Hur många har drabbats av varsel?

Corpze
16 december 2008 · 1 311 Inlägg

Freddeponken skrev:

Corpze skrev:
Jag personligen klarade mig men säkert 20-30 polare utav 453 varslade är uppsagda från volvo ce i Arvika, flera av dem nyligen husägare och en del föräldrar, ingen rolig situation alls och jag lider med dem! Men det är bara att hoppas på en uppgång inom europas gränser vad gäller anläggningsmaskiner!

shit måste berätta en kortis! Jobbar på volvo parts i etuna sen 97 och hösten 2007 fick jag en fixide att flytta till arvika och jobba på volvo där. börja som truckförare på bearbetningen för ramar och lyftramverk. Jobbade där i 4månader och sen ringde jag min chef och fick komma tillbaka till parts i etuna...så nu har jag varit ett år här efter min resa till arvika...hade lätt blivit varslad och fasiken vilken tur i oturen att jag stack! Lider med er där borta och det har börjat bli varsel här med! så illa för dom med barn och villa osv

Mvh Fredde

ofan är det du, jobba på ramflöde ett tag smile

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
FreddeK
16 december 2008 ·

Corpze skrev:

Freddeponken skrev:

Corpze skrev:
Jag personligen klarade mig men säkert 20-30 polare utav 453 varslade är uppsagda från volvo ce i Arvika, flera av dem nyligen husägare och en del föräldrar, ingen rolig situation alls och jag lider med dem! Men det är bara att hoppas på en uppgång inom europas gränser vad gäller anläggningsmaskiner!

shit måste berätta en kortis! Jobbar på volvo parts i etuna sen 97 och hösten 2007 fick jag en fixide att flytta till arvika och jobba på volvo där. börja som truckförare på bearbetningen för ramar och lyftramverk. Jobbade där i 4månader och sen ringde jag min chef och fick komma tillbaka till parts i etuna...så nu har jag varit ett år här efter min resa till arvika...hade lätt blivit varslad och fasiken vilken tur i oturen att jag stack! Lider med er där borta och det har börjat bli varsel här med! så illa för dom med barn och villa osv

Mvh Fredde

ofan är det du, jobba på ramflöde ett tag smile

haha jag körde truck för ramflödet och bearbetningen ja...den där fula stora röda aset ja=)

_Jonex_ Byggare Behm
19 december 2008 · 562 Inlägg

En till här.
Jobbade som snickare i Sälen åt ett investment företag, aktierna kraschade och pengarna
tog slut.
" Tyvärr grabbar, ni jobbar sista veckan nu "
Jaha... 
El och VVS behöver folk trots lågsäsongen nudå..
Ett säkert kort i framtiden iaf , nackdelen är att det är rätt mycket läsande
innan man blir klar men det beror ju på vad man tänker bli, vanlig elektriker som
håller på med hus-installationer är ju klart mindre tid än Högspänning.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
guwib
19 december 2008 · 624 Inlägg

fick sluta jag med, från bilia(volvo åtförs) efter ca 2 årsad känns bajs då jag hade eget kontor och allt..
fick gå den 15/12 tror jag det var-fullt pröjs dock hela jan..

det värsta är ju inte att vara arbetslös- vem fan vill arbeta?? kruxet är ju pengafrågan=)

och nu verkar det ju inte vara den bästa tiden att söka nytt på heller..

who´s the man?
Janken Driver
20 december 2008 · 2 111 Inlägg

Här är en till.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Ch1n
20 december 2008 · 61 Inlägg

Här är åter en till, fick veta igår att jag får sova länge den 20 jan. hmm
kommer som en julklapp ifrån tomten.

Volvo XC70 "OceanRace" (2002)
Volvo 740 GL "Vintersläden" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang