Vad blir det för dom (fortkörning)?

Youngblood Billackerare
28 december 2007 · 737 Inlägg

JFall skrev:
I lördags på väg te jobbet, då jag hade lite brottom,
så stod polisen med laser i utkanten av linköping, och tog mig för att köra i 123km/h på 90 väg...
Såg själv att jag åkte i 110 så skrev inte på nåt papper...
ska te tinget snart o få reda på hur många månader det blir...

Vad tror ni det blir ?? han sa att det kunde bli 2-3 månder. Körde när det var bra väglag,ljust ute, knappt nån trafik mm.

Har haft körkortet i 1 1/2 år...
Och om jag skaffar nått slags intyg av min chef att jag behöver bil te jobbet så kanske det inte blir sämre direkt?

Jag gjorde nästan exakt samma sak. 126km/h på 90 väg. Skrev dock på. Bra väglag, ljust ute och knappt någon övrig trafik. Jag hade också haft mitt körkort i 1 ½ år.

Jag blev av med kortet i 2 månader, fick 2000 i böter och fick sedan ta om det. Detta hände år 2000.

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
Smajly
28 december 2007 · 3 059 Inlägg

JFall skrev:
I lördags på väg te jobbet, då jag hade lite brottom,
så stod polisen med laser i utkanten av linköping, och tog mig för att köra i 123km/h på 90 väg...
Såg själv att jag åkte i 110 så skrev inte på nåt papper...
ska te tinget snart o få reda på hur många månader det blir...

Vad tror ni det blir ?? han sa att det kunde bli 2-3 månder. Körde när det var bra väglag,ljust ute, knappt nån trafik mm.

Har haft körkortet i 1 1/2 år...
Och om jag skaffar nått slags intyg av min chef att jag behöver bil te jobbet så kanske det inte blir sämre direkt?

Isåfall ska du nog få din hastighetsmätare kallibrerad.. tror inte lasern slår fel på 13km/h om du e så säker på att du kört 110.

Du höll kanske 123 när dom mätte dig men du va nere i 110 när du upptäckte dom.. du vet ju inte exakt när han mätt dig.

Senast redigerat av Smajly (28 december 2007)

rs niklas saab expert
28 december 2007 · 248 Inlägg

JFall skrev:
Okej, tack för alla inlägg... det ser ut som det lär bli minst 3 månder ialf... men jag får se när jag blir kallad till tinget. hmm

Det blir mer änn ett helvete om det blir mer änn 3månader känns det som

det skulle du tänkt på när du gasade på lite extra

Saab 900 aero "el turbo negro" (1985)
Youngblood Billackerare
28 december 2007 · 737 Inlägg

rs niklas skrev:

JFall skrev:
Okej, tack för alla inlägg... det ser ut som det lär bli minst 3 månder ialf... men jag får se när jag blir kallad till tinget. hmm

Det blir mer änn ett helvete om det blir mer änn 3månader känns det som

det skulle du tänkt på när du gasade på lite extra

Det är alltid lätt att vara efterklok... wink

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
wimhed
28 december 2007 · 510 Inlägg

Squadron skrev:
Jag chansar på 3månader ifall du inte har bra skäl till kortare tid.
Jag fick 3månader, men pga chefen skrev en skrivelse osv fick jag ner det till 1månad.

Sjukt att det går till så! .. Ni som behöver körkortet på arbetstid borde väl endå har mer vett i huvudet att vara mera rädd om det .. Stämmer inte det? Tycker inte att arbetsgivaren ska kunna korta straffat .. Borde vara lika för alla .. Men som sagt, ni som behöver det till och från jobbet, Som behöver det innom jobbet mm ni måste ju sköta lagarna ännu mer ..

Opel Vivaro (2011)
Ford F100 (1953)
pellepung pensionär
28 december 2007 · 2 Inlägg

Youngblood skrev:

JFall skrev:
I lördags på väg te jobbet, då jag hade lite brottom,
så stod polisen med laser i utkanten av linköping, och tog mig för att köra i 123km/h på 90 väg...
Såg själv att jag åkte i 110 så skrev inte på nåt papper...
ska te tinget snart o få reda på hur många månader det blir...

Vad tror ni det blir ?? han sa att det kunde bli 2-3 månder. Körde när det var bra väglag,ljust ute, knappt nån trafik mm.

Har haft körkortet i 1 1/2 år...
Och om jag skaffar nått slags intyg av min chef att jag behöver bil te jobbet så kanske det inte blir sämre direkt?

Jag gjorde nästan exakt samma sak. 126km/h på 90 väg. Skrev dock på. Bra väglag, ljust ute och knappt någon övrig trafik. Jag hade också haft mitt körkort i 1 ½ år.

Jag blev av med kortet i 2 månader, fick 2000 i böter och fick sedan ta om det. Detta hände år 2000.

japp har du prövotid tar dom lappen och du måste ta om det, och på bilar som är -88 och nyare får inte mätarn slå fel då får du ombes så de hjälper inte att kalibrera den

JFall
7 mars 2008 · 69 Inlägg

Så efter 3 1/2 månad väntan, så har jag fått tid för uppkörning nästa vecka smile kommer bli så sjukt skönt när det är klart...  Fick veta av en vänn att de har börjat bli mer hårdare på eco-driving, så får se hur man ska köra....,1-3 2-4,3-5...

Det man inte har under huvven får man ha i bagaget!
WWW.AUTOHIFI.SE
Team-Adolfsson Gödseldräng
7 mars 2008 · 4 529 Inlägg

JFall skrev:
Så efter 3 1/2 månad väntan, så har jag fått tid för uppkörning nästa vecka smile kommer bli så sjukt skönt när det är klart...  Fick veta av en vänn att de har börjat bli mer hårdare på eco-driving, så får se hur man ska köra....,1-3 2-4,3-5...

man blir rätt nervös när man väntar på svar från länsstyrelsen
jag har fortfarande inte erkännt mitt då jag blev tagen av vägkamera 111 på 90 väg wink 2800 i böter
inte lätt för en fattig fan som jag heehe


men eligt eco driving du behöver inte köra det hela tiden
var vänlig mot dom snacka rätt mycket och motorbromsa ofta ge tecken tidigare än vanligt det är plus i kanten wink
det räcker att du visar dom att du kan köra eco driving jag körde bara det ca 3-4km sen sket jag i det och det gick ju för mig ändå smile

Moggen
14 oktober 2008 · 20 Inlägg

körde 157 km/h på 90 väg igår och förlorar mitt B-C körkort.. har 1 månad kvar av prövo tiden.. +nyanställd på ett åkeri och ska ha barn i april..  kanon fint väder och 1 bil framför mig.

någon som kan tänka sig hur domen kommer att bli.. är ganska så nervös av mig just nu.... ??

BMW 325i "Padden" (1988)
BMW 750 IL (1997)
Ford F250 "7.3 Powerstroke Crew Cab" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang