abs 9000cs

Nallen_sthlm Direktör
18 februari 2006 · 305 Inlägg

dogren skrev:
tja ngn som har en aning om vad jag kan ha för problem med abs systemet.. pumpen går, olja finns, säkringar/relän är ok. dessutom har jag smörjt/kontrollerat samtliga anslutningsdon, dom är sjyssta.. jag får väl koppla in dator om ni inte kan hjälpa mej, men tackar ändå för svar

Hur i helskotta kan du koppla in en dator på en 92 ???? Dom byggdes aldrig med det nya systemet som klarade av den felsökningen.....

Speed limit are only for pussy
christer_s
18 februari 2006 · 57 Inlägg

Okej.. Först och främst så känns de lättare att åka till en Saab verkstad å låta dom koppla in Tech 2 så får dom fram medsam exakt var felet är!
Det verkar ju gå att göra det utan datorn men verkar ta en stund vad ja läst nu, sen så är de ju bara de att även om ni hittar felet å löset det så måste ni ändå ta er till en Saab verkstad där dom kan släcka lampan åt er!
Sen vet jag inte hur ni mäter ute vid givarna men, jag hade problem med en 9000 på jobbet som abs lampan lös, alla givarna var okej enligt Tech 2, jag tog med mej datorn när jag körde. då visade det sej att en givare la av över 40km/h så det kan ju va nått sånt fel på era bilar också..

Bara ett litet tips..

© Christer
Audi S2 Sedan "RS-line" (1994)
Andy69
18 februari 2006 · 343 Inlägg

Tur att du kommer och styr upp verksamheter Christer!

Blir nog till att någon får koppla in en dator till den sen till våren då bilen kommer ut.

Tack för hjälpen!

dogren
18 februari 2006 · 49 Inlägg

Nallen_sthlm skrev:

dogren skrev:
tja ngn som har en aning om vad jag kan ha för problem med abs systemet.. pumpen går, olja finns, säkringar/relän är ok. dessutom har jag smörjt/kontrollerat samtliga anslutningsdon, dom är sjyssta.. jag får väl koppla in dator om ni inte kan hjälpa mej, men tackar ändå för svar

Hur i helskotta kan du koppla in en dator på en 92 ???? Dom byggdes aldrig med det nya systemet som klarade av den felsökningen.....

tror nog det ska gå... för det går ju på en 740tic 90:a så varför ska det inte gå på en saab 92:a??smile saab har ju desutom varigt steget före volvo jämt wink

med jetplan i generna
dogren
14 mars 2006 · 49 Inlägg

nu har jag mätt alla givare. både ohm mätt, och volt mätt. spänning får jag när jag snurrar på hjulen, men här kommer det intressanta: vänster fram   =1040ohm
                                                            höger fram      =987ohm
                                                            vänster bak     =1038ohm
                                                            höger bak        =1025ohm

och som ni ser är det bara höger fram som ligger under 1000ohm. hur stor får skillnaden vara?

med jetplan i generna
Rushman Evolution Garage
2 maj 2006 · 1 299 Inlägg

abs lampan lyser till å från på min saab 9000 cs oxå... den har börjat göra det nu... sad
fan kan de vara? allt funkar ju... säkringarna oxå...

Sky´s the limit...
Saabare Avstängd
2 maj 2006 · 1 106 Inlägg

dogren skrev:
tja ngn som har en aning om vad jag kan ha för problem med abs systemet.. pumpen går, olja finns, säkringar/relän är ok. dessutom har jag smörjt/kontrollerat samtliga anslutningsdon, dom är sjyssta.. jag får väl koppla in dator om ni inte kan hjälpa mej, men tackar ändå för svar

Verkar va givaren som är kass.

Livet startar vid 220 km/h
dogren
19 maj 2006 · 49 Inlägg

Rushman skrev:
abs lampan lyser till å från på min saab 9000 cs oxå... den har börjat göra det nu... sad
fan kan de vara? allt funkar ju... säkringarna oxå...

gör rent alla kontakter som har med abs o göra..

med jetplan i generna
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang