Sätta i den nya stereon?

Niklas12
25 december 2008 · 128 Inlägg

Jag fick en ny stereo till bilen idag och hade tänkt byta ut den imorgon. Nu är min fråga att den"plåtlådan" som man för in stereon i. Ska jag plocka ut den och sätta i den nya som jag fick med nu? Eller passar stereon i den som redan sitter i? Den stereon som sitter i nu är en clarion och den nya är JVC.

Thaien
25 december 2008 · 933 Inlägg

Niklas12 skrev:
Jag fick en ny stereo till bilen idag och hade tänkt byta ut den imorgon. Nu är min fråga att den"plåtlådan" som man för in stereon i. Ska jag plocka ut den och sätta i den nya som jag fick med nu? Eller passar stereon i den som redan sitter i? Den stereon som sitter i nu är en clarion och den nya är JVC.

Det bästa är väl att testa och se? tongue

BMW M5 (1999)
Lonefox Bad music kills good sound
25 december 2008 · 7 241 Inlägg

Niklas12 skrev:
Jag fick en ny stereo till bilen idag och hade tänkt byta ut den imorgon. Nu är min fråga att den"plåtlådan" som man för in stereon i. Ska jag plocka ut den och sätta i den nya som jag fick med nu? Eller passar stereon i den som redan sitter i? Den stereon som sitter i nu är en clarion och den nya är JVC.

Har man tur så låser ramen fast......dock är den chansen liten.
Men som martincool sade....testa.

Senast redigerat av Lonefox (25 december 2008)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Ricke W
25 december 2008 · 374 Inlägg

Tillverkarna brukar ha olika utförande på låsningen. Så sätt dit den nya. Kan ju knappast ta så många minuter att få bort den gamla.

Ta gärna en titt i min projekttråd!
Ricke Ws Volvo 740 projekt
BMW 528iM (1997)
Lonefox Bad music kills good sound
25 december 2008 · 7 241 Inlägg

Ricke W skrev:
Tillverkarna brukar ha olika utförande på låsningen. Så sätt dit den nya. Kan ju knappast ta så många minuter att få bort den gamla.

Haft sådan tur att olika ramar från olika tillverkare har låst i olika enheter.
Därför tycker jag att han kan testa först.

Men jo.....du har rätt...det tar inte många minuter o byta ram smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Niklas12
25 december 2008 · 128 Inlägg

Nä jag gjorde som ni sa och bytte ramen. Tog ju bara 5 min att byta hela stereon, så lätt trodde ja inte att det var tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang