Civic 96-00 3dr köp ?

Simonols Skyline User
9 augusti 2008 · 187 Inlägg

Hej

Håller på och funderar lite på att byta ut min saab 900 turbo coupé mot en civic hb 96-00 som bruksbil. Hur är dom bilarna med kvalité ? Hur är det med priser i försäkring och priser på reservdelar mm ?

Tänkte mig nån liknande denna http://www.blocket.se/vi/17439107.htm?ca=9_s
Även fasst det är små motorer kanske dom kan vara roliga att svänga med samt att dom drar lite soppa eller ?

Hur funkar dom att använda året om ? Något speciellt man ska se upp med på den karossen ? Hur är det tex med rosten mm på dom ?

Mvh Simon

Rille0
10 augusti 2008 · 2 021 Inlägg

kvaliten är som de flesta andra japanska bilar = hög
dom finns nog men lite roliga vtec motorer tror jag iaf så alla e inte klena.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Takashi Got VTEC?
10 augusti 2008 · 1 593 Inlägg

Bra bruksbilar, vill du ha tryck så köper du en VTi. Bensinsnåla högkvalitetsbilar såvida man inte köper någon sönderrostad, sönderkörd civic som inte alls har blivit omhändertagen. Skaffa coilisar, nya bromsar, nya fälgar o kanske läpp, grill o vinge så har du en bil som både är snygg o väldigt rolig i kurvor. Men vilken motor hade du tänkt satsa på?

Skulle inte tro att försäkringen o reservdelarna är dyra, bara o gå in på nån försäkrings hemsida o se vad försäkringen hade kostat annars. Rost är nog inte något o oroa sig för såvida man sköter om bilen. Titta igenom civic'en du är sugen på noga o testkör också innan du köper. Se till så att allting fungerar som det ska, ingen rost, inga missljud osv.

Väldigt bra bensinsnåla bilar i övrigt, Lsi/Esi är populära bruksbilar så folket verkar gilla dem iallafall, sen om du som sagt vill ha mer tryck så köper du dig en VTi istället. Bensinsnåla dem också ifall du nu skulle tro något annat.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
Lars-P
10 augusti 2008 · 427 Inlägg

Kom facelift 99-00 kan vara bra att veta

1,4is och 1,5 vtec är de vanligaste, satsa på 1,5an, kör själv 1,4an som brruksbil o den är kanon men 1,5an drar mindre och är roligare

bara köpa smile

Senast redigerat av Lars-P (10 augusti 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang