Varför är det svårare att lacka metallic?

850projekt
27 september 2008 · 15 Inlägg

Hej, tänkte lacka om hela min saab 9-5. Grejen är att bilen är blå metallic och lackeraren sa att är det metallic så är det mycket svårare att lacka, varför är det så? Skulle jag kunna lacka bilen i samma färg fast utan metallic? blir det lika fint fast utan dem små glittrande skiten i?

Tackar för svar....

civic Naturally Aspiranted
27 september 2008 · 543 Inlägg

nej

Rspeter Audi A5 quattro driver.
27 september 2008 · 2 203 Inlägg

Spelar det någon roll om det är svårare? Byt lackerare om det känns som om han inte klarar av det.

Rushman Evolution Garage
27 september 2008 · 1 299 Inlägg

seriös lackerare som har problem å lacka metallic...?

Sky´s the limit...
WilYawn Golle
27 september 2008 · 448 Inlägg

En hellack ska inte spela roll. Det är svårare att punktbättra metallic, men det verkar inte vara fallet här.
Sök dig till en seriösare lackerare...

James May: In other news.... I've fitted a fan!
850projekt
28 september 2008 · 15 Inlägg

okj´, ska prata med honom. tack alla

Sephira Fordonslackerare
29 september 2008 · 49 Inlägg

För en lackerare ska det inte vara svårare att lackera metallic.. att det skulle vara svårare antar jag att han menar på att det blir lätt flammigt, ojämt,..men om så är fallet,då är han ingen bra lackerare. med rätt tryck och teknik så är det lika lätt som med solida lacker.så jag tycker du ska vända dig till någon annan lackerare.
Vill du ha metallic så ska du ha metallic,du får hitta någon som kan lackera det isf!.. sen är det ju din personliga åsikt och smak om det är lika snyggt med solid lack,.smaken är som baken..

Senast redigerat av Sephira (29 september 2008)

germ424
29 september 2008 · 267 Inlägg

metallic e mycket svårare att lackera, att man får metallicen jämt o snyggt, kan lätt bli flammigt, men han borde ju kunna de ifall han e en billackerare

rostskyddsmålare
Smajly
30 september 2008 · 3 059 Inlägg

Inte mycket svårare med metallic än solid nä. Bara du e noga så går det bra.. Samma gäller för den solida.

Cyalume
30 september 2008 · 14 Inlägg

Nu är det många som skriver att nej det är inte svårare med metallic än med en icke.
Varför det är svårare kan man på ett väldigt bra sätt se på t.ex en silver bil som fått stötfångarna omlackade.. lägger man förmycket metallic lack så kan de få en tendens att se mörkare ut.. och lägger man för lite ja då får man ju sprut damm.. men vi kan ju säga så här.. ska du göra det själv och lacka om hela bilen så varför inte köra metallic för att lära sig.. ska du lämna bort den så kör metallic... en riktig billackerare SKA fan kunna lacka metallic.. annars har han fel jobb...

Mattzzon Trucker
30 september 2008 · 168 Inlägg

När jag skulle lacka min front o bak så gick jag till en mycket seriös lackfirma,, o jag hade åxo fått för mig att de va svårt att lacka metallic, så jag frågade han när jag kom dit.

" Men jag har hört lite om att de ska vara svårt att lacka metallic? "
" Öööö....va ? "
Jag blev lite idiot förklara ett tag där hahaha, så en seriös lackerare ska kunna lacka lika bra med metallic som vanlig lack.

850projekt
2 oktober 2008 · 15 Inlägg

Hahaha tack alla, coola svar från några:P ska fan i mig lacka den metallic:D gör han inte ett bra jobb, så får han fixa det på något sätt, inte mina problem:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang