Toffe10 skrev:
Zorgetz skrev:
hejhopp, ska införskaffa mig en Pysventil.. Dumpventil har jag redan.
Det är nu då en Volvo 740 Turbo Intercooler motor -87( inte karossen den är från 90 ), Kan någon hjälpa mig med att ta bilder och skicka till mig så jag får se Hur jag kopplar och på vilken slang osv, Det jag har upp fattat ( vad jag tror ) är att man ska knippsa av slangen som går in i kupén till "boost" klockan och sätta ett T-kors där? och sedan kapa yttligare en gång till där inne och sätta på den så kallade "Controllern"? hmm... stämmer de :S isf väldigt enkelt, men hur vet jag vad jag vrider upp den i för bar? kan ju gärna inte ut o spinna med kärran bara för o få se vilken bar man kommer upp i *god morgon yx-skaftet här bakom skärmen*. Kan inte så mycket om just de med dump och pys-ventiler. SNälla hjälp den stackars sate.
P.S Vilken Pysventil rekommenderar ni? D.S
Mvh Zkog
De enda du ändrar på om du gör så är hur mycket mätare ska visa fel ....De är slangen som går från wastgaten som du ska sätta ett T-kors på o sedan montera pysventilen på slangen som kommer från T-korset som du plasserar i motor utrymmet eller så drar du en slang in i kupen o sätter pysventilen där...De enda sätte du kan kolla laddtrycke på är att du far ut och test kör, börja med att ha pysventilen helt stängd o öka därefter men du måst ju ha en ordentlig tryckmätare o int orginal....
Jag har orginal mätare på min..och jag har pyst upp den så att nålen precis går ner i botten av det gula fältet..vet ej hur mycket den laddar då ? men jävlar vilken skjuts det blir, emot orginal laddtryck
Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden