Pysventils :D

Zorgetz LaddTrycksMissbrukare
28 augusti 2008 · 125 Inlägg

hejhopp, ska införskaffa mig en Pysventil.. Dumpventil har jag redan.

Det är nu då en Volvo 740 Turbo Intercooler motor -87( inte karossen den är från 90 tongue ), Kan någon hjälpa mig med att ta bilder och skicka till mig så jag får se Hur jag kopplar och på vilken slang osv, Det jag har upp fattat ( vad jag tror ) är att man ska knippsa av slangen som går in i kupén till "boost" klockan och sätta ett T-kors där? och sedan kapa yttligare en gång till där inne och sätta på den så kallade "Controllern"? hmm... stämmer de :S isf väldigt enkelt, men hur vet jag vad jag vrider upp den i för bar? kan ju gärna inte ut o spinna med kärran bara för o få se vilken bar man kommer upp i *god morgon yx-skaftet här bakom skärmen*. tongue Kan inte så mycket om just de med dump och pys-ventiler. SNälla hjälp den stackars sate.

P.S Vilken Pysventil rekommenderar ni? D.S

Mvh Zkog

opeldrifter
28 augusti 2008 · 1 253 Inlägg

Det klokaste först om jag ägde en turbo bulle är ju att införskaffa mig en laddtrycks mätare, för sitter du o skruvar på den där i blindo kan du ju säga godnatt snart om du inte har koll på laddtrycket;) tex denna pysventil funkar ju helt okej http://www.ridetech.se/Shop/Index.php?sArtId=BT-01 finns laddtrycksmätare där men i bra kvalitèt men hyfsat billiga ändå

Senast redigerat av opeldrifter (28 augusti 2008)

Lev livet nu innan det är för sent
bybban Livsnjutare (ibland å på helgerna)
28 augusti 2008 · 228 Inlägg

brukar inte bli nå bra när man drar in den i kupén.. lätt å få svajande laddtryck..

4x4 is tha shit!
Nissan King Cab "Brutus" (1987)
Toffe10 Lastbils Mekaniker
28 augusti 2008 · 357 Inlägg

Zorgetz skrev:
hejhopp, ska införskaffa mig en Pysventil.. Dumpventil har jag redan.

Det är nu då en Volvo 740 Turbo Intercooler motor -87( inte karossen den är från 90 tongue ), Kan någon hjälpa mig med att ta bilder och skicka till mig så jag får se Hur jag kopplar och på vilken slang osv, Det jag har upp fattat ( vad jag tror ) är att man ska knippsa av slangen som går in i kupén till "boost" klockan och sätta ett T-kors där? och sedan kapa yttligare en gång till där inne och sätta på den så kallade "Controllern"? hmm... stämmer de :S isf väldigt enkelt, men hur vet jag vad jag vrider upp den i för bar? kan ju gärna inte ut o spinna med kärran bara för o få se vilken bar man kommer upp i *god morgon yx-skaftet här bakom skärmen*. tongue Kan inte så mycket om just de med dump och pys-ventiler. SNälla hjälp den stackars sate.

P.S Vilken Pysventil rekommenderar ni? D.S

Mvh Zkog

De enda du ändrar på om du gör så är hur mycket mätare ska visa fel tongue....De är slangen som går från wastgaten som du ska sätta ett T-kors på o sedan montera pysventilen på slangen som kommer från T-korset som du plasserar i motor utrymmet eller så drar du en slang in i kupen o sätter pysventilen där...De enda sätte du kan kolla laddtrycke på är att du far ut och test kör, börja med att ha pysventilen helt stängd o öka därefter men du måst ju ha en ordentlig tryckmätare o int orginal....

TheFinnishFlash Avstängd
28 augusti 2008 · 1 266 Inlägg

Toffe10 skrev:

Zorgetz skrev:
hejhopp, ska införskaffa mig en Pysventil.. Dumpventil har jag redan.

Det är nu då en Volvo 740 Turbo Intercooler motor -87( inte karossen den är från 90 tongue ), Kan någon hjälpa mig med att ta bilder och skicka till mig så jag får se Hur jag kopplar och på vilken slang osv, Det jag har upp fattat ( vad jag tror ) är att man ska knippsa av slangen som går in i kupén till "boost" klockan och sätta ett T-kors där? och sedan kapa yttligare en gång till där inne och sätta på den så kallade "Controllern"? hmm... stämmer de :S isf väldigt enkelt, men hur vet jag vad jag vrider upp den i för bar? kan ju gärna inte ut o spinna med kärran bara för o få se vilken bar man kommer upp i *god morgon yx-skaftet här bakom skärmen*. tongue Kan inte så mycket om just de med dump och pys-ventiler. SNälla hjälp den stackars sate.

P.S Vilken Pysventil rekommenderar ni? D.S

Mvh Zkog

De enda du ändrar på om du gör så är hur mycket mätare ska visa fel tongue....De är slangen som går från wastgaten som du ska sätta ett T-kors på o sedan montera pysventilen på slangen som kommer från T-korset som du plasserar i motor utrymmet eller så drar du en slang in i kupen o sätter pysventilen där...De enda sätte du kan kolla laddtrycke på är att du far ut och test kör, börja med att ha pysventilen helt stängd o öka därefter men du måst ju ha en ordentlig tryckmätare o int orginal....

Jag har orginal mätare på min..och jag har pyst upp den så att nålen precis går ner i botten av det gula fältet..vet ej hur mycket den laddar då ? men jävlar vilken skjuts det blir, emot orginal laddtryck smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
MilleN
29 augusti 2008 · 9 108 Inlägg

http://www.garaget.org/forum/search.php

Sök. Och läs rubriksanvisningarna innan nästa trådstart, ligger som klistrad tråd i varje forumdel.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang