hör med en verkstad vad de tar för bytet, både bmw auktoriserad och "vanlig" Var ute efter en 325:a själv men minns inte vad det skulle bli, någon större kostnad var det inte iaf.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Fryxell
29 juli 2008 · 189 Inlägg

inga problem att byta själv. bara man tar det lite lungt. som sagt kolla autopower där finns all info:)
förbannat roliga bilar är det iallafall..

Senast redigerat av goga_fett (29 juli 2008)

///M
Marten87
29 juli 2008 · 80 Inlägg

Bmw 325 är rolig bil samtidigt är det lätt bil också! volvo är lätt att skruva men det flertal kg extra.. så det är inte riktigt rolig alls att leka bilen med.. bmw är roligare:D volvo är praktisk och passa de som är lugna och softa folket:P

BMW 528i (1987)
the_storm90
29 juli 2008 · 89 Inlägg

ja bytter själv på min 320 och inga större problem:P

Chevrolet Camaro "Weekend Warrior" (1975)
dieselknackare Kungen i Lerbäckshult
29 juli 2008 · 718 Inlägg

Naeslund skrev:
325 har skivor bak, det har inte 320. Dom rostar som alla andra bilar under dörrar och skärmkanter.

jasså!? jag har skivor runt om på min 320!!

RRBmw
29 juli 2008 · 345 Inlägg

touringen har skivor bak även på 320

Audi S2 "PPF H.O" (1992)
Grantomta
30 juli 2008 · 216 Inlägg

verkar som alla är postiva till 325 har läst lite på autopower så fått lite kött på benen vad man ska kolla efter nu mpste man bara bli av men golfen sen känns de som de bara är å jaga bil

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall
Volvo 940 "voc" (1991)
Volvo 242 VOC "traktorn" (1976)
Marten87
30 juli 2008 · 80 Inlägg

Märkte nu att e30 är så populäret.. det lär snart en ny bilmärke som kommer bli populär. E30 börja likant som volvo 2/7/940 dåtiden:D men 325 är roligare och snabb bil:P

BMW 528i (1987)
Grantomta
31 juli 2008 · 216 Inlägg

helt klart får ju mer pulver till samma pris ungefär

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall
Volvo 940 "voc" (1991)
Volvo 242 VOC "traktorn" (1976)
Naeslund
1 augusti 2008 · 21 Inlägg

dieselknackare skrev:

Naeslund skrev:
325 har skivor bak, det har inte 320. Dom rostar som alla andra bilar under dörrar och skärmkanter.

jasså!? jag har skivor runt om på min 320!!

Du vinner tävlingen.

Audi S3 (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang