vilka bilar skulle ni köpa?

niclas_swe bitter besserwisser
20 november 2008 · 644 Inlägg

Mirano skrev:

niclas_swe skrev:
Vad då det minsta man kan begära? Man kan inte begära ett skit egentligen.. Ser jag en kille som kommer glidande i en Ferrari kan jag ju fan inte kliva fram och begära att köra en tur, eller kanske ta en fälg. Det är precis samma sak. Det handlar om avundsjuka lata jävlar som förväntar sig att ha det jävligt och att samhället ska lösa deras problem.

En moderat statsminister i ett socialdemokratiskt land får inte tjäna mer än så.. Det finns ju en anledning till att han inte tjänar mer. Tänk på vilket jävla liv det skulle bli om Reinfeldt cashar in en 900papp i månaden. Då jävlar skulle det bli liv i luckan.

Ja ditt exempel där var ju verkligen samma sak wink Nej men du har så rätt så, avundsjuka jävlar är vi allihopa som förväntar oss att vi ska få gratis pengar. Kanske vore bättre att skjuta av oss allihopa? Bara låta de rika leva? Fast det är klart, vem skulle sköta allting då.. robotar?

Du är ju helt otrolig. Du vinklar precis allting till det extrema hela tiden.
Man ska inte begära något av någon bara för att personen ifråga tjänar mer än majoriteten. Man kan fråga, man kan be, men man kan INTE begära.

Och skjuta folk som inte tycker samma, det är ju kommunismen bra på.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
niclas_swe bitter besserwisser
20 november 2008 · 644 Inlägg

decib3L skrev:

niclas_swe skrev:
Strejk är ju även det ett jävla påhitt.
Total småbarnsmentalitet, får jag inte som jag så kommer jag ligga och skrika på golvet eller så tänker jag inte göra det jag borde.

Utan strejk skulle våran värld se hemsk ut.
Om vi inte kan säga nej till orimliga krav och låga löner. Hur skulle då världen se ut?

Sen kan jag hålla med om att Ådalen -31 och Haymarketmassakern var rätt otäcka..

Får man inte tillräckligt bra betalt så förhandlar man upp lönen. Går inte det så byter man jobb.
Hade alla gjort så så hade företagen blivit tvungna att ändra sig för att attrahera arbetskraft.

Det gäller att skaffa sig så mycket övertag som möjligt. tex utbildning osv. här i Sverige har vi gratis utbildning så det finns ingen bra anledning till att inte studera vidare.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
Mirano
20 november 2008 · 263 Inlägg

niclas_swe skrev:
Du är ju helt otrolig. Du vinklar precis allting till det extrema hela tiden..

Kommer från rätt person wink

decib3L Körv
20 november 2008 · 3 535 Inlägg

niclas_swe skrev:

decib3L skrev:

niclas_swe skrev:
Strejk är ju även det ett jävla påhitt.
Total småbarnsmentalitet, får jag inte som jag så kommer jag ligga och skrika på golvet eller så tänker jag inte göra det jag borde.

Utan strejk skulle våran värld se hemsk ut.
Om vi inte kan säga nej till orimliga krav och låga löner. Hur skulle då världen se ut?

Sen kan jag hålla med om att Ådalen -31 och Haymarketmassakern var rätt otäcka..

Får man inte tillräckligt bra betalt så förhandlar man upp lönen. Går inte det så byter man jobb.
Hade alla gjort så så hade företagen blivit tvungna att ändra sig för att attrahera arbetskraft.

Det gäller att skaffa sig så mycket övertag som möjligt. tex utbildning osv. här i Sverige har vi gratis utbildning så det finns ingen bra anledning till att inte studera vidare.

Ja okej då. Strejk tillhör nog det förgångna.

Truckdriving Man
M103
20 november 2008 · 1 570 Inlägg

niclas_swe skrev:
Strejk är ju även det ett jävla påhitt.
Total småbarnsmentalitet, får jag inte som jag så kommer jag ligga och skrika på golvet eller så tänker jag inte göra det jag borde.

Det är lätt att tycka så om man inte drabbas. Du jobbar väl inte på posten? MEN om du körde postbilen och delade ut post varje dag och visste att din chef tjänade så mkt så kanske du skulle bli rätt sur? Vad vet jag? Såna som du vill väl inte folk ska vara med fackförbunden heller.

Jag tycker inte det är konstigt att en chef tjänar riktigt mycket pengar med tanke på ansvar och all tid och energi jobbet säkert kräver men 900000 liksom? Kom igen. Varför inte 5 eller 20 miljoner i månaden?  Nånstans måste gränsen dras.

Och man måste inte alltid vara "sossepack" för att vilja se lite mer rättvisa i samhället.

Mirano
20 november 2008 · 263 Inlägg

niclas_swe skrev:

Mirano skrev:

FireTraXX skrev:
Kommunist.

Moderat.

Men du kan väll då endå inte försvara hans lön? Du skrev att någon tycker han gjort sig förtjänt av lönen? Han är ju vd, det är han själv som satt lönen?

Du har inte riktigt full koll på verkligheten va?

niclas_swe skrev:

decib3L skrev:

niclas_swe skrev:
Strejk är ju även det ett jävla påhitt.
Total småbarnsmentalitet, får jag inte som jag så kommer jag ligga och skrika på golvet eller så tänker jag inte göra det jag borde.

Utan strejk skulle våran värld se hemsk ut.
Om vi inte kan säga nej till orimliga krav och låga löner. Hur skulle då världen se ut?

Sen kan jag hålla med om att Ådalen -31 och Haymarketmassakern var rätt otäcka..

Får man inte tillräckligt bra betalt så förhandlar man upp lönen. Går inte det så byter man jobb.
Hade alla gjort så så hade företagen blivit tvungna att ändra sig för att attrahera arbetskraft.

Det gäller att skaffa sig så mycket övertag som möjligt. tex utbildning osv. här i Sverige har vi gratis utbildning så det finns ingen bra anledning till att inte studera vidare.

Du verkar ju ha koll på verkligheten iaf... Tror du det kan bli nått övertag när det finns folk som är villiga att jobba för en dålig lön? Sålänge det finns fler arbetslösa än jobb kommer det alltid finnas folk som är villiga att arbeta för lägre lön. Och det är inte riktigt bara att sluta ett jobb, om man nu då inte har några miljoner liggandes så det inte gör nått om man inte hittar ett jobb igen.

Senast redigerat av Mirano (20 november 2008)

Sanizz
20 november 2008 ·

900 000:- Mån, Hade lätt blivit en Ferrari 360 challenge stradale om jag haft den lönen. Man behöver inte direkt spara länge :-)

TurbOla Reservdansk
20 november 2008 · 6 271 Inlägg

Styrelsen har ju kommit överens om vad han ska få betalt.

Jag tror nog hela packet håller varandra bakom ryggen, och de övriga har nog inte så dåliga löner heller ska ni se. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
20 november 2008 · 661 Inlägg

Well skit i vad snubben tjänar, de flesta vet väl att det är sanslöst mkt, kom till frågan istället, vilken bil hade ni köpt.

Mitt svar är ju man kan köpa en ny bil varje månad smile
Men jag hade köpt en svart dodge viper, 850 hästar isåfall vet ej beteckningen men den ruggigaste o hårdaste vipern iaf smile

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
24 november 2008 · 1 123 Inlägg

cherylee skrev:

s12 skrev:
de e inte rätt att en person som kan tjärna på mycket på en månad , de finns ju folk som gör mycket mer å bättre saker än vad han gör ,

när de gäller bil köp så är de nog en nissan skyline R34 GTT som står mig närmast , men sen har jag några små projekt som jag vill köpa he he

WORD!! finns folk som gör bättre o viktigare jobb som förtjänar mer än 20 tusen i mån.. o han får vad.. 900000 så jävla fel!!!

utan pension:P med pension ligger runt 14-15miljoner:P

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
24 november 2008 · 1 123 Inlägg

för de pengarna? skulle jag köpa en rak väg ca: 400m någonstans här i örebro så kan man köra streetrace laglig eftersom de står på privat asfalt:P
jag skulle som sagt köap en nissan skyline gt-rtongue

Senast redigerat av _lee_jr (24 november 2008)

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Bjork OEM <3
24 november 2008 · 6 957 Inlägg

Elda skrev:
Jävigt kul att killen sa upp lönen och jobbar gratis numera wink men vad skulle man köpt? svårt fråga det där.

han jobbar inte gratis, han tacka nej  och får sin gamla lön som är på vad? 3-400 000 ist tongue

OEM <3
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
25 november 2008 · 1 123 Inlägg

nej.. han tackar nej till löntongue men pension behåller han somligger mellan 10-15mille:P men jag tycker att de var starkt av honom att avstod lönen:P hehehe de får dugar med ca: 10-15miljoner(pension)

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Rinnegan Malleus Malificarum
25 november 2008 · 2 401 Inlägg

SatansWrath skrev:
Well skit i vad snubben tjänar, de flesta vet väl att det är sanslöst mkt, kom till frågan istället, vilken bil hade ni köpt.

Mitt svar är ju man kan köpa en ny bil varje månad smile
Men jag hade köpt en svart dodge viper, 850 hästar isåfall vet ej beteckningen men den ruggigaste o hårdaste vipern iaf smile

Hennessey Performance har ju en version på 1000hk + med dubbelturbo. wink

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Niklas1987 NO
25 november 2008 · 2 182 Inlägg

alseryd skrev:
Buick GNX med dubbla turbo.
Mvh Eva.

Bra val smile

Skulle själv köpa en Oldsmobile 98,
http://www.blocket.se/vi/16015279.htm?ca=14_s
eller en Cadillack Fleetwood
http://www.blocket.se/vi/18471289.htm?ca=14_s


cool cool cool cool cool

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Scratch
25 november 2008 · 719 Inlägg

FireTraXX skrev:

mike_ford skrev:

tias aka katten skrev:
hur mycket försvinner i skatt på en såndär lön?

närmare 280.000 i skatt tongue

Närmare 400 000kr.

Han betalar mer i skatt än så.

Tjänar du mer en 28000 i månaden tas 20% statligskatt ut på allt du tjänar över det. tjänar du mer än 40000 i månden ökas den till 25% på allt över.

Så han betalar:

30% på 28 000kr = 8400:-
50% på 12 000kr = 6000:-
55% på 860 000kr = 473 000:-

Så det blir 485 400kr i skatt varje månad ett snitt på 54% skatt betalar han!

Gillar inte alls detta system visst bra på folk som denna nisse, men vissa jobbar som svin för att få mer pengar och plötsligt ska man behöva betala mer än 50% i skatt suger enligt mig! Gränser runt 100 000kr skulle passa bättre i dagens samhälle! 28000kr är ju fan inget i dagens samhälle om man sliter lite.

Sen hade ja sån lön skulle ja köpa mig en audi s5 eller nåt liknande men hade behövt spara några månader för att kunna casha den ändå får ju bara 414 600:- efterskatt wink

Senast redigerat av Scratch (25 november 2008)

live free, die young.
Habobo
25 november 2008 · 198 Inlägg

Jag hade köpt denna så att alla kan hålla käft för jag är snabbast! wink
http://www.landspeed.com/

1332 - Överjävlig
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang