det tjuter i högtalarna när jag gasar vad är det för fel?

Aldin AT Däck
13 augusti 2005 · 501 Inlägg

När jag har bilen avstängd så är ljudet normalt i högtalarna men när jag sätter på bilen o gasar så tjuter det i högtalarna och ju högre varvtal jag kommer upp desto mer tjuter det i dom vad är det för fel ?

Tacksam för svar
Aldin

Senast redigerat av Aldin (13 augusti 2005)

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
novaland
13 augusti 2005 · 99 Inlägg

Du har störningar från generatorn. Lättast åtgärdat genom att sätta ett störningsfilter på strömförsörjningen till stereo + ev slutsteg. Dessa filter är rätt basic och du får tag i dessa i princip överallt där du kan köpa bilstereoartiklar.

Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?
kIM0h
13 augusti 2005 · 126 Inlägg

Det är ju ett sätt.. men ja tror inte det kommer försvinna iaf kanske lite.. bästa är att ha pluskabeln på ena sidan av bilen coh signal kabeln på andra sidan... annars kan det vara så att du har dålig jord på slut steget..

9-5 aero
Saab 9-5 Aero "WT-R" (2006)
Theo
13 augusti 2005 · 859 Inlägg

Det är helt klart så att det bästa är att göra installationen rätt. Drar man kablar rätt, jordar steg/en bra osv. så får man inga störningar om inget är trasigt förståss. Störningsfilter ÄR skit och behövs ej!

/Theo

CoSmoZ 2lateuloose
15 augusti 2005 · 543 Inlägg

Hallå lyssna på Theo.. Störningsfilter är ingen lösning! leta efter felet istället för att försöka dämpa problemet..

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
spunk_totte VD / SPRINGPOJK
15 augusti 2005 · 605 Inlägg

Kan säga att p mitt första ljudbygge fick jag exakt samma fel, berodde då på taskig jord, Men jag köpte ett sådant däringa störningsfilter, Kans äga att det hjälpte inte ett skit, Så lyssna på herrarna som kan det här! Alltså dom ovanstående här smile

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!
Hummer H3 (2006)
JohnnyN Rutinerad medlem
15 augusti 2005 · 1 938 Inlägg

Börja med att kolla ifall du har signalkablarna till slutsteget och strömkabel på samma sida av bilen, det hade killen som ägde min bil före mej haft, och jag hade samma störning! Jag flyttade bara strömkabeln, och det blev tyst smile
Nu har jag förstås samma störningen igen efter att jag införskaffade en icke-störningsskyddad rca-sladd i bruk till slutsteget tongue måste få köpt en störningsskyddad...

Senast redigerat av calibra_nox (15 augusti 2005)

Ripley333
14 maj 2006 · 638 Inlägg

det beror på att slutsteget inte har samma jordpotential som stereon. eller kan det vara att du dragit strömkabel och lågnivå nära varandra... tänk på att dra lågnivå på ena sidan och strömkabel på andra. och lägg helst jord från stereon på samma punkt som slutsteget.

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang