Bygga HemmaBar! =)

J_Erixzzon
5 september 2008 · 1 270 Inlägg

Tjena, nu är det så att jag ska bygga en bar hemma i källaren. Så tänkte kolla om det finns nåra som har gjort det som har lite tips? Även bra länkar till några ritningar.

Har kolla runt lite innan åå hitta lite, men skapar den här för att även få se på andras barer och få lite inspiration tongue

Lägg gärna in bilder på era barer om ni har nån där hemma smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
TheKG
5 september 2008 · 71 Inlägg

Ska du mura upp den eller bygga i trä?

FireTraXX DFFL
5 september 2008 · 9 020 Inlägg

Google Sketchup.

Bra program för sånt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
J_Erixzzon
5 september 2008 · 1 270 Inlägg

TheKG skrev:
Ska du mura upp den eller bygga i trä?

Det blir att bygga den i trä.

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
5 september 2008 · 1 270 Inlägg

FireTraXX skrev:
Google Sketchup.

Bra program för sånt.

Okej, ska se om jag klarar av det :Phehe

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Cloudsurfer Hårdrockare - Ärkemupp.
5 september 2008 · 270 Inlägg

hade satsat på att bygga stommen i vanligt regelverksträ och sen lägga nån sorts massivare panel på utsidan, i tex Ek eller liknande tungt träslag och en rejäl bänkskiva ovanpå det.

Ska du ha olika tappar och sådant med?

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!
TurbOla Reservdansk
5 september 2008 · 6 271 Inlägg

Cloudsurfer skrev:
hade satsat på att bygga stommen i vanligt regelverksträ och sen lägga nån sorts massivare panel på utsidan, i tex Ek eller liknande tungt träslag och en rejäl bänkskiva ovanpå det.

Ska du ha olika tappar och sådant med?

Håller med, se bara till att bygga stadigt, för folk lär väl stå o hänga i baren som vanligt. wink

Bakom disken, på väggen, är det riktigt nice med en spegel på väggen, och så glashyllor framför, om du förstår vad jag menar, så att det som står på hyllorna speglas. Och så får man gärna belysa glashyllorna med typ blåa dioder eller dyl.

För att förstå bättre, ta typ lampan på mobiltelefonen och belys t.ex. Absolut Päreon underifrån, så kommer det fina i kråksången att synas.

Måste ju ha lite bling bling! big_smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
J_Erixzzon
5 september 2008 · 1 270 Inlägg

TurbOla skrev:

Cloudsurfer skrev:
hade satsat på att bygga stommen i vanligt regelverksträ och sen lägga nån sorts massivare panel på utsidan, i tex Ek eller liknande tungt träslag och en rejäl bänkskiva ovanpå det.

Ska du ha olika tappar och sådant med?

Håller med, se bara till att bygga stadigt, för folk lär väl stå o hänga i baren som vanligt. wink

Bakom disken, på väggen, är det riktigt nice med en spegel på väggen, och så glashyllor framför, om du förstår vad jag menar, så att det som står på hyllorna speglas. Och så får man gärna belysa glashyllorna med typ blåa dioder eller dyl.

För att förstå bättre, ta typ lampan på mobiltelefonen och belys t.ex. Absolut Päreon underifrån, så kommer det fina i kråksången att synas.

Måste ju ha lite bling bling! big_smile

Jo det blir nog till att bygga så, låter som ett bra sätt.

Tapparna vet jag inte, hade inte nån tanke på det. Men ska kanske köra på det?
Jo spegelvägg med hyllor som blir belysta ska jag ha, sen även en dart tavla dock inte vi spegelväggen wink haha

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
PH_
5 september 2008 · 310 Inlägg

Har en halvfärdig bar hemma. Överlägset billigaste lösningen:

Skåp från en bokhylla eller liknande i lagom höjd, mdf runt om skåpen som klädnad och en bänkskiva från ikea uppepå..

Totalkostnad ca 600kr.

Mercedes 190E 2.5 16v "Cosworth" (1991)
roxe Jesus didn´† Tap
5 september 2008 · 1 146 Inlägg

Hemmabar är fan överlägset bland polarna. KOmmer bli helgrymt.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
J_Erixzzon
5 september 2008 · 1 270 Inlägg

roxe skrev:
Hemmabar är fan överlägset bland polarna. KOmmer bli helgrymt.

Jo, faan det kommer bli hel grymt wink

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang