Golf II Tips & Trix.

Ticco
30 juli 2008 · 14 Inlägg

Chiiingeling i brevlådan!
2 veckor sedan fick jag en tanke om att inskaffa en billigare och mindre bil, då min nuvarande var en gammal hederlig 240 från 86.

Var ute och surfade på blocket, och fick syn på en relativ fin golf 2, ringde upp ägaren och befann mig på plats efter 2timmar.
Väl framme hos ägaren står en röd golf 2 manhattan årsmodell -89.
Bilen hade sina skavanker, en skärm som hade två små bulor, huven var bättrad men såg ut som kattaskit, samt en spricka i högernederkant på framrutan. Sparklådor, dörrar skärmar och botten var kalas!
Iallafall priset låg på 8000:- för golfen, gav gubben 5500:- och fick mig med en ny bandare, som gubben var så stolt över! men det åkte ut fortare än fan själv.

Iallafall, jag har gjort stora servicen nu, då jag jobbar i Malmö och bor ca 3½ mil ifrån. Gubben visste egentligen inte så mycket om bilen mer än att den var bes & skattad.

I Servicen blev det gjort.
* Ny kamrem & Spännare.
* Olja & Filter samt kopparringen till oljepluggen.
* Nya klossar fram samt skivor.
* Nya bromsbackar, cylindrar, trummor m.m...
* Ny Generator rem
* Stift
*Fördelare, router, och tändkablar.
* luftfilter
*Förgasargummi
* Ventilkåpspackning
* Nytt avgassystem
etc etc.

Vid servicen påträffades även lite fel, remskivan var totalt sönderostad, och den var påväg att ge sig, så en ny införskaffades. Samt att Huvudbromscylindern var kass, så det åkte på en ny! Samt vid kamremsbytet såg jag att det stod 3 kuggar fel! Snacka om en jävla typ som har bytat kamremmen.

När bilen rullade ut ifrån garaget (måndags)  och stod och halvblänkte sisådär då mina fingrar hade varit lite överallt på karossen började jag höra att främre avgassystem mådde inte riktigt bra! Mycket sant 10 minuter senare låg katalysatorn i marken. Bilen vrålade, så det blev inget direkt körning den dagen.
Körde upp till bildelar och beställde mig ett nytt rör, kostade mig 1300 svenska pengar smile.
Kunde inte hitta ett begagnat på skroten, det enda som fanns var till Gti.

Iallafall, Det var lite småmek och få på röret, men fick på det till slut. Nu när jag vet att bilen rullar ett tag till utan något större ingrepp vill jag lägga lite stålar på utsidan också! Allting är en smaksak egentligen men man kan aldrig få för mycket tips!

Har funderat på att sätta på 90:ans kofångare, emblemlös grill, sänkning (dämpare och fjädrar) röd/vita bakljusen? Eventuellt någon ljus toning runt om, och några fräcka fälgar? Det är dem "minsta ingreppen" om man säger så.

Har även funderat på att släta till skuffaluckan, och fälla in nummerskylten i bakspoilern, då den även skall byggas om för att ha två utblås.
Om det skulle vara så att jag skulle fälla in nummerskylten i spoilern bak, kan man inte få dispans på en liten nummerskylt? Vet att vv är jävligt stränga och ger det mest till importerade bilar.

När det kommer till fälgarna. Vill jag främst höra om hur det går med 17" fälgar med lågprofilare, går det att sänka bilen? Och vad för profil kan man använda innan det börjar "ta emot" så att säga. Kan man ha  17" utan problem eller man måste valsa skärkanterna?

Några tips på styling grejer samt hemsidor och lite bilder hade inte skadat för att få lite idéer till det nya "projktet".

Ha de underbart!
/Ticco.

Portal Filkörning?
30 juli 2008 · 852 Inlägg

tyskstuk e jävligt najs på fälgarna smile typ 15 tum stora 8 tum+ breda med extremt låg profil och sjukt smala däck =]
glöm inte sänksatsen

kan du inte lägga upp en bild på den så man får se hur den ser ut i nuvarande läge?
fan så mkt lättare att ge smakråd då! big_smile

Senast redigerat av Portal (30 juli 2008)

Ticco
30 juli 2008 · 14 Inlägg

Bilder på golfen kommer upp idag, då jag förtillfälligt sitter på jobb och lever höganjävel smile

Ticco
30 juli 2008 · 14 Inlägg

Golfen smile
http://www.garaget.org/?car=103242&image=977525



http://www.garaget.org/?car=103242&image=977527




http://www.garaget.org/?car=103242&image=977529

Sådär! finns dock lite fler bilder vid intresse om det så skulle vara!
ös nu på med lite tips till golfen!

Vanha_
1 augusti 2008 · 1 Inlägg

http://www.mhstyling.se/sv/category/19/golf_ii där hittar du lite prylar till golfen kan ja lova wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang