Ljud Bygge, Kickpanel

Ice_On_FiRe
12 september 2008 · 80 Inlägg

Så nu har jag införskaffat Fleecetyg, 1st Aluminium Roller, Glasfibermatta, Härdare, Polyesterplast, penslar samt Aceton.
Har även köpt monteringsring och monterat fast dom i dörren och spännt fast fleecetyget, tänkte ba höra hur jag ska göra nu för att slutföra mitt bygge?
Några tips på vad för tyg jag kan använda senare när arbetet är klar?

en fråga till bara är Polyesterplast samma sak som Glasfiberspackel?

Ice_On_FiRe
12 september 2008 · 80 Inlägg

om ni kan typ skriva steg för steg hur man gör så skulle jag va tacksam:)

IKUZUS
12 september 2008 · 13 Inlägg

Nej det är helt olika saker. Glasfiberspackel är ett "spackel" med glasfiber trådar i. Dom gör spacklet starkare. Polyesterplast är en form av lim som du måste armera (förstärka) med glsfiberväv. Annars får du ingen styrka o hållbarhet. Vilket tyg du ska använda beror på vilken look du vill ha. Tex Vinyl eller konstskinn, högtalar matta. Kolla runt för ideer. Börja med att klippa till Glasfibermattan i lagom bitar. Sen blandar du plasten med härdaren (blanda inte för mycket på en gång då härdar det innan du hinner lägga på) Blanda i en bytta så kan du doppa väven innan du lägger på den. Blöt ner fleecen först sen kan du börja lägga på lager på lager. Använd roller`n till att trycka ur luft med. Bygg så många lager som du tror du behöver för att det ska bli starkt. När du är klar så "rugga" upp ytan så limmet du ska använda när du klär fäster. Hoppas du fick lite hjälp o lycka till

Saab V4 (1975)
Thullen
12 september 2008 · 1 653 Inlägg

Yputube är en guldgruva vad gäller guider osv för många saker, däribland hur man jobbar med glasfiber med mera.
Det fins ett flertal guider, kolla på några av dem så får du en uppfattning om hur man ska göra och hur det ska se ut, sen är det bara prova sig fram, du lär dig av att prova.
Här är ett exempel på youtubeguide: http://www.youtube.com/watch?v=MVFwQl2UeqM

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang