tips på ny setup inför sommaren 2009

Muppsi Bessewisser
13 november 2008 · 556 Inlägg

Hallå!

Tänkte höra lite med er vad ni skulle rekommendera för stereo prylar inför 2009?

Just nu kör jag med dubbla Mutant MT1207x basar som drivs av ett Mutant MT300x2xxx steg och jag måste då säga att jag är lite missnöjd med trycket ur denna setup. Innan detta körde jag med samma basar men ett annat steg och hade då ett jävla tryck. Tänkte att nu ska jag en gång för alla skrota mina planer med X serien och gå över på något annat...

OBS! Det är bara bas-setupen jag behöver hjälp med! Jag tänker köra som framsystem ett Kicker RS 6,5" kit på steg i en plastad 17 liters sluten låda.

Funderingar har jag kring dubbla 12" L7 basar i slot-portad låda enligt rekommendationerna och dessa monster ska drivas av ett Mutant Acention 1 steg som lämnar 1 500 RMS i 1 Ohm vilket också allt ska arbeta i. Till detta steg ska jag ha ett optima batteri på ordinarie plats med 3 st 50 kvadrats kablar från batteriet som går ihop till en kabel vid steget, allt för att få en bra strömförsörjning, lika så jorden kommer bestå av 3 st 50 kvadrats kablar som kommer sitta på olika ställen för att minimera risken att få en dålig jordpunkt. Batteriet kommer också självklart vara duktigt jordat och generatorn ska bytas upp till en större på ca 120A med en laddningsregulator på 14,6V. Allt det här godiset ska stoppas ner i en Golf 3:a av senare årsmodell

Om någon har ett förslag eller en helt annan setup som kanske spelar bättre till samma peng så är alla tipsen välkomna! Bilen kommer troligen att förbli en Golf 3:a och jag ska använda bilen på diverse tävlingar så det ska spela högt! Tänk på att basens låda inte får ta upp allt för mycket platts då skuffen inte är så fruktansvärt stor och tävlingen jag ska spela på kräver att baslådan slutar där ryggstödet slutar!

//SkyNard

How low
ante_hedis
13 november 2008 · 457 Inlägg

har 2st kicker L7 12" 2x4 ohm över ja big_smile köpa dom då? sen tycker jag dina planer låter fint! Kan även säga att kicker RS kitten spelar bra! Har iofs 4st kit ja. men dom gillar effekt.

ante_hedis
13 november 2008 · 457 Inlägg

såg nu att du skulle ha 3st 50mm2 på plus sidan, blir jobbigt med 3st säkringar ju.... fan såg nu att du va från viken yikes big_smile då ska du lira db cupen kanske? wink

Muppsi Bessewisser
13 november 2008 · 556 Inlägg

ante_hedis skrev:
såg nu att du skulle ha 3st 50mm2 på plus sidan, blir jobbigt med 3st säkringar ju.... fan såg nu att du va från viken yikes big_smile då ska du lira db cupen kanske? wink

Jag har ingen aning om vilken tävling jag ska anmäla mig till än tongue Vi får la se, först ska jag ta och fixa fram bilen sen kommer det andra,

How low
ante_hedis
13 november 2008 · 457 Inlägg

okok kan bara säga lycka till! big_smile

MIKK0 Designer.
13 november 2008 · 1 260 Inlägg

Är det dB cupen så är det väll lite osäkert med reglerna än, dom har ju inte kommit upp för nästa år än hmm
Annars så får du ha baffeln som ryggstöd i baksätet? wink

Lycka till!

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
JimmyL
13 november 2008 · 39 Inlägg

Jag ska tävla db cupen smile va med nån gång denna sommarn åxå , enkel och bra tävling !

Senast redigerat av JimmyL (13 november 2008)

Jimmy
ante_hedis
14 november 2008 · 457 Inlägg

får se om jag blir med nå i dbcupen nästa år, känns svårt att spela tillräckligt högt i extrem klasssen....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang