rele okundskaps problem för fjärrljus

Copyright
12 november 2008 · 18 Inlägg

ämnet säger vel en del? tongue
tyckte att min A4 behöver lite extra belysning så jag inhandlade sköna fjärrljus.
men man ska ju inte koppla de till bilens helljus. tongue bör vara via ett rele så att fjärrljusen kommer på med bilens helljus. har inhandlat ett rele HFV4 012-1Z4G men förstår inte hur det ska kopplas tongue instruktionen på bilden förklarar inte så mycket för en n00b på detta ämne tongue

hjaep :]

Att betala underhåll till sin frånskilda hustru är som att amortera på en kvaddad bil.
Bilisterna är säkrast när vägarna är torra, och vägarna är säkrast när bilisterna är det.
Den första bilen i livet glömmer man lika lite som den första kvinnan.
Mitt sätt är också ett sätt! :)
Sagan
12 november 2008 · 11 Inlägg

Stift 86 ska till helljuset, du kan koppla tex genom säkringslådan.
Stift 87 ska till + på ljusen.
Stift 30 ska till batteriet (stoppa en säkring mellan)
Stift 85 ska till jord

Hur många ljus ska du ha? Om du ska ha fler än 2 skulle jag rekommendera att du stoppar 2 relän. Bara att bygel koppla ihop dom.

Lycka till

//MVH

Senast redigerat av Sagan (12 november 2008)

Mercedes Benz w123 230E -84
Copyright
13 november 2008 · 18 Inlägg

tack ska du ha smile ska pillra med det ikväll smile
jo bara två st 55W.

Att betala underhåll till sin frånskilda hustru är som att amortera på en kvaddad bil.
Bilisterna är säkrast när vägarna är torra, och vägarna är säkrast när bilisterna är det.
Den första bilen i livet glömmer man lika lite som den första kvinnan.
Mitt sätt är också ett sätt! :)
Copyright
13 november 2008 · 18 Inlägg

Det fungerar nu smile
tack för hjälpen smile

Att betala underhåll till sin frånskilda hustru är som att amortera på en kvaddad bil.
Bilisterna är säkrast när vägarna är torra, och vägarna är säkrast när bilisterna är det.
Den första bilen i livet glömmer man lika lite som den första kvinnan.
Mitt sätt är också ett sätt! :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang