trimma crx vtec?

crxjohan Avstängd
24 september 2008 · 18 Inlägg

har en crx med vtec o den går grymt. den e otrimmad o nu vill man ha meer wink
undrar vad man ska titta på först enkla trim. vill inte ha nån turbo lr nåt. funderar på extractor rör öppet filter avgas. annat man kan göra???

Subw000fer--92: "Gråt da b*tch :P"
R-line_chrille Distributionselektriker
24 september 2008 · 222 Inlägg

mappning efter du gjort det du tänker göra

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
baltis
24 september 2008 · 1 948 Inlägg

luftfilter, extraktor, 2,5" tum system. Sen en mappning på det som chrille säger

caromania Forummoderator
25 september 2008 · 9 296 Inlägg

Låter som om du är inne på rätt spår + eventuellt mappning för att få ut max av modsen. När du kollar på extraktor så välj ett känt namn, t ex DC-sports eller Supersprint. (Supersprint finns med grövre kollektor så du kollar hur det passar med din kat).

Racekat eller "Decat" (olagligt) med ett bra 2,5tums system är också att rekommendera.

Sedan finns det småprylar du kan pyssla med som ger lite extra.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
crxjohan Avstängd
25 september 2008 · 18 Inlägg

ok sjysst! vad e mappning???
andra småprylar tex vad?
nån som vet vart det finns extractor o hyfsat billigt?

Subw000fer--92: "Gråt da b*tch :P"
R-line_chrille Distributionselektriker
25 september 2008 · 222 Inlägg

crxjohan skrev:
ok sjysst! vad e mappning???
andra småprylar tex vad?
nån som vet vart det finns extractor o hyfsat billigt?

kolla in www.pbz.se är ett Stockholms företag som håller på med japanska bilar de har allt du kan tänkas behöva..

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
baltis
25 september 2008 · 1 948 Inlägg

rekommenderar www.akr-performance.nl 10% rabatt om du säger att du i medlem i hondaklubben wink

mappning samma sak som chippning. dvs du optimerar bilens styrsystem för just dom sakerna du har bytt ut.

KHRacing
25 september 2008 ·

Varför 2,5" på en liten 1600cc motor för ?

max 2,2" helst 2" skall den ha för att gå bäst.

Rekommenderar starkt Welaw Racing då jag känner killarna som har detta .

De är garanterat bäst på Hondamappning & troligen billigast okså.

caromania Forummoderator
25 september 2008 · 9 296 Inlägg

Faktiskt så fungerar det mycket bra med 2.5 på B16. Kanske för att de varvar som små ilskna getingar. På vanliga D16 ska man aldrig gå över 2.25.

Andra småprylar, man kan trixa med att porta in insuget ordentligt mot blocket. Oftast så är B16 motorerna ganska fina i passningen jämfört med D16, men runt spridaröppningen brukar det alltid gå att fila lite. Spjällhuset från B16a2 är liite större och passar.

Jag kan ju såklart rekommendera "Hondata"-packningen som sänker insugstempen också. wink

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
DusanMandick Random Hero
25 september 2008 · 4 047 Inlägg

för 100000000 gången, sportfilter ger inga extra hk, men ett friskare insugsljud, koppla en syrgastank till luftburken o täpp igen hålet den tar friskluf ifrån så får du en motor som går bra tongue

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Lars-P
25 september 2008 · 427 Inlägg

Börja med att rega dig på hondaklubbens forum. så kan du läsa massor om din motor och lära dig massor innan du börjar.

Om du nu ska börja trimma din B16A1 så bör du spara så du kan köpa så mycket som möjligt så du inte behöver mappa flera gånger, för det blir dyrt.

Standardtips som grenrör, avgas och filter är ju givetvis bra men ger ju inte tillräckligt för att det ska vara värt att åka och mappa.

Du bör absolut börja med toppen, en lite planing och portning. sen är det kammar och ventiler, utbudet är enormt till motorn vi har och priserna är bra, självklart inte i sverige. Köper själv allt från USA till motorn.

med allt detta och en mappning har du en riktigt kul N/A motor

caromania Forummoderator
25 september 2008 · 9 296 Inlägg

DusanMandick skrev:
för 100000000 gången, sportfilter ger inga extra hk

Vill inte klanka för mycket på dig, men det har fel eftersom det handlar om en Honda. Men jag tänker inte ge mig in i debatt med dig på den punkten utan det enklaste är att du accepterar att den här gången har du fel...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
KHRacing
25 september 2008 ·

DusanMandick skrev:
för 100000000 gången, sportfilter ger inga extra hk, men ett friskare insugsljud, koppla en syrgastank till luftburken o täpp igen hålet den tar friskluf ifrån så får du en motor som går bra tongue

OKI -    Det ger 20 + hk på en Honda Civic TYpe R -03

baltis
25 september 2008 · 1 948 Inlägg

dusan - hmmmm... så om jag stoppar in en tubsocka i insuget så får jag inte färre hk? klart som fan det ger mer hk med ett öppet filter. du optimerar ju flödet. visste det ger inte mycket förens du mappar om motorn men det ger självklart mer effekt. är större avgassystem och enbart till för ljudet? big_smile

crxjohan Avstängd
13 oktober 2008 · 18 Inlägg

uppdaterar lite. har ett exctractor rör nu. det funkar smile tycker den drar mycket bättre. specielt med grövre rör. fan nu behöver man mer pengar smile har ett kn nu i boxen för det fick jag rekomenderat. kollat på CAI finns en massa olika något som e hyfsat billigt? som funkar? caromania jag kollade på din sida. hondata packningar kostar typ 7-800 men dem du har 350? är det nån mening? kollade runt lite och många använder dem och e nöjda. värt o testa antar jag?

Subw000fer--92: "Gråt da b*tch :P"
weian Concordia res parvae crescent
13 oktober 2008 · 924 Inlägg

jepp!!! hondata packning e att rekomendera. e du inte medlem på hondaklubben så bli de.!!!!!!!!!!!
där får du reda på ALLT.
du behöver inte lägga upp nån ny tråd för det är väldigt många som har frågat om samma sak så de e bara att söka på forumet. plus att du kanske kan hitta nån som har dina saker liggande hemma lr om dom kanske kan beställa billigt åt dig.

så gå in där å kolla så får du alla svar du kan tänka dig behöva.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
caromania Forummoderator
14 oktober 2008 · 9 296 Inlägg

Ablazed skrev:
jepp!!! hondata packning e att rekomendera.

Jag håller helt med. Dessutom finns det flera oberoende tester som visar att den ger några extra hästar.

Den packningen vi tagit fram är tillverkad av samma material som hondatas så den tål värme! Till skillnad från en del billiga kopior från tex ebay. Det låga priset är tack vare att det är en hobbyverksamhet, samtidigt som de tillverkas i cnc-fräs.

350kr inklusive frakt inom Sverige. Dessutom finns det till flera (alla) bilar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
crxjohan Avstängd
2 november 2008 · 18 Inlägg

caromania skrev:

Ablazed skrev:
jepp!!! hondata packning e att rekomendera.

Jag håller helt med. Dessutom finns det flera oberoende tester som visar att den ger några extra hästar.

Den packningen vi tagit fram är tillverkad av samma material som hondatas så den tål värme! Till skillnad från en del billiga kopior från tex ebay. Det låga priset är tack vare att det är en hobbyverksamhet, samtidigt som de tillverkas i cnc-fräs.

350kr inklusive frakt inom Sverige. Dessutom finns det till flera (alla) bilar.

a den var mekig att ha dit tycker jag men jag är ingen super mek. höll på hela måndan o brorsan hjälpte till. hursom så tycker jag att bilen går bättre. helt klart värd 350spänn! tack som fan! big_smile

Subw000fer--92: "Gråt da b*tch :P"
caromania Forummoderator
3 november 2008 · 9 296 Inlägg

Kul att höra.
Jo helt klart är packningen värd sina pengar. Folk slänger ut fem- sexhundra eller en tusenlapp på hur mycket jox som helst. Packningen kostar 350kr och bilen blir helt klart påverkad av den, framför allt på sommaren kommer du märka.

Att sugtrimma och inte använda denna packning är rent tok. Det handlar så enormt mycket om detaljer. Den som i slutändan brytt sig mest om detaljer kommer se det bästa resultatet. Passade du på att kolla matchningen mellan insug och topp? Med hjälp av packningen ser man ganska lätt om insuget behöver slipas lite. Speciellt runt spridaröppningarna brukar det finnas en del att ta bort.

Den kostar ju dessutom inte mycket mer än en uppsättning stift och att den går att använda om och om igen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang