Saab 900/93 El-stolar

broos
22 oktober 2008 · 18 Inlägg

Tjenare.

Tänkte montera mina el-stolar i min saab 900/93 -95. Men stötte på ett problem vid monteringen. Stolarna är från en 93 aero. När ja kastade in stolen så märkte jag att skenorna är mycket bredare på el-stolarna än på original stolarna. Originalstolarna var 46cm bred mällan skruvhålen på skenorna. Elstolarna var 55cm har jag för mig.

Hur ska detta då gå till är min fråga till dig smile

Mvh Broos

Aern
22 oktober 2008 · 457 Inlägg

Vet du också om att 9-3an har sid-airbag? Hur du ska göra, det vet jag inte. Kan du inte byta ut skenorna då bara? smile

broos
22 oktober 2008 · 18 Inlägg

Då det är elstolar så går det inte att byta själva underredet. Då är det ju ingen mening att ha el-stolar tongue Skenan som man sätter fast i stolen och sedan ner i golvet kan man ju ta loss. Vilket jag gjorde från dom gamla stolarna och satt på dom nya. Men det vart ju mycket bredare än original ?

Mvh Broos

Aern
22 oktober 2008 · 457 Inlägg

Då vet jag tyvärr inte hur du ska göra! Blir till att hitta på några egna fästen kanske!

broos
23 oktober 2008 · 18 Inlägg

japp jag tänkte det smile

sir_daniel www.kudoz.se
23 oktober 2008 · 3 802 Inlägg

bara att ta några plattjärn och använda dem som "spacers" så du kan få dit nya stolen, mät ut, borra 2 hål o bulta fast... fast ggr 4 smile

Janneutanb
23 oktober 2008 · 7 271 Inlägg

Är det så att du har fått stolar ifrån en NG9-3?
Kanske därför det skiljer så himla mycket.

sir_daniel www.kudoz.se
23 oktober 2008 · 3 802 Inlägg

jo då är det klart att de skiljer, är olika bredd på 900ng och 93 stolarna..... skenorna alltså

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang