Metallica till Globen den 7:e och 8:e Mars!

Cloudsurfer Hårdrockare - Ärkemupp.
25 oktober 2008 · 270 Inlägg

Kan ju inte ha ungått någon hårdrockare där ute att Metallica kommer till Sverige och Globen den 7:e och 8:e Mars 2009.

Själv har jag turen att bo granne med en som jobbar med biljettförsäljning, fick 4 st sketbra platser bokade kl 09.00 den 20:e oktober då biljetterna släpptes.

Har ju varit mycket skriverier om just biljettförsäljningen i Sverige, fick ni tag på biljetter? Var ni någon av de olyckliga som inte fick?

Hur som hellst, ses där!

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!
steifan DR!FTT3KN!K3R
25 oktober 2008 · 10 427 Inlägg

Haha, jag skulle köpa fyra stycken biljetter smile Köade 45min på Ticnet.
Sen när man väl valt fyra sittplatsbiljetter så upptäcker jag att enda
betalningssätt var förskottsbetalning.. inte hade jag med mig internetbanks-
dosan till jobbet. Så då var det kört. Hade chansen dock tongue

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
smiler
25 oktober 2008 · 672 Inlägg

Yeaa längtar... Tror även ja ska ta en tripp till Köpenhamn i sommar smile

Helt omöjligt å få via ticknet iaf men de löste sej ändå.

Hörde av anställd på billjettförsälningställe att ex AC/DC så va bara hälften av biljetterna ute till allmännheten, hurvida de är sant vet ja inte men de låter ju trist.

Inte alla som vill lägga 1500:- för en biljett direkt.

Senast redigerat av smiler (25 oktober 2008)

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
steifan DR!FTT3KN!K3R
25 oktober 2008 · 10 427 Inlägg

Sjukt det där med Metallica-biljetterna.. sittplats för 700 spänn, saftigt men acceptabelt.
Sen är dom slut och kostar 2500kr/biljett. Helt sjukt.
Kan man ju köpa alla plattorna för och det är ju mer bangforthebuck än nån halvtrött spelning med taskigt ljud tongue


Fick tag i biljetter till spelningen i Ullevi 2004 en månad innan ungefär till utgångspriset av en slump.
Vet inte om själva spelningen var så bra, men stämningen innan konserten med vågen och allt var kanon. big_smile

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
AttackMedic
25 oktober 2008 · 379 Inlägg

Blir i Köpenhamn i stället den 27:e. Köpte via billetlugen.dk. 711 DKK helt okej

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"
jonesono Personal- och beteendevetare
26 oktober 2008 · 1 082 Inlägg

Cloudsurfer skrev:
Själv har jag turen att bo granne med en som jobbar med biljettförsäljning, fick 4 st sketbra platser bokade kl 09.00 den 20:e oktober då biljetterna släpptes.

Har ju varit mycket skriverier om just biljettförsäljningen i Sverige, fick ni tag på biljetter? Var ni någon av de olyckliga som inte fick?

Är det bara jag som ser det uppenbara?
Det är ju precis detta som inte fungerar - biljettförsäljare som bokar/skriver ut biljetter till "sig själva"...
Grattis får man väl säga!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
nooky Tidsoptimist
26 oktober 2008 · 184 Inlägg

Jag ska dit! Jihaa

Jag försöker iaf...
FireTraXX DFFL
26 oktober 2008 · 9 020 Inlägg

jonesono skrev:

Cloudsurfer skrev:
Själv har jag turen att bo granne med en som jobbar med biljettförsäljning, fick 4 st sketbra platser bokade kl 09.00 den 20:e oktober då biljetterna släpptes.

Har ju varit mycket skriverier om just biljettförsäljningen i Sverige, fick ni tag på biljetter? Var ni någon av de olyckliga som inte fick?

Är det bara jag som ser det uppenbara?
Det är ju precis detta som inte fungerar - biljettförsäljare som bokar/skriver ut biljetter till "sig själva"...
Grattis får man väl säga!

Att någon som jobbar med sånt köper ut till en kompis är ju helt ok enligt mig.
Det är när de skriver ut 200 biljetter för egen vinning som det blir fel.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
jonesono Personal- och beteendevetare
26 oktober 2008 · 1 082 Inlägg

FireTraXX skrev:

jonesono skrev:

Cloudsurfer skrev:
Själv har jag turen att bo granne med en som jobbar med biljettförsäljning, fick 4 st sketbra platser bokade kl 09.00 den 20:e oktober då biljetterna släpptes.

Har ju varit mycket skriverier om just biljettförsäljningen i Sverige, fick ni tag på biljetter? Var ni någon av de olyckliga som inte fick?

Är det bara jag som ser det uppenbara?
Det är ju precis detta som inte fungerar - biljettförsäljare som bokar/skriver ut biljetter till "sig själva"...
Grattis får man väl säga!

Att någon som jobbar med sånt köper ut till en kompis är ju helt ok enligt mig.
Det är när de skriver ut 200 biljetter för egen vinning som det blir fel.

Som alltid, gränsdragningar som aldrig funkar.
Det räcker med att en karljävel "köper ut" till vänner och till svarta marknaden, så är systemet ej fullt dugligt.
Id-biljetter skulle få bukt på detta på nolltid, även om det kan ta längre tid i kontrollen. Kanske dags att även "utveckla" kontrollerna.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang