Undrar bara hur mycket Audi A4/S4 driver fram respektive bak? Har hört/läst att det är 50/50 men stämmer det verkligen då en polare sa idag att de driver 65% fram samt 35% bak och jag sa att det är 50/50. Vem av oss är det som har rätt egentligen
Angående haldex så har jag läst att bilen driver 90-95% fram samt 10-5% bak, korrekt eller inte?
Undrar bara hur mycket Audi A4/S4 driver fram respektive bak? Har hört/läst att det är 50/50 men stämmer det verkligen då en polare sa idag att de driver 65% fram samt 35% bak och jag sa att det är 50/50. Vem av oss är det som har rätt egentligen
Angående haldex så har jag läst att bilen driver 90-95% fram samt 10-5% bak, korrekt eller inte?
Är ni säkra på att quattron driver 50/50 fick nyss tips av en annan på gorg att quattron ska driva 40% fram och 60% bak, vore riktigt nice om någon vet någon länk där det står vad som gäller
Är ni säkra på att quattron driver 50/50 fick nyss tips av en annan på gorg att quattron ska driva 40% fram och 60% bak, vore riktigt nice om någon vet någon länk där det står vad som gäller
Ang torsen: http://en.wikipedia.org/wiki/Torsen Haldex skiljer sig beroende på VILKEN bil och hur tillverkaren ville att just den bilmodellen ska bete sig. Bara för att en A3a driver 90/10 betyder inte att S60 AWD driver lika osv..
Nä, det är normalt 50/50 men mittdiffen kan fördela kraften framåt och bakåt! Upp till 75% till både framaxel eller bakaxel vid behov. "upp till" 75/25% eller 25/75% mao! Bakaxel och framaxel har normalt en öppen diff men det finns en knapp vid handbromsen och trycker man in den låser man bakdiffen stum. Voila, bilen driver garanterat på 3 hjul! Funkar upp till 25kmh och ska inte användas på torrt för då kan nått gå väldigt illa...