Soppa pump låter

Ante86
30 september 2008 · 10 Inlägg

Tjena, har haft bilen ca 2 månader nu (nyss tagit lappen) nu på senaste tiden (sedan nån vecka tbx) hör jag att de låter BZZZZ bakom bilen. Hissade upp bilen för o fixa avgasröret och kolla samtidigt va de är som låter... de är i tanken? är det bränslepumpen som låter? låter iaf innuti från tanken o de låter BZZZZ... nån som har en aning va de kan vara?

Slog lite fint på tanken men de slutade inte o låta... kommer iaf från tanken.

blacken
30 september 2008 ·

Det är dax att byta pump..

CC72
30 september 2008 · 1 661 Inlägg

Pumpen surrar medans motorn är igång och när du slår på tändningen ska den också surra ett litet tag, alltså inget konstigt utan helt normalt. På vissa bilar hörs det mindre och andra mer.

Ante86
30 september 2008 · 10 Inlägg

Den låter hela tiden,när motorn är igång och de låter så att man hör både utifrån och inifrån har man radion igång lite granna så låter den mkt ändå.

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
1 oktober 2008 · 3 404 Inlägg

Öppna inspektionsluckan och kolla om det ser tokigt ut... Det låter dock som sig bör men som sagt lite för mycket...

Hur går motorn i övrigt? Får den tillräckligt mycket sås osv. Om det nu funkar som sig bör finns det ingen anledning att byta. Vad är det för bil btw?

Senast redigerat av TenZer (1 oktober 2008)

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
oleg Trätekniker
1 oktober 2008 · 387 Inlägg

Det är nog ingen fara så länge allt går som det ska.
Du ska höra hur en sporthoj låter när man slår på tändningen, ett himla surrande och det är nog samma med en bil!

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......
blacken
1 oktober 2008 ·

Ante86 skrev:
Den låter hela tiden,när motorn är igång och de låter så att man hör både utifrån och inifrån har man radion igång lite granna så låter den mkt ändå.

En "tumregel" är att om bilen står på tomgång och soppapumpen hörs tydligt utifrån på ca:1 meters håll så är den slut..

Koop
1 oktober 2008 · 1 867 Inlägg

Min pump har alltid låtit så, sen den var ny.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Batta
2 oktober 2008 · 1 353 Inlägg

på min 525 touring så hörs pumpen på typ 4-5 meter utifrån, hörs dock ingenting inne i bilen. , och den är nyligen utbytt, och det låter lika mycket på farsans nya 528 touring, så det är nog ingen fara ^^

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
dasse
2 oktober 2008 · 74 Inlägg

om du har dåligt med sås i kan de arbeta mer än vanligt,de låter mer när du drar på täningen för att få upp trycket

Ante86
4 oktober 2008 · 10 Inlägg

Man hör ljudet redan från 3 meter om inte mer, de är jäla ljud o låta oO btw de e en audi 100 2.0e sedan 1992. tror ja ska byta pumpen. den ska inte låta så här:S

NFC-racing
4 oktober 2008 · 63 Inlägg

Ja antingen byta eller ordna en ny i beredskap.....då håller nog den gamla...lagen om alltings jävlighet....

Konsten att ha roligt för små pengar....*L*
hpmotor
5 oktober 2008 · 1 Inlägg

Kolla så att inte det lilla filtret på pumpen är igensatt.
Har du bytt bränslefiltret? Annars kan det vara dags..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang