hjälp med renault 19

aly
8 maj 2006 · 84 Inlägg

hej
jag e en student som fått en renault 19 av farsan bara föratt han orkade inte köra den mera då han köpte  bmw5..
aja hur som helst bilen e i bra sikt..  finns nog lite lite rost uder förar dörren.

jag är ganska ny på bilar. ( kan style inuti bilen, men kass på utsidan).
¨
oki tillbaks till ämnet.


den där biten som rostat har gjort ett håll under dörren. det syns ej om man inte ligger på marken o kollar på det. så jag undrar hur fixar jag detta?

andra fråga. jag tänker sänka ner bilen & sen köpa 17" fälgar. jag försökt o söka på google men ej hittat nåt bra svar om hur jag sänker en renault 19.

räker det med bara fjädrar eller?

ska köpa body kit och sånt, fast hittade inga svenska sidor som säljer sånt till renault 19..  nån som vet ?
annars får jag nöja med och beställa från england.

så skulle bli glad om jag kunde få lite hjälp här smile

tack

Senast redigerat av aly (8 maj 2006)

Kojloj
8 maj 2006 · 458 Inlägg

aly skrev:
hej
jag e en student som fått en renault 19 av farsan bara föratt han orkade inte köra den mera då han köpte  bmw5..
aja hur som helst bilen e i bra sikt..  finns nog lite lite rost uder förar dörren.

jag är ganska ny på bilar. ( kan style inuti bilen, men kass på utsidan).
¨
oki tillbaks till ämnet.


den där biten som rostat har gjort ett håll under dörren. det syns ej om man inte ligger på marken o kollar på det. så jag undrar hur fixar jag detta?

andra fråga. jag tänker sänka ner bilen & sen köpa 17" fälgar. jag försökt o söka på google men ej hittat nåt bra svar om hur jag sänker en renault 19.

räker det med bara fjädrar eller?

ska köpa body kit och sånt, fast hittade inga svenska sidor som säljer sånt till renault 19..  nån som vet ?
annars får jag nöja med och beställa från england.

så skulle bli glad om jag kunde få lite hjälp här smile

tack

Angående rosten: Om det är rosthål så rekomenderar jag att du tar fram vinkelkapen och gör ett
lite större hål så att all rost försvinner sen så skär du till en plåt bit och svetsar dit.. Sen är det
bara att spackla slipa spackla slipa spackla slipa tills det är bra..

Angående sänkning: Svar ja, alltså du kan ju köpa nya stötdämpare också men det räcker med
sänknings fjädrar.. Men vill du ha riktig väghållning så köp ett helt kit till detta..

Styling sidorna är jag inte så haj på..
Lycka till!

aly
8 maj 2006 · 84 Inlägg

tack för svaret.

okej så kanske dags o skaffa en garage snabbt och köpa verktyg..
väntade med detta föratt see om det liksom hade funnits prylar till bilen först..
har redan köpt ganska mkt för insidan av bilen och så.. men ej installerat nåt.

en annan sak jag kom på.   vad menade du exakt med

"Angående sänkning: Svar ja, alltså du kan ju köpa nya stötdämpare också men det räcker med
sänknings fjädrar.. Men vill du ha riktig väghållning så köp ett helt kit till detta.."
vilken kit ? 
menar du ungefär en sånt   (       http://frick.mine.nu/mcpherson/     )  ?? klipa o svetsa och sånt?.
sånt kan jag inte hmm    så köper hellre men från vilken sida? smile eller det räker bara ni liksom ger mig "rätt ord" så försöker jag söka själv efter det smile

Audifantast Fartälskare
8 maj 2006 · 390 Inlägg

hehe kanske lika bra att låta någon annan göra det eller lämna in wink kan ju gå fel...väääldigt bra att lära sej först men kanske på en bil som inte är fin eller som ska skrotas...

Speedparts That´s why.......
aly
8 maj 2006 · 84 Inlägg

hm.. så hur mkt brukar prist stå på då ?

Kojloj
9 maj 2006 · 458 Inlägg

aly skrev:
tack för svaret.

okej så kanske dags o skaffa en garage snabbt och köpa verktyg..
väntade med detta föratt see om det liksom hade funnits prylar till bilen först..
har redan köpt ganska mkt för insidan av bilen och så.. men ej installerat nåt.

en annan sak jag kom på.   vad menade du exakt med

"Angående sänkning: Svar ja, alltså du kan ju köpa nya stötdämpare också men det räcker med
sänknings fjädrar.. Men vill du ha riktig väghållning så köp ett helt kit till detta.."
vilken kit ? 
menar du ungefär en sånt   (       http://frick.mine.nu/mcpherson/     )  ?? klipa o svetsa och sånt?.
sånt kan jag inte hmm    så köper hellre men från vilken sida? smile eller det räker bara ni liksom ger mig "rätt ord" så försöker jag söka själv efter det smile

hehe nej nej! Inte klippa och sånt.. Om du kapar orginal fjädrarna så kommer det bli stötigt och
sämre väghållning.. Alltså sök på sänkningssatser eller liknande finns massor av bilstylingsidor
som har sånt här.. Kolla också upp om det är samma fjädrar på Renault 19 som typ clio eller
någon annan modell för det verkar vara lite svårare att just hitta till Renault 19..

Lycka till!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang