Värt med ditec?

Jespur
21 januari 2009 · 63 Inlägg

Anledningen till att jag tvekar är att jag är halvfattig nu efter bilköp sket i lån och tog mina korvören smile Kanske kan vaxa nu i vår och köra konserveringen senare? Eller är det dumt?

Darkie dARKiE
21 januari 2009 · 5 031 Inlägg

Jespur skrev:
Anledningen till att jag tvekar är att jag är halvfattig nu efter bilköp sket i lån och tog mina korvören smile Kanske kan vaxa nu i vår och köra konserveringen senare? Eller är det dumt?

Det tycker jag inte, om du inte har råd nu för tillfället som du säger. Så går det alldeles utmärkt, vintern är ju liksom den mest påfrestade årstiden på lacken om man tänker på salt osv, på sommaren kan man ju vara snäll och ställa bilen i skuggan lite då och då så den får kyla av sig lite. Då direkt solljus en längre tid kan ta skada. (syns oftast på röda bilar).

Så kör du på det sålänge och känn dig lite snällare mot bilen i vinter när lackskyddet ligger där.

/mvh skog

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Gurra101
21 januari 2009 · 70 Inlägg

Jag har en saab 07:a det är all anleding att skicka in den på behandling va? Och är det lönt nu eller ska man vänta till närmare sommaren? Eller det spelar ingen roll?

Pelle84
21 januari 2009 · 179 Inlägg

Gurra101 skrev:
Jag har en saab 07:a det är all anleding att skicka in den på behandling va? Och är det lönt nu eller ska man vänta till närmare sommaren? Eller det spelar ingen roll?

Det spelar ingen roll. Bäst att göra sånt medans den forfarande e hyfsat ny för bäst resultat o hållbarhet

Gurra101
23 januari 2009 · 70 Inlägg

Om man kör ditec nu men inte blir nöjd (inte för jag tror det) men kan man byta utan större problem till exmpel Mr Cap?

Senast redigerat av Gurra101 (23 januari 2009)

Speedman Bilvårdsexpert
23 januari 2009 · 663 Inlägg

Du kan byta till vem du vill.. Jag har några kunder som gått ifrån Ditec och det är inga problem. Är mest försäljningsknep att säga något annat. Precis som att man endast får använda just deras tvättmaterial m.m.

Säger inget mot ex. Ditec. Men när man hittar på, för att hålla kvar kunderna så tappar man min respekt.

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com
Chrysler Pt cruiser "Bilpedantens lånebil" (2001)
Frosted
23 januari 2009 · 1 878 Inlägg

Jag tycker det är värt pengarna. för att göra allt själv tar en evighet. gjorde det ett antal gånger på min gamla 850 per år.

V70in lämnar jag till MR-Cap i april månad. då den skall glänsa. blir en invändig/utvändig MR-Cap behandling

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Gurra101
23 januari 2009 · 70 Inlägg

Har ju en tendens att gå fel när jag ska ha något gjort! Vad kan gå fel eller det e bara så att dom kan göra ett dåligt jobb så i värsta fall medger dom inte det och man får byta till en annan typ mrcap?

Superman
23 januari 2009 · 321 Inlägg

Lämna du bilen till någon av dom större firmorna, så blir det inget fel.
Dom kan göra under med bilar.....
Blir alltid bättre än man tror när man lämnar in bilen.

Cadillac Fleetwood "Bad Kaad" (1959)
Buick Invicta "Victa60" (1960)
Gurra101
23 januari 2009 · 70 Inlägg

Superman skrev:
Lämna du bilen till någon av dom större firmorna, så blir det inget fel.
Dom kan göra under med bilar.....
Blir alltid bättre än man tror när man lämnar in bilen.

Och med större firmor menar du typ en ditec firme eller MrCap? För det finns ju "små" ditec firmor alltså dom enskilda. Eller dom kan sina saker.

ESTRANDBERG88 Hojmek
23 januari 2009 · 748 Inlägg

Lånar tråden lite om det är okej? Någon som har erfarenhet av den här firman?


http://www.blocket.se/vi/10849322.htm?ca=5_s

Senast redigerat av Bodegan (23 januari 2009)

Speedman Bilvårdsexpert
24 januari 2009 · 663 Inlägg

Bodegan skrev:
Lånar tråden lite om det är okej? Någon som har erfarenhet av den här firman?


http://www.blocket.se/vi/10849322.htm?ca=5_s

Vad jag sett och hört så ska dom vara duktiga. Och priset dom körde nu är riktigt billigt!!

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com
Chrysler Pt cruiser "Bilpedantens lånebil" (2001)
Tega Yrkesförare
24 januari 2009 · 1 073 Inlägg

guwib skrev:
jag har jobbat på MrCap tidigare.
sett både det ena och andra..

Hur länge då? En vecka som praktikant? roll

Det går inte att jämföra en traditionell vaxning med ett proffesionllt lackskydd som Ditec, Tefcar mm

Jag har alltid vaxad mina bilar själv fram till för tre år sen då jag fick bilen lackskyddad och har inte ångrat mig en sekund. En komplettering per år och bilen är alltid som ny (förutsatt att man sköter om den)
Det är absolut värt det!

N_W V8 de bästa som finns!
24 januari 2009 · 1 092 Inlägg

Jag tycker inte man ska jämföra en hemmavaxare som står och gnider lite turtle wax över hela bilen med en ditecbehandling.
Sen hållbarhetsmässigt så tycker jag inte heller att de riktigt lever upp till den hållbarhets tid som sägs, ungefär ett år utan snarare ett halvår lite drygt. Dubbelt upp mot en vanlig vaxning på ett ungefär.  Samtidigt så är det ju mycket svårare att få bra resultat om bilen är i dåligt skick i lacken så då man kan ju lämna bort det då, för att sedan "underhållsvaxa" eller polera bilen efter det.

Jobbade med bilrekond och lackskyddsbehandlingar under några år förut fast med meguires produkter. Visst är dom mycket dyrare än de medel som finns på OK men samtidigt mycket bättre,  sen betalar man inte så mycket för medeln utan de är ju själva jobbet som är tidskrävande och jobbigt om de ska bli bra.
De här firmorna som har helrekond för 1000kr jag fattar inte hur deras timdebitering fungerar eller så jobbar de 3ggr fortare än en vanlig dödlig, alternativt slarvar de.

Senast redigerat av Niklasw (24 januari 2009)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Pelle84
24 januari 2009 · 179 Inlägg

vet ett ställe som dom tar 1000kr för en helrekond men dom killarna jobbar för 3000 i månaden o resten av deras levebröd betalar vi skattebetalare. vi större firmor med normala löner har inte en chans att kunna ha dom priserna..

nuffe I brist på annat :)
25 januari 2009 · 526 Inlägg

Hade inne min bil på lackkonservering innan vintern för ~3000:- på Sjöbergs Bilvård i Vimmerby vilket gav mycket bra resultat.
Jag som var lite nyfiken frågade ju lite om detta med lackkonservering och fick bland annat svar som också tidigare postats i
detta ämnet att bilen genomgår flertalet steg så som djuprengöring osv.

Men själva lackskyddet är inte något direkt vax vad jag förstod utan 2-komponentsplast. Har även en polare som jobbade
på MrCap som konfirmerade att även MrCap använde 2-komponentsplast för lackkonservering.

Sen ska jag inte säga att det är korrekt, men låter helt klart logiskt om man nu ska jämnföra vax/polisch eller vad nu det sista
snacket har varit om.

För övrigt fick jag löfte om att detta skyddet skulle hålla i ~1½-2år och känns som det ändå går att lita på att det håller i något år
om det nu är en plast som ligger på lacken.

Gurra101
26 januari 2009 · 70 Inlägg

Vad är skillnaderna mellan en Ditec behandling och en Silver Seal nano? För ditec behöver bilen 2 dagar hur länge behöver dom som gör den andra behandlingen bilen? Blir bilen mer grundligt arbeta då på ditecbehandlingen om nu inte Silver seal grejen också tar 2 dagar??

Jespur
30 januari 2009 · 63 Inlägg

Ditec beställd i början på april 3500:- smile Prutade en tusing, helgött!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang