Lurad av taxi!

Hamilton
24 januari 2009 · 8 873 Inlägg

bluelight skrev:

JapMax skrev:

Hamilton skrev:

Det ät fortfarande FRI PRISSÄTTNING och inget olagligt med det man kan ta 10 000:- eller 1:- för den sträckan.

Nej inte olagligt kanske.. men moraliskt förkastligt.

Skulle du helt plötsligt höjja priset 10x på insulin när de kommer en flåsande astmatiker som behöver akut hjälp?

Insulin till en astmatiker?

Kanske tur att det är bättre koll på sjukvården än Taxi big_smile

Fotograf på tierpidag.se
Jultomten
24 januari 2009 · 25 Inlägg

Hamilton skrev:
Det är en fri marknad och prissättning ser inget fel i att ta betalt för sina tjänster.
Några är billiga och sedan finns det dom som är dyrare det är upp till kunden att avgöra vilken man väljer.

Förstår precis vad du menar hmm Men jag hoppas att den fria marknaden "agerar" och ser till att Nacos Taxi konkar!

Nu tänkte jag tyvärr inte så noga på det, men det brukar ju sitta en prislista ovanför hanskfacket. Står det en taxa angiven där och chaffisen kör med en annan är det ju faktiskt "bluff". Tänk själv om det står att mjölken kostar 7kr och i kassan tar butiken 100kr...

Men i framtiden blir det nog fastpris, gärna svarttaxi, fria från karteller och annat skit - där kan man snacka äkta marknadspriser!

Opelmadness German cars, quality and beyond
24 januari 2009 · 8 197 Inlägg

bluelight skrev:

JapMax skrev:

Hamilton skrev:

Det ät fortfarande FRI PRISSÄTTNING och inget olagligt med det man kan ta 10 000:- eller 1:- för den sträckan.

Nej inte olagligt kanske.. men moraliskt förkastligt.

Skulle du helt plötsligt höjja priset 10x på insulin när de kommer en flåsande astmatiker som behöver akut hjälp?

Insulin till en astmatiker?

lol !!

Till topic:
Som sagt, är inte direkt insatt i taxivärlden så där prismässigt, men det är väl vissa som snikar mer än andra. Men jag skulle nog inte åka med ett bolag jag inte har hört talas om. Så "Nachos Taxi" åker jag nog inte med.


Skulle åka taxi från hotellet jag bodde på i gbg till Sahlgrenska och fick en vanlig bil från ett välkänt taxibolag.
Men istället för att köra den kortare vägen tog han en jävla omväg och trixade förbi chalmers och annat, jag påpekade det och killen sa att det inte finns nån annan väg.
Jag sa att det gör det visst och förklarade vägen han borde ha tagit.

-Aldrig kört där kommer det. Notan stannade på nära 100-lappen mer än tidigare.

Jag tog upp mobilen och skrev ner hans namn och nummer, samt regnumret och sa; Detta kommer din chef att få veta, att du blåser kunder på deras sjukresor. Han blev rätt så ställd. Jag ringde på efteriddan och talade om precis hur det gick till och vad han sa.

Chefen, eller vad det nu var sa; Ja han har vi haft problem med tidigare, men nu är det nog sista gången.
Så den killen som körde, ironiskt nog döpt till Muhammed fick nog inte ta några fler resor...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
MarcusL #2573
24 januari 2009 · 1 489 Inlägg

Iochmed att han verkat köra på rullande taxa, så kolla på kvittot och kolla vilken taxa han kört på? Taxa 1 är oftast 1-4pers mellan 09-19 på vardagar, Taxa 2 är vardagar 1-4pers mellan 19-09 samt alla helger, har idioten kört på taxa 5-6? Isåfall har han tagit betalt för fler än 4pers, vilket är helt rätt om ni inte var mindre än 5? Kolla hur mycket utkörningsavgiften ligger på, brukar vara mellan 33-40kr på liten bil och 60-80 på stor, det är sådana som han som ger oss bra taxiförare dåligt rykte..

• Även den starka måste ta i när han skiter
SoL Eigenbrötler
24 januari 2009 · 1 237 Inlägg

JapMax skrev:

Hamilton skrev:

Joo skrev:

Du har inte läst vad han skrev? han har åkt där flera gånger och då har notan hamnat på 400-450 kr, men plötsligt när han åker med muhammeds taxi så drar det iväg som fan, han säger till och han stannar taxametern på över 100 kr mer än vad det brukar kosta, inget fuffens då?

Det ät fortfarande FRI PRISSÄTTNING och inget olagligt med det man kan ta 10 000:- eller 1:- för den sträckan.

Nej inte olagligt kanske.. men moraliskt förkastligt.

Skulle du helt plötsligt höjja priset 10x på insulin när de kommer en flåsande astmatiker som behöver akut hjälp?

jag kan inte så mycket om astma, men insulin ska du inte ge en astmatiker, men jag är insatt i diabetes världen och där behövs insulin, och som jag ser det så får de höja priset på insulin hur mycket de vill, för det är nämligen vi skattebetalare som pröjsar, vi diabetiker får det nämligen gratis.


men men jag förstår hur du menar och allt det där, och jag tycker man ska ha prisuppgift på en resa innan man stängt dörren och börjat åka, men jag har aldrig åkt taxi heller...

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang