Virus i Hotmail!

T5-Gajjan
24 oktober 2008 · 166 Inlägg

Tjena fick ett papper av farsan igår som han hade fåt av nån arbetskompis där det stod:

Att om man skulle få något mail okänt där överskriften är " Vykort från hallmark" så ska man ej öppna!
Pga att hela hårddisk "C" bränns sönder!!


Mvh

henkebenke
24 oktober 2008 · 1 703 Inlägg

Ja, C-partitionen självantänder wink

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Moparboy440
24 oktober 2008 · 4 682 Inlägg

knappast första gången de händer , å blir nog knappast den sista sad

Glenn9K Montör
24 oktober 2008 · 664 Inlägg

Jag kan upplysa befolkningen om att virus i datorn inte har sönder hårdvara. Det är inte direkt så att ett virus kan få hårddisken att snurra baklänges eller någonting liksom. Dessa "varningar" är endast en stor myt. Virus kan skada datorns mjukvara, alltså det som finns lagrat på hårddisken, inte mer än så. Möjligt att ett väldigt sofistikerat virus hade kunnat ha sönder hårdvara indirekt genom överbelastning av t.ex. hdd, men det låter väldigt långsökt och skulle ta en enormt lång tid. smile

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
T5-Gajjan
24 oktober 2008 · 166 Inlägg

om ni inte tror på de,,så kan ni ju alltid testa om ni får mailet! sen har ni svaret

Muttley
24 oktober 2008 ·

berthelsen skrev:
Jag kan upplysa befolkningen om att virus i datorn inte har sönder hårdvara. Det är inte direkt så att ett virus kan få hårddisken att snurra baklänges eller någonting liksom. Dessa "varningar" är endast en stor myt. Virus kan skada datorns mjukvara, alltså det som finns lagrat på hårddisken, inte mer än så. Möjligt att ett väldigt sofistikerat virus hade kunnat ha sönder hårdvara indirekt genom överbelastning av t.ex. hdd, men det låter väldigt långsökt och skulle ta en enormt lång tid. smile

jag håller med dig smile. och om detta påhitt skulle vara sant så vet man ju vart sladden till datorn sitter dessutom smile

C-Douglas Hemmasittare
24 oktober 2008 · 241 Inlägg

Jag vet fler som fått hårdvara förstörd av virus. Ingen myt

Izual
24 oktober 2008 · 4 571 Inlägg

C-Douglas skrev:
Jag vet fler som fått hårdvara förstörd av virus. Ingen myt

Berätta gärna mer, vad gick sönder?

prodrive Avstängd
24 oktober 2008 · 962 Inlägg

C-Douglas skrev:
Jag vet fler som fått hårdvara förstörd av virus. Ingen myt

Jag vet att du snackar skit, ingen myt.

Hamilton
24 oktober 2008 · 8 869 Inlägg

Att hårdvara kan gå sönder av "virus" är mycket sällsynt, var vanligare förr då bios m.m inte var skyddat på samma sätt som det är i dag.

Fotograf på tierpidag.se
Glenn9K Montör
24 oktober 2008 · 664 Inlägg

Hamilton skrev:
Att hårdvara kan gå sönder av "virus" är mycket sällsynt, var vanligare förr då bios m.m inte var skyddat på samma sätt som det är i dag.

Stämmer bra detta. smile

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
C-Douglas Hemmasittare
24 oktober 2008 · 241 Inlägg

prodrive skrev:

C-Douglas skrev:
Jag vet fler som fått hårdvara förstörd av virus. Ingen myt

Jag vet att du snackar skit, ingen myt.

Nej det gör jag inte.

Hamilton skrev:
Att hårdvara kan gå sönder av "virus" är mycket sällsynt, var vanligare förr då bios m.m inte var skyddat på samma sätt som det är i dag.

Jo precis. Det var väl än 10 år sedan som min polare åkte på nått slags virus som aktiverades vid ett visst datum och en tidpunkt, det snackades mycket om det i media. Många trodde det var skitsnack men hade man så hade man det, och viruset pajjade hårdvara i datorn när det löstes ut. Det kanske inte var ett virus, vad var det då? Trojan? Men att hårdvara är skyddad idag visste jag inte, men nu vet jag smile

Senast redigerat av C-Douglas (24 oktober 2008)

KimVsWorld Mästare
24 oktober 2008 · 2 947 Inlägg

C-Douglas skrev:

prodrive skrev:

C-Douglas skrev:
Jag vet fler som fått hårdvara förstörd av virus. Ingen myt

Jag vet att du snackar skit, ingen myt.

Nej det gör jag inte.

Hamilton skrev:
Att hårdvara kan gå sönder av "virus" är mycket sällsynt, var vanligare förr då bios m.m inte var skyddat på samma sätt som det är i dag.

Jo precis. Det var väl än 10 år sedan som min polare åkte på nått slags virus som aktiverades vid ett visst datum och en tidpunkt, det snackades mycket om det i media. Många trodde det var skitsnack men hade man så hade man det, och viruset pajjade hårdvara i datorn när det löstes ut. Det kanske inte var ett virus, vad var det då? Trojan? Men att hårdvara är skyddad idag visste jag inte, men nu vet jag smile

Att det förstör hårdvaran menas att man gör hårdvaran obrukbar den går inte isönder den funkar bara inte längre.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Hamilton
24 oktober 2008 · 8 869 Inlägg

KimVsWorld skrev:

C-Douglas skrev:

prodrive skrev:

Jag vet att du snackar skit, ingen myt.

Nej det gör jag inte.

Hamilton skrev:
Att hårdvara kan gå sönder av "virus" är mycket sällsynt, var vanligare förr då bios m.m inte var skyddat på samma sätt som det är i dag.

Jo precis. Det var väl än 10 år sedan som min polare åkte på nått slags virus som aktiverades vid ett visst datum och en tidpunkt, det snackades mycket om det i media. Många trodde det var skitsnack men hade man så hade man det, och viruset pajjade hårdvara i datorn när det löstes ut. Det kanske inte var ett virus, vad var det då? Trojan? Men att hårdvara är skyddad idag visste jag inte, men nu vet jag smile

Att det förstör hårdvaran menas att man gör hårdvaran obrukbar den går inte isönder den funkar bara inte längre.

I mina ögon så är en hårdvara som är obrukbar detsamma som "sönder/trasig" att den inte fungerar är väll detsamma som trasig/sönder eller har jag missat något i ditt inlägg?

Fotograf på tierpidag.se
prodrive Avstängd
24 oktober 2008 · 962 Inlägg

Isåfall är all hårdvara trasig för ingen hårdvara funkar utan mjukvara...

T5-Gajjan
24 oktober 2008 · 166 Inlägg

om nu deta är en myt! gå in och tryck om du nu har fåt brevet, sen kan ni meddela mig vad som händer ok?!

expect1991
24 oktober 2008 · 1 814 Inlägg

Det är ju sällan virus och sådant förstör hårdvara, kanske bränner upp sin gamla cpu utan skydd om den via BIOS får mycket mer Vcore och fläkten stängs av? långtsökt hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang