Marknadsundersökning till vårat UF företag

tsdi Egenföretagare
19 september 2008 · 2 496 Inlägg

Jag och en klasskompis har startat ett företag som vi döpt till ”AE Import” våran affärs ide är att till ett konkurrens kraftigt pris erbjuda varor med hög kvalité på den svenska marknaden.

Detta kommer att drivas via ”UF” (Ung Företagsamhet) genom skolan, något alla elever gör när de går ekonomisk utbildning på gymnasie nivå.

De vi vill veta av er är vad vi ska satsa på att ta hem ?

De idéer vi har att erbjuda:

Kopplings kitt.

Angel eyes

Styling baklysen

Xenon konverterings kitt

Högtalare

Slutsteg

Tryckrör

Och övriga bil relaterade delar till ett ca pris som ligger 30% under den Svenska marknadens


Något som borde komplitreas ?

Något som borde kollas upp innan? har redan en privat person i USA som kommer att skicka varorna till oss via FedEx.

Produkterna vi tar hem kommer att hålla hög kvalité. DVS. JL Audio, Rockford osv..

Vi kommer att skaffa en proffsig hemsida med en enkel struktur och utan dold info om vad som gäller vid köp retur osv.

Skicka varor kan vi även kunna skicka via postförskott alltså inget ”sätta in pengarna först så får du produkten sen”

Skulle det hos er finnas intresse att köpa av ett UF företag?

Mvh Emil Edman

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
st200_timpa
19 september 2008 ·

verka ju jätte bra!...smile

stollen Blev inte som jag borde blivit
19 september 2008 · 418 Inlägg

UF var tider det :p
Tycker det låter riktigt bra. men lite interiörsstyling vore fint med.

Lycka till med företaget.

Man vet att en bil har använts på rätt sätt när bromspedalen rostat fast.
Gronwalls
19 september 2008 · 1 808 Inlägg

låter bra de där smile go for it

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
Frippe1
19 september 2008 · 116 Inlägg

ja abolut=)

Frippe
Volvo 855R (1997)
diamond_ Diamond
19 september 2008 · 540 Inlägg

låter väldigt bra faktiskt..  men kopplingskitt är nog lite smått onödigt och dyrt ändå..

I'm Rick James Bitch!
A_W_ ingen livslust
19 september 2008 · 169 Inlägg

Fixa då, så ska ja smeta på en beställning.

Ska du va här inne så får du fan gå ut!
Saab 900 "Talladega" (1997)
Opel Vectra (1996)
FireTraXX DFFL
19 september 2008 · 9 020 Inlägg

Glöm inte Devileyes, då får ni en till kund. big_smile

EDIT:
Och xenonkitten måste ni hålla under 500kr INKL. FRAKT.
Annars är det billigare att bestälal från USA.

Senast redigerat av FireTraXX (19 september 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
paesarn Styr& regler tekniker
19 september 2008 · 25 Inlägg

Gjorde ungefär samma sak när jag hade UF. Fast jag tog direkt ifrån fabrik i kina ist:)
Det är en riktigt bra ide som ni kan komma långt i UF på. den tror jag allt på, se till att få med lite sponsorer och folk som vågar satsa på er då kommer det gå mkt lättare.
Usa marknaden är bra, men tro inte att ni slipper tull & moms för att det står "gift" på paketet.
Skriv bara ner värdet helt enkelt, till typ 10USD och skriv birthday gift eller nått sånt på paketet;)..
Hoppas att de går bra för er, hör gärna av er när ni har uppe hemsidan:)
//p

Nissan Skyline R33 GTS25T "Lek bilen" (1994)
Nissan Skyline R33 GTS25T "Japanarn" (1995)
Saab 900 2.0T "Blue Dream" (1995)
Chrill27
19 september 2008 · 553 Inlägg

Jodå idén låter ju bra och självklart skulle man handla om ni ligger 30% under det svenska marknadspriset.
Fast jag tycker att kopplingskit känns lite overkill, kanske inte är så lätt att sälja men det är vad jag tror smile

baerserk Bäst i värla
19 september 2008 · 150 Inlägg

Mätare vore väl nått? Nu vet jag inte direkt såhär på rak arm vilka märken,prisklasser och vad för kvalité den amerikanska marknaden har att erbjuda, men dom borde ju ha nått vettigt smile
Laddtrycksmätare,oljetrycksmätare,oljetemp,lambdamätare,vattentempmätare osv osv är ju sånt som svenska företag säljer ganska mycket skulle jag tro.

ichibon mmm, blåbärssoppa.
19 september 2008 · 616 Inlägg

tsdi skrev:
Något som borde komplitreas ?

Aha, nytt ord! Intressant... cool

/ichi
Sarge
19 september 2008 · 2 337 Inlägg

Håller med om att det låter bra, men just kopplingskit känns lite overkill. Annars är det bara att rulla på, tycker jag smile

MrInfinity Pulverlackerare/Taxichaffuör
19 september 2008 · 455 Inlägg

Det låter som en kanon idè tycker jag. Xenon kit och angel eyes är något jag skulle kunna tänka mig att köpa av något liknande företag, resten av sakerna du räknar upp är jag lite tveksam över.

tsdi Egenföretagare
19 september 2008 · 2 496 Inlägg

Tack ska ni ha alla ! har systlat lite med detta på fritiden och tagit hem lite kopplings kitt säljer rättså bra faktikst ! men man kanske ska inrikta sig ENBART på tex styling eller motor å så ?

Tack för alla tips ! så åter kommer jag med hemsidan när det nu kommer igång med allt !

Mvh Emil

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Scratch
20 september 2008 · 719 Inlägg

Låter som en bra idé men rätt mig nu om ja har fel... men när jag hade mitt UF företag i plugget för 4 årsen eller vad det kan va så fick man bara omsätta högst 35000kr annars måste man starta ett Handelbolag.

Läste nu att det står att omsätter ni mer än 30000kr måste man börja betala in moms och skatter till skatteverket. det vill säga det blir snarlikt ett handelbolag och en massa mer pappers arbete mm. UF gäller ju på samma sätt som hobby inkomst skattefritt upp till 30000kr  per kalender år. Och när skatteverket kommer in kan ni inte mygla med tull och moms avgifter längre. (om ni nu skulle göra det).

Hade själv detta problem när ja o mina vänner hade vårt UF vi arrangerade ungdomsfester eller fest vi kunde bara arrangera en fest för annars hade vi haft för högomsättning.

live free, die young.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang