sänka bilen genom att kapa fjädrarna...

snoddas
25 november 2008 · 1 142 Inlägg

hej ska kapa fjädrarna på fredag och vet att de finns en tråd om hur man gör det besiktningsbart men hittar den inte så nu skapar ja en ny....så hur får man de lagligt

volvo_nicke3 Avstängd
25 november 2008 · 519 Inlägg

lagligt? ja om du ska bes den så får du väl byta till org fjädrar när du ska bes? en del säger ju att man kan lägga hockeypuckar å sånt, men de funkar väl inte hos alla bes-män...? förstår inte frågan riktigt men men..

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)
DoT Häst
25 november 2008 · 1 099 Inlägg

Felfelfel forumdel... roll
(var bara tvungen..)

Än är inte den sista idioten född..
FjunFlas
25 november 2008 · 88 Inlägg

Lite fel, men sålänge själva fjädern sitter fast om man säger ska det gå igenom, har iallafall gått igenom på dom bilarna jag vet

bollen1986
25 november 2008 · 3 714 Inlägg

kapar du fjädrarna så kan du sätta fast dom med slangklämmor så dom sitter där dom ska när man hissar bilen så är det godkänt

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
snoddas
25 november 2008 · 1 142 Inlägg

ja la de här för ja inte ska sänka seriöst så då tyckte ja inte det passa in någon annanstans. 


tack för hjälpen bollen1086

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
25 november 2008 · 5 753 Inlägg

Det beror ju på hur mkt du kapar, kapar du så mkt så att fjädrarna hänger löst i tallrikarna när man hissar upp bilen så blir det ju en två om du inte sätter fast fjädrarna med typ nått klammer.


Men kapar du så pass lite så att fjädrarna fortfarande sitter fast när du hissar bilen så behöver du inga klammer eller liknande för att besikta smile


För huvudsaken är ju att fjädrarna sitter fast.

Senast redigerat av _Glenne_ (25 november 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
snoddas
25 november 2008 · 1 142 Inlägg

ska bara kapa 1 varv runt om .... eller om skiter i bak för dom är så slut så... så får ja ta de senare

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang