Tips på att ersätta gummilist på Sidokjolarna.

bobi85
6 augusti 2008 · 177 Inlägg

De är så här att jag ska lämna in bilen för lackning av sidokjolarna, men de sitter en gummiremsa efter hela kanten som ligger an mot bilen. men en bit har gått av, den finns ej att ta tag på lös. Är ju inte s snyggt när e bit fattas då de blir en glipa från bilen.
Så nu tänkte jag höra om nån vet ån annan lösning? att ta bort hela remsan och sätta dit kjolen efter lackning å köra dit latex när den sitter på plats, fast då får man ju ingen lack på detta. fast den är väl vit så de kanke gå ändå när bilen är vit? Nån som vet ett bra å snyggt sätt att försöka fixa detta?

Om jag inte behövde ha lack under kjolen så hade de ju gått att att ha kjolen på plats på bilen vid lackning. DÅ hade man ju fått lack på latexen också.

Så tips önskas:)

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
6 augusti 2008 · 3 404 Inlägg

Gummi? Är det inte thermoplast? roll Men är det gummi så kan du ju fylla med Sika wink

Senast redigerat av TenZer (6 augusti 2008)

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
bobi85
7 augusti 2008 · 177 Inlägg

ja de är de säkert:) Den går då av väldigt lätt för den har suttit där ett tag.

vet du nått ställe de säljer såna där thermoplastlister? Kolla hos subaru om de fans å få tag i löst, men de gjorde de ej utan man måste köpa hela kjolen typiskt nog.

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
7 augusti 2008 · 3 404 Inlägg

Då kan du ju riva bort dem, tejpa över och under listen. Fyll upp med sikaflex eller liknande och dra med en gummispackel (ressultatet blir ungefär som en mjuk relingslist på en båt).

Senast redigerat av TenZer (7 augusti 2008)

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
bobi85
7 augusti 2008 · 177 Inlägg

De är väl svårt att få de där snyggt när ej kjolen är på? Eller menar du att jag ska göra de efter lack då jag satt å kjolen?

Decibel
7 augusti 2008 · 2 911 Inlägg

Sluta tipsa om sikaflex, skiten innehåller silikon och är ve o förbannelse för lackeraren.
Använd karosserilim, inget annat.

bobi85
7 augusti 2008 · 177 Inlägg

kjolen behöver ej limmas, den sitter tillräckligt, de enda ja gvill är att fylla upp denna glipa som kommer bli om jag tar bort denna tunna plast list, typ halv cm.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang