I vilken bil får man bäst ljud i? Liten bil typ A3, A4 sedan eller A4 avant?

Jevlaranamma
22 oktober 2008 · 172 Inlägg

Skriver denna tråd för att få det klart för mig en gång för alla. Det jag undrar över är i vilken slags bil får man bäst ljud i? Som en del säkert sett min andra tråd i "allmänt" angående bilköp så hör denna tråd ihop med den.

Frågan är alltså vilken slags bil får man bäst ljud i? Vad jag hört så ska "liten" bil samt "kombi" vara det bästa alternativet och att "sedan" bilar ska va riktigt kasst när det gäller ljudbygge pga "basen" inte kommer in i coupén lika mycket som med en liten bil eller kombi.
Har själv ingen erfarenhet alls det är därför jag lägger denna tråd då jag ska lämna in bilen för ett seriöst ljudbygge.

Är det någon skillnad om bilen är 3dörrars eller 5dörrar, tänker mest på Audi S3/A3 i detta läge då.

Tacksam för svar av kunniga billjudbyggare! smile

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
22 oktober 2008 · 2 009 Inlägg

A3 är lättast att få bra ljud i och dörrarna spelar ingen roll.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
Jevlaranamma
22 oktober 2008 · 172 Inlägg

Anade faktiskt att A3:an är bäst när det gäller ljudbygge smile

BMTech skrev:
A3 är lättast att få bra ljud i och dörrarna spelar ingen roll.

FLindgren
22 oktober 2008 · 5 089 Inlägg

saab 9000...

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Jevlaranamma
22 oktober 2008 · 172 Inlägg

Har du inge vettigt att skriva så kan du hålla käften!

FLindgren skrev:
saab 9000...

evilaudio
22 oktober 2008 · 16 195 Inlägg

Jevlaranamma skrev:
Har du inge vettigt att skriva så kan du hålla käften!

FLindgren skrev:
saab 9000...

ehhh VA??!!!    saab 9000 e ju skit bra om man ska bygga ljud.. tok lätt insterumentpanel å ploacka bort å bygga om.. man får ju lätt dit 6,5" i panelen..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
FLindgren
22 oktober 2008 · 5 089 Inlägg

Jevlaranamma skrev:
Har du inge vettigt att skriva så kan du hålla käften!

FLindgren skrev:
saab 9000...

Jag tycker det är den bästa bilen(som rubriken frågar efter).... men isåfall får jag väll säga en a3 så du blir lycklig smile

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Jevlaranamma
22 oktober 2008 · 172 Inlägg

Sorry för mitt språk, trodde bara att du jävlades med mig hmm

FLindgren skrev:

Jevlaranamma skrev:
Har du inge vettigt att skriva så kan du hålla käften!

FLindgren skrev:
saab 9000...

Jag tycker det är den bästa bilen(som rubriken frågar efter).... men isåfall får jag väll säga en a3 så du blir lycklig smile

Jevlaranamma
22 oktober 2008 · 172 Inlägg

Blev lite fel där från min sida, trodde killen drev med mig, vilket inte var så. Men tvivlar inte på dina kunskaper angående billjud. Saken är den att 9000 är för gammal, framhjulsdriven och en Saab vilket är uteslutet för min del smile

evilaudio skrev:
ehhh VA??!!!    saab 9000 e ju skit bra om man ska bygga ljud.. tok lätt insterumentpanel å ploacka bort å bygga om.. man får ju lätt dit 6,5" i panelen..

evilaudio
22 oktober 2008 · 16 195 Inlägg

Jevlaranamma skrev:
Blev lite fel där från min sida, trodde killen drev med mig, vilket inte var så. Men tvivlar inte på dina kunskaper angående billjud. Saken är den att 9000 är för gammal, framhjulsdriven och en Saab vilket är uteslutet för min del smile

evilaudio skrev:
ehhh VA??!!!    saab 9000 e ju skit bra om man ska bygga ljud.. tok lätt insterumentpanel å ploacka bort å bygga om.. man får ju lätt dit 6,5" i panelen..

å audi e bakhjulsdriven elle??? tongue

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Jevlaranamma
22 oktober 2008 · 172 Inlägg

Absolut inte, men i min andra tråd står de att jag ska köpa mig en Quattro vettu big_smilebig_smile

evilaudio skrev:

Jevlaranamma skrev:
Blev lite fel där från min sida, trodde killen drev med mig, vilket inte var så. Men tvivlar inte på dina kunskaper angående billjud. Saken är den att 9000 är för gammal, framhjulsdriven och en Saab vilket är uteslutet för min del smile

evilaudio skrev:
ehhh VA??!!!    saab 9000 e ju skit bra om man ska bygga ljud.. tok lätt insterumentpanel å ploacka bort å bygga om.. man får ju lätt dit 6,5" i panelen..

å audi e bakhjulsdriven elle??? tongue

racer-putte
22 oktober 2008 · 6 558 Inlägg

Jag har haft en a4-avant å den va det kanonfint ljud i ....kanske det berodde på bygg-herren.......hahaha.xd

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Jevlaranamma
22 oktober 2008 · 172 Inlägg

"Avant" lär ju inte heller vara några fel på att bygga ljud i, då man får in ljudet direkt i coupén men sen så spelar det självklart vem som byggt och vilka komponenter man använt osv big_smilebig_smile

racer-putte skrev:
Jag har haft en a4-avant å den va det kanonfint ljud i ....kanske det berodde på bygg-herren.......hahaha.xd

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang