Upplopp i rosengård

guwib
15 januari 2009 · 624 Inlägg

KHRacing skrev:

richardoo290 skrev:
*********massa skittext utav Richardoo290****

..

Fan är inte du bannad ännu - du SD´s obetalda språkrör

tråden handlar om upplopp i rosengård pga att en Moske blit stängd -

tråden handlar INTE om SD

detta ovanstående tycker jag är i närheten av ett personligt påhopp..
borde rimligen bemötas med en varning.

massa skittext??
har du läst vad som står? alt KAN du läsa vad som står?

sanningen är alltid obehaglig,spec här i sverige då den oftast göms undan..

tråkigt att du inte förstår bättre=(

who´s the man?
Nugget
15 januari 2009 · 19 Inlägg

Bra skrivit richardoo290 och Phaetoon.

Autonom
15 januari 2009 · 319 Inlägg

KHRacing skrev:

richardoo290 skrev:
*********massa skittext utav Richardoo290****

..

tråden handlar om upplopp i rosengård pga att en Moske blit stängd -

Exakt. Man vill hellre glida ur ämnet än att diskutera det, likadant i de flesta trådar här.

Själv tycker jag att källarlokalen ska fyllas med vaxdockor som föreställer Mona Sahlin och Fredik Reinfeldt med texter som beskriver hur de försökte utrota det svenska folket.

Ursäkta mig, nu glider jag ur ämnet.

Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos.
KHRacing
15 januari 2009 ·

guwib skrev:
detta ovanstående tycker jag är i närheten av ett personligt påhopp..
borde rimligen bemötas med en varning.

massa skittext??
har du läst vad som står? alt KAN du läsa vad som står?

sanningen är alltid obehaglig,spec här i sverige då den oftast göms undan..

tråkigt att du inte förstår bättre=(

vill bara poängtera att ditt inlägg var lika påhoppande på mig med tanke på hur du formulerat dig
.
.
.

Jag förstår EXAKT vad han vill ha fram - men det är totalt fel tråd att ta detta & även så har en sådan tråd redan blivit stängd utav Chrizz.

vänligen /
..............Kristian

En sådan här debatt är inte passande alls för ett bilforum anser jag. det finns www.flashback.se för det

KHRacing
15 januari 2009 ·

Autonom skrev:

KHRacing skrev:

richardoo290 skrev:
*********massa skittext utav Richardoo290****

..

tråden handlar om upplopp i rosengård pga att en Moske blit stängd -

Exakt. Man vill hellre glida ur ämnet än att diskutera det, likadant i de flesta trådar här.
Själv tycker jag att källarlokalen ska fyllas med vaxdockor som föreställer Mona Sahlin och Fredik Reinfeldt med texter som beskriver hur de försökte utrota det svenska folket.

Ursäkta mig, nu glider jag ur ämnet.

Tackar smile

richardoo290 VOLVO for life..
16 januari 2009 · 2 113 Inlägg

Phaetoon skrev:
När det gäller nazistkopplingar och brottsbelastningen så har SD inte lyckats helt än.
Men jag räknar med att ledningen för SD kommer att kräva utdrag ur brottsregistret för
personer som vill ställa sig på deras listor inför valet 2010, då det inte räckte med att
deras kandidater skrev på ett intyg om att de inte var brottsbelastade inför valet 2006.
Det var väl så sent som förra året (2008) som en kommunpolitiker blev utkastad ur partiet efter att han hade gett ekonomiskt stöd till ett par nazistorganisationer?

Sen vill jag tillägga att vänsterpartiet inte (som kanske tur är) är ett stödparti till vår regering.
Ska man jämföra V och Sd så tycker jag faktiskt att man har lika många lik i garderoben. Nu kanske jag inte ska vara alltför elak mot kommunister, men jag har besökt en kommunistiskt diktatur här i Europa och det var ingen trevlig upplevelse.
Skillnaden är att Sd försöker rensa ut alla dåliga element ur sitt parti. V gör det inte.

Jag tycker faktiskt att dom etablerade partierna bemöter Sd på ett ganska så dåligt sätt.
Sd bemöts verkligen inte på ett demokratiskt sätt.

inom brottsbelastningen är SD idag ett av de partier med minst brottslig aktivitet, både för små brott och grova.

tycka och tro kan man göra i kyrkan, V har enligt fakta många många fler lik i gaderoben.
men jag håller med om att SD var ett skitparti med mkt brottslighet i början.

yes, SD kämpar hårt och har gjort det länge för att få ur skit från partiet.. varför kallas rasist när man är raka motsattsen? och ang: kommunpolitikern så var det hans kompis som gett stödet, SD är dock så hårda nu så han fick avgå trots att han inte gjort nått fel utan det var hans kompis.

ja SD bemöts jävligt dåligt och det finns en anledning till det, våra politiker är korkade egoister som lurar folket, dem vill inte se samma utveckling här som skett i danmark, allt handlar om makt som de etablerade partierna är så kåta i o få, så dem ljuger för folket och gör allt de kan för att hindra ett nytt parti´s framgångar för sin egen vinnings skull.

Senast redigerat av richardoo290 (16 januari 2009)

Nehe
16 januari 2009 · 687 Inlägg

richardoo290 skrev:
och ang: kommunpolitikern så var det hans kompis som gett stödet, SD är dock så hårda nu så han fick avgå trots att han inte gjort nått fel utan det var hans kompis.

Hur tvingar man någon att avgå som inte gjort något fel? Luktar ju skumt hela vägen..

Vore jag han som de tvingade avgå även om jag inte gjort något fel så hade jag dragit det inför rätten och vunnit stort.

blacken
16 januari 2009 ·

Hur tvingar man någon att avgå som inte gjort något fel? Luktar ju skumt hela vägen..

Inget ovanligt inom politiken, att man torskar för något som man inte är skyldig till. Speciellt om det/man är ej helt korrekt "PC" eller om det är någon "högre upp" på "stegen" som har haft fingrarna i kakburken..

richardoo290 VOLVO for life..
16 januari 2009 · 2 113 Inlägg

Nugget skrev:
Bra skrivit richardoo290 och Phaetoon.

tack! hoppas nån har följt tråden har hängt med, samt öppnat ögonen lite iallafall.. smile

Felax
16 januari 2009 · 1 963 Inlägg

Tycker de är bra när trådarna spårar ur lite, så får man ut mycket mer. Men de finns ju alltid såna som gråter och klagar haha.. Då har man de inte lätt när man blir så ledsen och upprörd pga lite off topic på garaget haha..

Men are not born - Men are made
richardoo290 VOLVO for life..
16 januari 2009 · 2 113 Inlägg

ja sen är ju detta faktiskt OFF TOPIC.
här får man prata om vad man vill..

http://www.riksdagen.se/templates/R_Page____5561.aspx
"Varje svensk medborgare är gentemot det allmänna tillförsäkrad rätt enligt denna grundlag att i ljudradio, television och vissa liknande överföringar samt filmer, videogram, ljudupptagningar och andra tekniska upptagningar offentligen uttrycka tankar, åsikter och känslor och i övrigt lämna uppgifter i vilket ämne som helst.

ändå ville man inte ta debatt med SD, man vill inte höra deras åsikter.. man blir kallad rasist osv..
man tillåter inte vissa åsikter att komma fram fastän dem inte är ett dugg rasistiska.. snarare tvärtom.

demokrati? dubbelmoral..? härliga riksdagspolitiker?
YEAH! GO SWEDEN GO!

Senast redigerat av richardoo290 (16 januari 2009)

Nugget
16 januari 2009 · 19 Inlägg

KHRacing skrev:
En sådan här debatt är inte passande alls för ett bilforum anser jag. det finns www.flashback.se för det

Nehe varför passar det inte att prata politik här då?
Bilar är ett stort ämne i politiken idag med tanke på miljön. Så hade miljöpartiet fått bestämma så hade nog inte du fått köra den bilden du äger wink visst inte den diskussionen vi har här och nu men det ena leder till det andra.
Sverigedemokraterna är possessivt inställt till bilsport. http://www.sdmotor.se/ visst inte den mest aktiva sidan kanske, men det behövs lite hjälp på den fronten.

Och när passar det att prata politik? Vart man än börjar prata politik så hör man "det behöver vi väl inte diskutera här"
Sverige styrs med politik (demokrati) så jag tycker bara att det är tråkigt att så många svenskar inte är insatta politik, det är ändå det som styr vårt land.

KHRacing
17 januari 2009 ·

Nugget skrev:
Och när passar det att prata politik? Vart man än börjar prata politik så hör man "det behöver vi väl inte diskutera här"
Sverige styrs med politik (demokrati) så jag tycker bara att det är tråkigt att så många svenskar inte är insatta politik, det är ändå det som styr vårt land.

Vart sade jag att politik ej passade  detta forum ?

Jag sade enbart att en sådan här debatt (gällade det som det språkas om i tråden) ej passar in.

Är mer än påläst, men nyttjar inte mina kunskaper inom politik på ett bilforum, speciellt när det är så oerhört hård stil för SD i denna tråden.

En annan SD-tråd startades för 2-3 veckor sedan & låstes direkt utav Chrizz.

Felax
17 januari 2009 · 1 963 Inlägg

Ja pga att denna redan fanns..

Men are not born - Men are made
KHRacing
17 januari 2009 ·

Felax skrev:
Ja pga att denna redan fanns..

Nej - Chrizz motivering var - "sluta sprida politiskt budskap"

richardoo290 VOLVO for life..
17 januari 2009 · 2 113 Inlägg

KHRacing skrev:

Felax skrev:
Ja pga att denna redan fanns..

Nej - Chrizz motivering var - "sluta sprida politiskt budskap"

eftersom att han då, hade en negativ inställning emot SD givetvis.. kanske förstår han nu att SD inte är rasister och låter tråden fortsätta? .. kan oxå berott på spam.

anledningen till att du vill få tråden låst är ju inte pga. att detta är ett bilforum utan du är helt enkelt stenhård sosse och vill inte att folk ska bli upplysta? givetvis vill du som mona sahlin dölja sanningen och låta folket förbli ovetandes...

tycker du verkligen finnarna, danskarna och till viss del norr-männen har helt fel inställning? och vi just nu kör på den rätta? deras land växer ekonomiskt mkt snabbare än sverige och det finns en anledning till det.

KHRacing
17 januari 2009 ·

richardoo290 skrev:
**** txt ****

anledningen till att du vill få tråden låst är ju inte pga. att detta är ett bilforum utan du är helt enkelt stenhård sosse och vill inte att folk ska bli upplysta? givetvis vill du som mona sahlin dölja sanningen och låta folket förbli ovetandes...


tycker du verkligen finnarna, danskarna och till viss del norr-männen har helt fel inställning? och vi just nu kör på den rätta? deras land växer ekonomiskt mkt snabbare än sverige och det finns en anledning till det.

Då vet du inte mkt om mig - & du äger ingen rätt att dömma mig som person, jag anser dock, med ditt eviga tjat om SD hit & SD dit borde fått dig bannad för länge sedan.
dina inlägg har NOLL med trådens ämne, Upplopp i Rosengård - att göra.


Detta är faen ett bilforum, Sveriges trevligaste & du drar ner dess värde för många.

även om detta är offtopic, så finns det vissa oskrivna regler man som en person med behållning
borde följa, dock saknar du dessa former utav behållning !

Kan du ens författa ett sjysst skrivet inlägg om annat ämne än SD / politik ?


  Richardoo - vad har du för bilintresse eftersom du hänger på Garaget.org ?
Hänger du på bilträffar & förmedlar SD´s budskap precis som på detta forum ?
vilka andra forum är du reggad på ?
Vem är du egentligen, vågar du berätta ?
vad jobbar du med exakt ?



& så tycker jag att du skall ta & leta reda på mina första inlägg i denna tråden & se vad jag skrivit där.

Nej, du orkar väl inte... får jag är ju en sosse som du så fint beskriver mig.

---------------------------------------------------------------------------------------

jag skrev följande: (ej ordagrant)  VI I SVERIGE , SOM SVENSKAR; SKALL VARA
STOLTA ÖVER ATT FÅ HYSA FOLK VARS POLITISKA & RELIGÖSA SYN TVINGAT
DEM ATT FLY SINA HEMLAND:.

Jag skrev även följande.. I Sverige så följer man Svenska regler.

--------------------------------------------------------------------------------

vidare anser du att MAN MÅSTE rösta på andra partier för att man gillar invandringen i Sverige.

Hur många röster får man som registrerad svensk medborgare i ett val ?

... DU... det finns 10 000-tals ANDRA orsaker till att rösta.. exempelvis på det partiet som lovar skattesänkningar., eller det partiet som lovar fler biltullar, eller det partiet som ens kompis röstade på.

Så nej Richardoo, man MÅSTE inte rösta på SD.


Vänligen /
..............Kristian (reserverar mig för felstavningar) (nej jag e int bitter)

& till sist: tveka inte att hälsa på mig på din NÄSTA bilträff som vi båda besöker - så lovar jag dig en
åktur som kommer få dig att vilja rösta för motorbanor istället för invandrarpolitik smile

Senast redigerat av KHRacing (17 januari 2009)

richardoo290 VOLVO for life..
17 januari 2009 · 2 113 Inlägg

KHRacing skrev:
DU... det finns 10 000-tals ANDRA orsaker till att rösta.. exempelvis på det partiet som lovar skattesänkningar., eller det partiet som lovar fler biltullar, eller det partiet som ens kompis röstade på.

Så nej Richardoo, man MÅSTE inte rösta på SD.


Vänligen /
..............Kistian (reserverar mig för felstavningar) (nej jag e int bitter)

& till sist: tveka inte att hälsa på mig på din NÄSTA bilträff som vi båda besöker - så lovar jag dig en
åktur som kommer få dig att vilja rösta för motorbanor istället för invandrarpolitik smile

säger inte att man måste rösta på SD, utan ja tycker det vore bra om fler gjorde det? och så ville ja upplysa folk lite.  (sd lovar skattesänkningar och är nog dem enda som kan hålla det löftet)  wink

och du? ja röstar redan för fler motorbanor, sd är som ensamt parti FÖR motorsporten big_smile
http://www.sdmotor.se/index.php?action= … &id=99
http://www.sdmotor.se/grafik/Flygblad_Sid1.jpg
http://www.sdmotor.se/grafik/Flygblad_Sid2.jpg

måste bara klämma in en till sak:
http://www.klaric.se/dokument/Det%20ant … a%20EU.pdf
helt otroligt yikes

Senast redigerat av richardoo290 (17 januari 2009)

Nitrometanskada Gött mos
17 januari 2009 · 1 096 Inlägg

Phaetoon skrev:
Måste bara få kommentera denna. Jag förstår inte varifrån högerextremismen skulle komma.

Läser du inte Aftonbladet? wink Det är väl den blaska som är mest aktiva med att frekvent utmåla Sverigedemokraterna som nynazister/högerextremister allt i ett desperat försök att etsa fast en myt kring att det skulle förhålla sig på det sättet.

Ang. brottsbelastning och nya medlemmar så vet jag att ett utdrag ur brottsregistret skall bifogas en medlemsansökan till moderpartiet - detta är ett måste ifrån partiets sida. Även om antagligen 3 miljoner fler svenskar kommer rösta på Moderaterna eller Socialdemokraterna 2010 så kommer Sverigedemokraterna vara det parti som granskas hårdast - det är jag säker på.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Goffen Administratör
17 januari 2009 · 2 975 Inlägg

Jag orkar inte med det här gnället och dåliga stämmingen mer LÅST.

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang